AndroidHealthClinic

begonnen met de sportschool (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

darknetmatrix

Novice
Lid geworden
6 jun 2022
Berichten
2
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
71kg
Vetpercentage
18%
Hallo iedereen,
na enkele jaren op de racefiets en lopen als hobby heb ik onlangs eens op de weegschaal gestaan.
Resultaat: 70.3 kg voor 1.82m grootte.
Ik schrok wel even toen ik dit zag, vandaar de beslissing om te starten met krachttraining.
Momenteel neem ik weightgainer als supplement, ik merk ook dat het een hele omschakeling is van duursport naar explosie.
Mijn maaltijden heb ik ook aangepast, en nu maar hopen op extra massa.
Indien nog tips die zijn altijd welkom.
 
Ik volg! Heb zelf in 2015 de switch gemaakt van duursport naar krachttraining, vandaar mijn interesse.
ik merk ook dat het een hele omschakeling is van duursport naar explosie.
Ga je helemaal stoppen met duursport of ga je het proberen te combineren?
 
Laatst bewerkt:
succes!
al enig idee welk schema je gaat hanteren?
ook genoeg info over de voeding en dergelijke opgezocht? :)
 
Ik ben helemaal gestopt met duursport, fietsen zijn verkocht, loopschoenen hangen aan de haak.
Het enige dat ik nu dagelijks doe is wandelen met de hond, normaal een toertje van ongeveer 2 km. soms uitschieters van 10 km. .
Momenteel ga ik 3 x per week naar de sportschool en zal ik proberen dit aan te houden.
Ben wel nog op zoek achter een schema om te volgen, deze morgen bvb heb ik enkel borst en rug getraind al moet ik toegeven dat de verleiding groot was om toch maar enkele setjes voor de armen erbij te nemen.
Is het aan te raden om 3 x per week biceps en triceps te trainen?
 
En een weight gainer heb je niet nodig om zwaarder te worden, gewoon genoeg eten. Lees inderdaad even de sticky's hier, die zullen je wel op weg helpen.
 
Succes, zal zeker een omschakeling zijn maar denk als je dezelfde drive hebt als je met het racefietsen hebt. Kun je hierin ook ver komen. Ga je je progressie hier bijhouden?
 
Welkom en succes!

Je hebt niet noodzakelijk een weightgainer nodig, kan je ook makkelijk zelf maken.

Een beetje duursport is helemaal niet erg, goed voor de gezondheid ook. Met wandelen kom je ook wel aan wat lichaamsbeweging.

Focus je vooral op de compounds, het veelvuldig trainen van armen brengt je uiteindelijk minder. Bij 3x pw met steeds een dag ertussen zou je aan fullbody kunnen denken. Ook het upper lower schema is een optie.

Probeer langzaam in gewicht te stijgen, denk aan 2 g/kg eiwitten, ongeveer 1 g/kg vet en de rest KH.
 
Back
Naar boven