XXL Nutrition

Behandeling piriformis syndroom?

Bezoekers in dit topic

dr livingstone

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
24 apr 2006
Berichten
810
Waardering
26
Sinds bijna 2 jaar heb ik last van pijnsteken in mijn rechter bil bij de squat en deadlift. Bij het omhoogkomen voel ik bij het laatste deel van de beweging een soort van electrische schok die de oefening totaal onmogelijk maakt. Ook bij alternatieven als de Leg Press e.d. heb ik last van de klacht.

Ik heb zo'n beetje alles gedaan om van de klacht af te komen: bij zo'n 4 fysio's in behandeling geweest, het gebied laten masseren, naar de chiropractor, een MRI laten nemen, gerichte oefeningen gedaan, etc...

De klacht die ik heb is waarschijnlijk het piriformis syndroom waarbij "the sciatic nerve is compressed or otherwise irritated by the piriformis muscle causing pain, tingling and numbness in the buttocks and along the path of the sciatic nerve descending down the lower thigh and into the leg".

Op het moment bestaat mijn aanpak uit het sterker en soepeler maken van mijn rechter heup. Ook mijn rechter bil (die zichtbaar kleiner is dan mijn linker bil) probeer ik te versterken. Ik doe oa isolatie oefeningen voor de heup en de Bulgarian Split Squat (met extra ROM):

http://www.youtube.com/watch?v=te3_5e-zgW8

Iemand nog tips of mensen die zelf succesvol dit probleem hebben aangepakt?
 
Rekken van de piriformis.....
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:verneder:

:P
 
dr Livingstone,
laat de zenuw doormeten. vraag je huisarts die weet hoe dat moet
 
dr Livingstone,
laat de zenuw doormeten. vraag je huisarts die weet hoe dat moet

Wat denk je dat dit kan opleveren? Zoals ik het nu zie raakt de zenuw alleen bij belasting bekneld doordat de piriformis erop drukt. Het is geen continue klacht.

---------- Toegevoegd om 12:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:54 ----------

Rekken van de piriformis.....

Ja, doe al verschillende rekoefeningen. Heb op YouTube een nieuwe gevonden en ga daar nu een tijdje mee aan de slag.
 
vooral bij sumo en ''overdreven'' knees out squats doet t pijn zeker? heb dat ook wel s die pijnscheuten in me bil. oprekken van de piriformis voelt dan wel relaxed alleen de dagen erna heb ik veel last van de aanhechting bij de trochantor major
 
Back
Naar boven