AndroidHealthClinic

Bejaarde rijdt drie keer over man heen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Damn, die kerel was 87!!! En heeft dit dus overleefd. Dat moet echt een bikkel eersteklas zijn!
 
Bejaarden (en roxxe) moeten gewoon strenger gecontroleerd worden. Ik geloof, dat ze nu 1 keer in de 5 jaar getest worden of zo?
 
jesus zoiets zie je idd alleen in een comedyfilm :p
 
Ik heb zulke dingen wel vaker gezien bij vrouwen. Ik zag eens iemand heel langzaam vooraan botsen, van de schrik reed ze snel achteruit met een knal tegen een geparkeerde wagen, opnieuw van de shock terug vooruit tegen de eerste aan, zelfs dan vond ze de rem nog niet en bolde weer uit naar de achterste :D
 
:roflol: Normaal zie je dat alleen maar in comedyfilms, dat ze nog even naar achter en naar voren eroverheen rijden.

Niet alleen in comedy's. Twee gasten hier in de buurt hebben dit ook gedaan. Kostte ze wel 8 jaar. Ik wil hiermee niet zeggen dat de 85 jarige man 8 jaar moet krijgen. Maar hij moet er zeker een straf voor krijgen.

Mensen die niet meer rijvaardig zijn en toch achter het stuur kruipen mogen van mij wel wat jaren krijgen. Het klinkt hard, maar de gevolgen kunnen ook hard zijn. Vorig jaar is er hier nog een echtpaar doodgereden door iemand die eigenlijk niet meer mocht rijden(medicijnen). Ze hadden wel net hun kleinkind naar huis toe gebracht.
 
Staat er eigenlijk een grens op de leeftijd om met de auto te rijden? Ergens is het niet logisch als die er niet zou zijn, reactievermogen en concentratie neemt ook af met de jaren, net als bij alcoholgebruik. Of een extra test na 80 ste of alles nog voldoende werkt zou ook veel ellende kunnen voorkomen.
 
Staat er eigenlijk een grens op de leeftijd om met de auto te rijden? Ergens is het niet logisch als die er niet zou zijn, reactievermogen en concentratie neemt ook af met de jaren, net als bij alcoholgebruik. Of een extra test na 80 ste of alles nog voldoende werkt zou ook veel ellende kunnen voorkomen.

Volgens mij moet je jezelf om de zoveel jaar laten testen vanaf een bepaalde leeftijd. (volgens mij iets om de vijf jaar, daar staat me iets van bij. Maar ja, kan ook zijn dat ik in de war ben :D)
 
Ik heb zulke dingen wel vaker gezien bij vrouwen. Ik zag eens iemand heel langzaam vooraan botsen, van de schrik reed ze snel achteruit met een knal tegen een geparkeerde wagen, opnieuw van de shock terug vooruit tegen de eerste aan, zelfs dan vond ze de rem nog niet en bolde weer uit naar de achterste :D

Niet alleen bij vrouwen gebeurt dit dan denk :p Heb zelf ook een keer met de auto van me werk met de zijkant een hekje te grazen genomen en toen ik achteruit wilde rijden het achterste hekje :rolleyes:
Status auto: Grote groef aan de zijkant en lekker deukje achter.
 
ik heb de indruk dat 90% van de 65+'ers niet met de auto kan rijden.. ze hebben steeds gelijk, maar eigelijk doen ze alles fout

kijk maar naar het resultaat van "de nationale rijtest" (VTM)
 
Niet alleen bij vrouwen gebeurt dit dan denk :p Heb zelf ook een keer met de auto van me werk met de zijkant een hekje te grazen genomen en toen ik achteruit wilde rijden het achterste hekje :rolleyes:
Status auto: Grote groef aan de zijkant en lekker deukje achter.
Ja ok maar dat zijn dingen die je slecht ziet... ik heb het over mensen die plots gaan panikeren/panieken en de gekste dingen doen :o
 
Niet alleen in comedy's. Twee gasten hier in de buurt hebben dit ook gedaan. Kostte ze wel 8 jaar. Ik wil hiermee niet zeggen dat de 85 jarige man 8 jaar moet krijgen. Maar hij moet er zeker een straf voor krijgen.

Mensen die niet meer rijvaardig zijn en toch achter het stuur kruipen mogen van mij wel wat jaren krijgen. Het klinkt hard, maar de gevolgen kunnen ook hard zijn. Vorig jaar is er hier nog een echtpaar doodgereden door iemand die eigenlijk niet meer mocht rijden(medicijnen). Ze hadden wel net hun kleinkind naar huis toe gebracht.

