MuscleMeat

Sticky Behandeling Gynaecomastie: Chirurgen & Prijzen

Bezoekers in dit topic

ik ben gister geopereerd aan mijn gyno, ik heb 2 van die grote pleisters op mijn borsten dat is et.
 
De 31 ste van augustus geopereerd door dr. Oelbrandt in België.
Net het verband voor het eerst verschoond en het resultaat is echt ongelofelijk. Wel wennen want het lijkt totaal niet op het bovenlichaam wat ik eerst had. Heel erg blij dat ik het gedaan heb!

Nu het herstel. Ik heb een strakke band om mijn borst die ik minstens 1 week moet dragen. Dit doe ik braaf, ik heb ook vrij van werk dus dat scheelt. Verder ziet alles er bont en blauw uit omdat er liposuctie is gedaan.

De reden voor de liposuctie is omdat ik het aan 1 zijde had. Om beide zeiden gelijk te krijgen moest er dus lipo aan te pas komen. Van de puffy nipples tijdens de zomer maanden ben ik dus ook af, het is echt helemaal strak!

Oja, voor de late lezers. Ik ben dus voor de tweede keer geopereerd. Eerst in Alkmaar (pm maar voor arts), maar dit resultaat sloeg werkelijk nergens op maar werd wel vergoed (wauwie) en nu door in een privé-kliniek met alle kosten jammer genoeg.
 
gisteren geopereerd, heb nu zn grote band om mn borst
 
resultaat mag er zijn :0 echt mooi geworden en dat voor 1250.. blijer kun je mij niet krijgen
 
Mag ik vragen waar je bent geopereerd?

Jaa tuurlijk. De chirurg heet Paul Vanstraelen en zit in het Maria ziekenhuis in Overpelt(belgië). Hij zelf heeft een privé clinic waar hij me geopereerd heeft. Zeker een aanrader :)
 
Heb het rond mn achtien laten doen bij Dr. Colpaert (Antwerpen).
Werd aanzien als misvorming of hoe ze het ookal noemen dus werd praktisch helemaal terugbetaald.
Vroeg me een half jaar te wachten om na te denken want vond da ik een 'athletisch' lichaam had en het niet zo opvallend was, maar ik vond van wel. Vooral als ik voorover boog, strakke shirts droeg en dergelijke.
Door mn borstspieren te trainen werd het ook enkel erger.

De operatie was vrij pijnloos, enkel de drainage nadien uitrrekken deed pijn. Littekens amper zichtbaar (enkel van dichtbij), tepels zijn gevoellozer geworden en iets donkerder van kleur. Door nadien wat bij te komen is het wat teruggekomen maar heel miniem.
Verder heel tevreden.
 
Jaa tuurlijk. De chirurg heet Paul Vanstraelen en zit in het Maria ziekenhuis in Overpelt(belgië). Hij zelf heeft een privé clinic waar hij me geopereerd heeft. Zeker een aanrader :)

Moet echt een opluchting zijn lijkt mij. Geniet ervan!!:)
 
Voor de mensen die de operatie al gehad hebben: is het mogelijk om vlak na de operatie al weer aan het werk te gaan (kantoorbaan), en is die band om je borst heen zichtbaar als je een t-shirt draagt?
 
Laatst bewerkt:
He spikeboys14 wil je je e-mail even pm'en? Ik heb een paar vragen voor je. Bvd
 
Heb ook last van gyno. Kamp hier al meer dan 6 jaar mee. Voor de rest geen borstvorming, maar alleen de opgezwollen tepels. Als ik dr in knijp worden ze weer klein en mooi. Ben het nu echt beu en wil dr voor de maand juli nog vanaf.
Wel een prijzige operatie zo te zien. Heb dokter Luc Bosmans uit Belgie een e-mail gestuurd voor de prijs. Zag dat hij dit voor 350 al doet, maar dit is alleen voor belgische patienten met een verzekering die dit dekt. Ben dan zeker benieuwd naar Paul Vanstraelen zoals spikeboys14 al zei. Wel wil ik eerst even proberen om langs de huisarts te gaan en een leugentje om bestwil te vertellen zodat het misschien vergoedt gaat worden. Ik zeg gewoon dat het pijn doet als ik op mijn buik lig in bed, wat overigens niet zo is. Ik wil jullie graag op de hoogte houden.
 
