AndroidHealthClinic

Begonnen met weightlifting tijdens het afvallen, maar bijgekomen ipv afgevallen

Bezoekers in dit topic

mystic1

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
8 mrt 2005
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
88kg
.
 
Laatst bewerkt:
Embrace the gains
 
Je bent al +15 jaar lid... :o

Maar dat terzijde.
1. je ziet er beter uit dus geloof de spiegel
2. je eet echt geen 1500 onder je onderhoud want dan zou je als een gek afvallen. Dus je schat je onderhoud verkeerd in of je maakt ergens een fout in berekenen van je voeding.
3. Wat telt nu.. je gewicht of dat je er beter uit gaat zien? Gewicht is in BB maar een getal. De meeste BB-ers hebben volgens BMI flink overgewicht. Als je flink gespierd bent is BMI geen nuttige schaal. Kijk dan naar vet% (en niet volgens een weegschaal maar in spiegel en met huidplooimeting)

Dus ik zou zeggen als je er beter uitziet gewoon doorgaan.
 
Vooral nummer 2 :)
 
spieren meer wegen dan vet blabla
1kg spier weegt hetzelfde als 1kg vet
Waar je waarschijnlijk op doelt is dat spier een hogere dichtheid heeft dan vet en daarmee minder volume nodig heeft dan vetmassa voor hetzelfde aantal kg
 
.
 
Laatst bewerkt:
My bad, ik bedoel dat ik 1500 kcals per dag eet, zodus zit ik op een deficit van +-500. Maar dat hele BMI gedoe moet ik dus achterwege laten omdat die in de context van krachttraining waardeloos is?
BMI kan je beter achterwege laten, maar 1500 lijkt me echt wel heel weinig, houw je dat wel een beetje vol? Als ik zo laag zou zitten zou ik enorme binges Hebben, wat alles teniet doet
 
Je bent al +15 jaar lid... :o

Maar dat terzijde.
1. je ziet er beter uit dus geloof de spiegel
2. je eet echt geen 1500 onder je onderhoud want dan zou je als een gek afvallen. Dus je schat je onderhoud verkeerd in of je maakt ergens een fout in berekenen van je voeding.
3. Wat telt nu.. je gewicht of dat je er beter uit gaat zien? Gewicht is in BB maar een getal. De meeste BB-ers hebben volgens BMI flink overgewicht. Als je flink gespierd bent is BMI geen nuttige schaal. Kijk dan naar vet% (en niet volgens een weegschaal maar in spiegel en met huidplooimeting)

Dus ik zou zeggen als je er beter uitziet gewoon doorgaan.
BMI is sowieso nooit bedacht als instrument voor individuen. Daarnaast zit er een fout in: het is kwadratisch (oppervlak) ioc kubisch ( inhoud).

Dat betekent dat als je klein bent je ‘minder snel’ overgewicht hebt dan lange mensen ‘volgens bmi’. Dus sowieso niet iets om je te veel op te focussen.

Als je er beter uitziet, verhouding spieren/vet is verbeterd, je sterker bent, dan ben je goed bezig. 1500kcal in de min is wel veel....
 
1kg spier weegt hetzelfde als 1kg vet
Waar je waarschijnlijk op doelt is dat spier een hogere dichtheid heeft dan vet en daarmee minder volume nodig heeft dan vetmassa voor hetzelfde aantal kg
En juist hierom zouden we bmi voor individuen moeten afschaffen.
 
Back
Naar boven