ramon67
Cool Novice
- Lid geworden
- 27 aug 2014
- Lengte
- 1m77
- Massa
- 80kg
- Vetpercentage
- 12%
Ik wil graag wat tips/ervaringen horen mbt 5x5 stronglifts.
Ik train nu al aardig wat jaartjes en heb in die jaren pieken en dalen gehad.
4 jaar geleden ging het mij makkelijker af mbt zwaardere gewichten, maar toen was ik ook vaak te vinden in the gym.
Nu train ik gemiddeld 3 keer per week en volgde een split 3 daags en daarna ub/lb wat trouwens weer lekker ging zoals jaren geleden.
Maar ook nu merk ik dat plateau weer alleen dan met de bench.
Waar ik jaren geleden 105 kon benchen blijf ik nu hangen op net 90 kg voor net aan 3 reps.
Kreeg toen een tip van iemand om een 5x5 schema te volgen wat ik nu 2 weken doe.
Maar wat is dit wennen zeg.
Knal opeens ver naar beneden met gewicht om bij de volgende training er weer 2.5 kg(iedere kan 1.25kg)bij te gooien voor...progressie?
Heb er veel over opgezocht op internet.
De ene raad het aan..de ander af.
Vind het een redelijk saai schema, maar hey...als het helpt
Ik weet dat ik over een paar weken weer rond die 90 kg zit, maar hoop wel dat dit schema mij gaat helpen sterker te worden om weer over die 100 kg bench te komen.
Mijn vooruitzicht om weer droog te worden heb ik niet meer.
Ook heb ik niet zoveel tijd meer om 6 dagen per week te trainen zoals jaren geleden
Nu gewoon wat vlees aan het lichaam en 3 a 4 keer pw te trainen is voldoende.
Voor nu wil ik sterker worden om daarna weer split of ub/lb te volgen.
Mijn vraag is dus of ik hier wat mee op ga schieten met dit schema?
Wat stats:
45 jaar
1.77 m
78 kg
Vetpercentage 15%
Eet gemiddeld 3500 Kcal per dag.
Ik train nu al aardig wat jaartjes en heb in die jaren pieken en dalen gehad.
4 jaar geleden ging het mij makkelijker af mbt zwaardere gewichten, maar toen was ik ook vaak te vinden in the gym.
Nu train ik gemiddeld 3 keer per week en volgde een split 3 daags en daarna ub/lb wat trouwens weer lekker ging zoals jaren geleden.
Maar ook nu merk ik dat plateau weer alleen dan met de bench.
Waar ik jaren geleden 105 kon benchen blijf ik nu hangen op net 90 kg voor net aan 3 reps.
Kreeg toen een tip van iemand om een 5x5 schema te volgen wat ik nu 2 weken doe.
Maar wat is dit wennen zeg.
Knal opeens ver naar beneden met gewicht om bij de volgende training er weer 2.5 kg(iedere kan 1.25kg)bij te gooien voor...progressie?
Heb er veel over opgezocht op internet.
De ene raad het aan..de ander af.
Vind het een redelijk saai schema, maar hey...als het helpt
Ik weet dat ik over een paar weken weer rond die 90 kg zit, maar hoop wel dat dit schema mij gaat helpen sterker te worden om weer over die 100 kg bench te komen.
Mijn vooruitzicht om weer droog te worden heb ik niet meer.
Ook heb ik niet zoveel tijd meer om 6 dagen per week te trainen zoals jaren geleden
Nu gewoon wat vlees aan het lichaam en 3 a 4 keer pw te trainen is voldoende.
Voor nu wil ik sterker worden om daarna weer split of ub/lb te volgen.
Mijn vraag is dus of ik hier wat mee op ga schieten met dit schema?
Wat stats:
45 jaar
1.77 m
78 kg
Vetpercentage 15%
Eet gemiddeld 3500 Kcal per dag.