Heb ook last van gyno. Kamp hier al meer dan 6 jaar mee. Voor de rest geen borstvorming, maar alleen de opgezwollen tepels. Als ik dr in knijp worden ze weer klein en mooi. Ben het nu echt beu en wil dr voor de maand juli nog vanaf. Wel een prijzige operatie zo te zien. Heb dokter Luc Bosmans uit Belgie een e-mail gestuurd voor de prijs. Zag dat hij dit voor 350 al doet, maar dit is alleen voor belgische patienten met een verzekering die dit dekt. Ben dan zeker benieuwd naar Paul Vanstraelen zoals spikeboys14 al zei. Wel wil ik eerst even proberen om langs de huisarts te gaan en een leugentje om bestwil te vertellen zodat het misschien vergoedt gaat worden. Ik zeg gewoon dat het pijn doet als ik op mijn buik lig in bed, wat overigens niet zo is. Ik wil jullie graag op de hoogte houden.

Bro in sommige gevallen word het hier in Nederland gewoon vergoed. Komt het bij jou door de puberteit of AAS? Grote kans dat het gewoon vergoed word als het door de puberteit komt. Voor mij is het nu bijna een jaar geleden en is een van de beste beslissingen geweest die ik gemaakt heb.


Het resultaat is super mooi. Ik heb het bij dr. Luijendijk laten doen in het diakonessen ziekenhuis in Utrecht. ik zou even goed naar alle mogelijkheden kijken. Low budget is natuurlijk fijn, maar het is wel je lichaam. Ik heb zelf geen ervaringen met die belgische dokter dus kan er niks over kwijt. Wellicht iemand anders hier?
 
Bro in sommige gevallen word het hier in Nederland gewoon vergoed. Komt het bij jou door de puberteit of AAS? Grote kans dat het gewoon vergoed word als het door de puberteit komt. Voor mij is het nu bijna een jaar geleden en is een van de beste beslissingen geweest die ik gemaakt heb.


Het resultaat is super mooi. Ik heb het bij dr. Luijendijk laten doen in het diakonessen ziekenhuis in Utrecht. ik zou even goed naar alle mogelijkheden kijken. Low budget is natuurlijk fijn, maar het is wel je lichaam. Ik heb zelf geen ervaringen met die belgische dokter dus kan er niks over kwijt. Wellicht iemand anders hier?

Hoe willen ze er achter komen of het door AAS of de puberteit komt dan?
 
Bro in sommige gevallen word het hier in Nederland gewoon vergoed. Komt het bij jou door de puberteit of AAS? Grote kans dat het gewoon vergoed word als het door de puberteit komt. Voor mij is het nu bijna een jaar geleden en is een van de beste beslissingen geweest die ik gemaakt heb. Het resultaat is super mooi. Ik heb het bij dr. Luijendijk laten doen in het diakonessen ziekenhuis in Utrecht. ik zou even goed naar alle mogelijkheden kijken. Low budget is natuurlijk fijn, maar het is wel je lichaam. Ik heb zelf geen ervaringen met die belgische dokter dus kan er niks over kwijt. Wellicht iemand anders hier?
Het zal in bijna alle gevallen alleen vergoedt worden, als er echt sprake is van pijn of overduidelijk mannelijke borsten. Hier heb ik dus geen last van. Had dit ff opgezocht bij de website van Zilveren Kruis Achmea waar ik overigens ook ben verzekerd. Heb nooit aan de AAS gezeten. De gyno kwam tijdens de puberteit tevoorschijn en is dus helaas niet weggegaan. Heb goeie verhalen gehoord over de prive-klinieken in Belgie. Ik snap dat je op je lichaam niet moet bekostigen, maar waarom zou je 2000 eu betalen als het voor 1200 ook al goed kan zijn?
Hoeveel heb jij trouwens betaald voor je operatie?
 
Hoe willen ze er achter komen of het door AAS of de puberteit komt dan?

Niet. Zolang jij dus zegt dat het van de puberteit komt zit je goed. Al is dit vaak in 90% van de gevallen ook echt zo.

