Fitness Seller

Begonnen met MMA

Bezoekers in dit topic

zatraki

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2009
Berichten
73
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
65kg
Vetpercentage
5%
Hoi mensen,

Ik ben ongeveer 1 maand aan het trainen voor MMA. Hiervoor deed ik kickbox en ik ben een type die houdt van freefight. In het kort: Er wordt alleen grappling gedaan. Dus niet hard sparren. Dat is een beetje lastig. Als ik aan het worstelen ben is mijn instict altijd een takedown of bij zijn hoofd pakken. Ik wil meer counteren hoe kan ik daarvoor zorgen. Als ik bijvoorbeeld met hem moest sparren dan weet k dat ik eerst ga stoten dat hij een beetje weg is en dan gaan klemmen. Maar wij doen gewoon worstelen en die fast chokes wil ik gewoon leren wie heeft een idee? Er wordt 1x per week getraind.
 
1 woord: BJJ. :)

Jouw techniek kan ook, maar zonder positie wordt het een beetje moelijk. Ground N'Pound moet ten slotte ook vanaf een juiste positie gedaan worden. :)

Succes!

-Leon
 
Wat is ground n pound? En waarom 1 bjj?
 
BJJ staat voor Brazilian Jiu Jitsu , erg goed om je grapling techniek te verbeteren.
 
Waar doe je mma ? Nieuwsgierigheid :P
 
eindhoven

---------- Post toegevoegd Mon 7 Nov 2011 om 16:03 ----------

Maar in MMA verbeter je ook je technieken toch? Of leer je bij BJJ het specifieker en uitgebreid?
 
MMA is meer een sport die verschillende disciplines zoals BJJ, Judo, kickboksen etc bij elkaar brengt. Veel van de MMA toppers hebben al een achtergrond in deze sporten, en zijn vaak zwarte of hoge banders. Het is gewoon handig als je al wat ervaring hebt met een bijvoorbeeld BJJ, maar uiteraard zal je tijdens MMA je technieken verbeteren en verbreden
 
Owke want nu vraag ik me af om met mma te stoppen en BJJ doen? of gewoon met MMA doorgaan?
 
Ik zie hier weinig doorzettingsvermogen, gewoon blijven trainen of denk je nu echt dat je binnen een jaar serieus skills hebt...
 
jinsu heeft gelijk.
 
ik heb gewoon geen idee wat je nou eigenlijk voor verhaal omschrijft..
 
Of je echt op MMA kan trainen direct, ik betwijfel het.
Je moet eerst meerdere vechtsporten al te baas zijn.
 
Staand vechten is mijn basis heb ik al kleins afaan gedaan. Maar nu wil ik mezelf uitbreiden ter ondersteuning van MMA.
 
Back
Naar boven