Fitness Seller

Begrijp het niet zo goed en wil advies! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

obeliks

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 apr 2003
Berichten
2
Waardering
0
Heb een uurtje besteed aan het lezen van het forum...
Als beginnende spiermassaontwikkelaar begrijp ik de woorden allemaal niet zo goed (cutting, enz.)
Daarnaast zou ik graag een week/maand dieet (voor beginners?) willen zien... Of, wat moet ik juist veel en wat moet ik juist weinig eten? En dan niet: proteinen o.i.d., maar: eieren, .....
Iemand die me helpen kan? Of heb ik het forum niet geheel goed gelezen????
 
ik denk dat je idd het forum niet goed hebt nagepleegd. staat genoeg op, maar ik heb toch vrij weinig te doen dus vooruit. hier volgt een kort overzicht:

welk doel heb je qua eten? groot worden (bulken) of droger worden/vetverliezen (cutten).

wat zijn je stats. ben ke ecto/meso of endo oftewel: heb je snelle stofwisseling en kom je moeilijk massa aan of kom je makkelijk droge spiermassa aan of nwin je makelijk massa waarvan groot gedeelte vet (kort bondig gezegd)

eiwitten zijn de bouwstenen voor spiermassa:

kip
kalkoen
tonijn en andere vissoorten
kwark
kaas (pas op t vet)
eieren
kogelbiefstuk

koolhydraten zijn kort gezegd je energiebron:
vermijd enkelvoudige (simpele) koolhydrateb (koek, snoep enz. ivm suikers)
neem veel koolhydraten tot je uit complexe koolhydraten: havermout, bruine rijst, aardapelen, en groente

vetten zorgen voor t transport:

vermijd verzadigde vetten (alles uit frituur, varkensvlees , boter, croissants...)

goede vetten zijn onverzadigde vetten/omega vetzuren:
vette vis (zalm, makreel, haring) allemaal goed voor je

mar post je eetpatroon maar eens en dan zul je zien wat eraan verandert moet worden. is een stuk concreter dan dat ik zomaar wat inelkaar zet voor je
 
Nou,
's morgens 2 bruine boterhammen met lightjam + melk (halfv)
's middags 4 b.b. met magere vleeswaren'of 20+ kaas + melk
's avonds groente/vlees/aard of pasta of rijst + melk
1 liter water per dag
wat fruit per dag
 
Originally posted by obeliks
Nou,
's morgens 2 bruine boterhammen met lightjam + melk (halfv)
's middags 4 b.b. met magere vleeswaren'of 20+ kaas + melk
's avonds groente/vlees/aard of pasta of rijst + melk
1 liter water per dag
wat fruit per dag

Als je aan het cutten bent:D

Kijk maar eens goed bij voeding topics,daar vind je genoeg schema's voor als je aan het bulken bent.

Bereid je er op voor dat je belachelijke hoeveelheden moet gaan eten, 6,7 maaltijden per dag.
 
En flink veel meer water drinken, zeker tussen de 2 a 3 liter op een dag. Zou die melk wegdoen, of magere melk nemen. :)

En als je pasta neemt, dan het liefst volkoren pasta.

En met vlees braden heb je die vloeibare boter van croma (met 60%? linolzuur) is beter dan normale boter.

Maar met een beetje zoeken op het forum hier kom je een hoop tegen.
 
maar dan niet op de chatsectie:D
 
Originally posted by pinodambini
En flink veel meer water drinken, zeker tussen de 2 a 3 liter op een dag. Zou die melk wegdoen, of magere melk nemen. :)

En als je pasta neemt, dan het liefst volkoren pasta.

En met vlees braden heb je die vloeibare boter van croma (met 60%? linolzuur) is beter dan normale boter.

Maar met een beetje zoeken op het forum hier kom je een hoop tegen.

Goed behalve de melk, als je niet hoeft af te vallen (cutten) gewoon halfvolle melk nemen omdat magere melk behoorlijk in micronutrienten verarmd is.

Aardappel is niet zo goed, beter zilvervliesrijst of volkoren pasta zoals pino zegt... geraffineerde produkten zijn zo en zo minder goed (denk aan wit brood, witte rijst, witte pasta)

Niet teveel zoetigheid eten, dat heeft nadelig effect op je insulinegevoeligheid (als je niet weet wat dat is maakt niet uit, gewoon niet elke dag snoepen) Frisdrank hoort hier ook bij.
 
Originally posted by pinodambini
En flink veel meer water drinken, zeker tussen de 2 a 3 liter op een dag. Zou die melk wegdoen, of magere melk nemen. :)

En als je pasta neemt, dan het liefst volkoren pasta.

En met vlees braden heb je die vloeibare boter van croma (met 60%? linolzuur) is beter dan normale boter.

Maar met een beetje zoeken op het forum hier kom je een hoop tegen.
bakken of braden doe je in echte boter of kokosvet en niet in allerlei gemanipuleerde gemodificeerde half vloeibare ed. troep!
 
Die rommel waar gans NL mee bakt en braadt wilde ik al vanaf mijn 15e, toen in de scheikundeles uitgelegd werd hoe margarine gemaakt werd, niet meer eten.

Afharden van olie door er een stroom door te geleiden, "ken dat gezond weze...", dacht ik toen...

"Aan mijn lijf geen nepboter meer" was vanaf toen het devies.. heb nog wel heel wat strijd met moederlief moeten leveren, die dan wel pro-boter voor brood was maar vanwege de centjes liever goedkope Blue Band gebruikte voor het bakken. En de gotspe was nog dat mijn ouders een melkveebedrijf hadden! Ken plenty boerenbedrijven waar de boeren zelf zo ontiegelijk zuinig waren dat er margarine op tafel stond... of verkeerd voorgelicht door die smiechten van diëtisten, dat kan ook!

Espi, die olie gebruikt voor heel heet bakken maar nog steeds boter voor eieren ... mmm
 
Laatst bewerkt:
topper Espi da's ook weer 1 die het begrijpt!

wat dat betreft raad ik iedereen aan het boek te lezen van Udo Erasmus. Vitale Vatale vetten.

Er is nog een ander goed boek van een andere schrijfster (naam weet ik niet) maar boek heet feiten over vetten.

En Obeliks... je moet nog ff verder lezen op het forum, in 1 uur heb je nog te weinig gelezen. Je kan gewoon 1 of ander schema nemen wat hier al gepost is en aanpassen naar je eigen smaak en hoeveelheid. succes
 
Back
Naar boven