---------- Toegevoegd om 06:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:14 ----------

Het zal in bijna alle gevallen alleen vergoedt worden, als er echt sprake is van pijn of overduidelijk mannelijke borsten. Hier heb ik dus geen last van. Had dit ff opgezocht bij de website van Zilveren Kruis Achmea waar ik overigens ook ben verzekerd. Heb nooit aan de AAS gezeten. De gyno kwam tijdens de puberteit tevoorschijn en is dus helaas niet weggegaan. Heb goeie verhalen gehoord over de prive-klinieken in Belgie. Ik snap dat je op je lichaam niet moet bekostigen, maar waarom zou je 2000 eu betalen als het voor 1200 ook al goed kan zijn? Hoeveel heb jij trouwens betaald voor je operatie?



360 euro eigen risico en nog 5 tientjes of iets dergelijks voor het vest dat je na de operatie moet dragen. De rest werd volledig vergoed zit zelf ook bij zilveren kruis.


Moet zeggen dat het bij mij flink zichtbaar was (je zag echt een erwt zitten) aangegeven dat ik hier serieuze problemen op na hou (qua sociaal contact, geslacht gemeenschap etc.)


Ik zou het in ieder geval proberen. Mocht het de eerste keer afgekeurd worden kan je altijd nog in soort van beroep gaan. Grote kans dat ze het daarna wel vergoeden.
 
Ik ben sinds 2011 2x geopereerd (ook door 2 verschillende artsen) aan mijn gynecomastie en het probleem is nog steeds niet opgelost. Chirurgen in Nederland zijn gewoonweg onbekwaam wat betreft het correct uitvoeren van deze ingreep. In totaal ben ik 7500 euro kwijt voor 30% verbetering plus een hoop dikke littekens.
 
Laatst bewerkt:
gynecomastie

Loop hier zelf ook al jaren mee, tot ik dit las eigenlijk nooit gerealiseerd
dat er meerdere mensen zo mee zaten!

Ben nu zelf op het punt om er iets aan te laten doen (schaam mezelf er al jaren voor
en vind het gewoon irritant dat m'n hele lichaam veranderd door het sporten maar ik last blijf houden van gynecomastie).

Hoe laat ik zoiets via mijn zorgverzekering lopen?
Eerst naar mijn huisarts, verwijzing naar ziekenhuis en dan toestemming aan m'n zorgverzekering?

En indien niet via de zorgverzekering, dan via een plastisch chirurg?

Alvast thnx voor de reply's!
 
Zo te zien is er al veel geschreven over dit onderwerp. Ook ik heb last van Gyno, maar had er nooit veel aandacht aan besteed tot ik begon met sporten 3jaar geleden. ben jaren lang vrij fors geweest +95kg en tussen de 17-20% BF (veel ongezond eten en veel alcohol). tijdens het lopen bewogen ze mee, en toen iemand er een keer een geintje over maakte kwam het besef en de obsessie. zit nu op 10% BF en ze bewegen niet meer mee, maar "what has been seen, can never been unseen". volgens mede-sporters heb ik gewoon een grote chest en hoef ik me geen zorgen te maken. Maar op bepaalde dagen zit ik er behoorlijk mee en wil ik er dus wat aan laten doen. de zorgverzekering (CZ) doet hier niets aan doen en de kosten hier in NL zijn buiten alle proporties! Misschien de grens over naar Belgie? wat zijn jullie ervaringen,tips, aanbevelingen? hoor graag, thanks!
 
Zo te zien is er al veel geschreven over dit onderwerp. Ook ik heb last van Gyno, maar had er nooit veel aandacht aan besteed tot ik begon met sporten 3jaar geleden. ben jaren lang vrij fors geweest +95kg en tussen de 17-20% BF (veel ongezond eten en veel alcohol). tijdens het lopen bewogen ze mee, en toen iemand er een keer een geintje over maakte kwam het besef en de obsessie. zit nu op 10% BF en ze bewegen niet meer mee, maar "what has been seen, can never been unseen". volgens mede-sporters heb ik gewoon een grote chest en hoef ik me geen zorgen te maken. Maar op bepaalde dagen zit ik er behoorlijk mee en wil ik er dus wat aan laten doen. de zorgverzekering (CZ) doet hier niets aan doen en de kosten hier in NL zijn buiten alle proporties! Misschien de grens over naar Belgie? wat zijn jullie ervaringen,tips, aanbevelingen? hoor graag, thanks!

gyno is idd vervelend.. en in nederland is t fked up duur. Kzou is kijken naar waar ik ben geweest, aardige vent en doet t voor 1250. ik ben iig heel blij met t resultaat, mja succes :)
 
Back
Naar boven