MuscleMeat

Begonnen met trainen maar hoe nu verder.

Bezoekers in dit topic

jazegtie

Novice
Lid geworden
21 aug 2019
Berichten
6
Waardering
2
Lengte
2m02
Hallo iedereen,

Als er al informatie op dit forum te vinden is mbt mijn vraag dan hoor ik het graag en kan dit topic gesloten worden.

Ik ben net ( als in vandaag ) weer begonnen met trainen. Ik zit een beetje met het feit dat ik niet goed weet wat ik moet m.b.t. voeding. Is het raadzaam om nu al veel meer te gaan eten of krijg ik dan te veel voeding binnen waardoor ik verkeerd ga aankomen ? moet ik dit opbouwen ? ik heb geen idee en kan nergens een duidelijk antwoord vinden.

Alvast bedankt.
 
Dat ligt er aan wat je doel is. Wil je spiermassa aankomen, of wil je afvallen?

Vanuit daar ga je keuzes maken met betrekking tot je voeding.
Je kijkt eerst wat je lichaam nodig heeft qua kcal (onderhoud). Wil je afvallen dan ga je onder je behoefte eten, wil je bijkomen dan ga je meer kcal eten dan je eigenlijk nodig hebt.
Richt je op 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht en 1 gram vet per kg lichaamsgewicht. De rest van je kcal vul je aan met koolhydraten.

In de stickies onder het kopje voeding vind je veel handige informatie! Succes!
 
Ah stom vergeten er bij te zetten. Het gaat om spiermassa.

Ik weeg 93. Dus dat is 180 gram eitwit. 1 gram vet per Kg ? oke duidelijk. Ik snap ''De rest van je kcal vul je aan met koolhydraten'' niet helemaal.

thanks!
 
Aan de hand van je gewicht, lengte en leeftijd reken je je onderhoud uit in kcal. Daar komt nog een activiteitentoeslag bij aan de hand van hoeveel jij sport en beweegt. Dit getal in kcal is wat je lichaam nodig heeft om te blijven zoals het is. Dan ga je meer calorieën eten om bij te komen in spiermassa.

180 gram eiwit en 90 gram vet is prima voor jouw gewicht. Dan houd je dus nog een deel aan kcal over die je kunt eten. Dus die overige kcal eet je aan koolhydraten.

In de stickies staat het allemaal uitgelegd.

https://forum.bodybuilding.nl/topics/metabolisme-aankomen-en-afvallen.394572/
 
Ik snap hem. thx! ik ga de stickies checken.
 
Ik heb al een aantal keer aan beginners het volgende aangeraden:

- Ga niet meteen te streng je voeding tracken. Eet gewoon wat gezonder en eiwitrijker
- Leer in die eerste maanden de sport kennen en focus je op het leren kennen van je lichaam en de verschillende oefeningen
- Stel stilaan een goed trainingsschema samen. Je lichaam verandert in die eerste maanden sowieso op een positieve manier. Goed trainen vind ik dus belangrijker dan meteen streng diëten.
- Na die eerste maanden, wanneer de beginnergains stagneren en je de trainingen onder de knie hebt, ben je IMO klaar om je voeding grondig te tracken en verder te gainen.
 
Back
Naar boven