Voor iemand van 85 is vanaf 2 jaar cel al levenslang :D

Laatst werd ik ook afgesneden omdat de bejaarde die naast me reed maar besloot dat ie mijn plekje toch wat lekkerder vond rijden.. gewoon zonder te kijken van baan verwisselen.. ik toeteren.. kijk ik naar binnen zit er zo een bejaarde in.. dat is echt frustrerend.. heb je zin om iemand helemaal verrot te schelden en dan krijg je dit, wat ga je tegen zo een fossiel zeggen.. waarschijnlijk hoort ie je niet eens als je tegen hem aan lult.. ik heb dan zoeits van 'laat maar' :grumble:
 
Voor iemand van 85 is vanaf 2 jaar cel al levenslang :D

Daar zit iets in. En van de ene kant begrijp ik ook wel waarom die mensen blijven doorrijden. (enige mogelijkheid tot zelfstandig vervoer, zichzelf wijsmaken dat het allemaal wel meevalt, niet doorhebben dat je andere in gevaar brengt, etc)

Maar dat neemt niet weg dat ik vind dat er consequenties op horen te staan. Iemand die niet in staat is om op een veilige manier aan het verkeer deel te nemen, hoort gewoon van de weg af te blijven. Als iemand zich hiervan bewust is en toch deelneemt aan het verkeer, dan brengt ie moedwillig het leven van anderen in gevaar.

Dat met die grootouders en dat kleinkind gaf me toch wel een akelig gevoel. De bestuurder was in slaap gevallen of dergelijke door zijn medicatie, en is met een redelijk vaart op twee fietsers geknald. Fietsers zijn beide ik weet niet hoeveel meter ver gevlogen, op slag dood. Ze hadden net hun kleinkind terug naar hun dochter gebracht. Het was helemaal een drama geweest als ze hun kleinkind nog op de fiets hadden gehad.

Laatst werd ik ook afgesneden omdat de bejaarde die naast me reed maar besloot dat ie mijn plekje toch wat lekkerder vond rijden.. gewoon zonder te kijken van baan verwisselen.. ik toeteren.. kijk ik naar binnen zit er zo een bejaarde in.. dat is echt frustrerend.. heb je zin om iemand helemaal verrot te schelden en dan krijg je dit, wat ga je tegen zo een fossiel zeggen.. waarschijnlijk hoort ie je niet eens als je tegen hem aan lult.. ik heb dan zoeits van 'laat maar' :grumble:

Ik ken het gevoel. Vandaag nog min of meer meegemaakt. Bestuurder voor ons reed echt heel traag, en we konden hem niet inhalen. (m'n vrouw reed)
Dus ik op de toeter(kan net zo vervelend zijn als langzaam rijden, ik weet het :o), maar dat hielp niks. Toen konden we de auto voorbij... ik kijken, is het zo'n oud vrouwtje van een jaar of 60. Heb maar gezwaaid i.p.v. een ander gebaar te maken. :D
 
:roflol: Normaal zie je dat alleen maar in comedyfilms, dat ze nog even naar achter en naar voren eroverheen rijden.

Ik heb zulke dingen wel vaker gezien bij vrouwen. Ik zag eens iemand heel langzaam vooraan botsen, van de schrik reed ze snel achteruit met een knal tegen een geparkeerde wagen, opnieuw van de shock terug vooruit tegen de eerste aan, zelfs dan vond ze de rem nog niet en bolde weer uit naar de achterste :D

:D
 
Voor iemand van 85 is vanaf 2 jaar cel al levenslang :D

Laatst werd ik ook afgesneden omdat de bejaarde die naast me reed maar besloot dat ie mijn plekje toch wat lekkerder vond rijden.. gewoon zonder te kijken van baan verwisselen.. ik toeteren.. kijk ik naar binnen zit er zo een bejaarde in.. dat is echt frustrerend.. heb je zin om iemand helemaal verrot te schelden en dan krijg je dit, wat ga je tegen zo een fossiel zeggen.. waarschijnlijk hoort ie je niet eens als je tegen hem aan lult.. ik heb dan zoeits van 'laat maar' :grumble:

:roflol:

Hahaha, komt me heel bekend voor dit ja. :D

Maar OT: jezus, wat een aktie!! :roflol: Inderdaad wel een beetje een typische vrouwenactie. Op drukke kruispunten en met andere complexe verkeerssituaties heb je dat ook vaak: de communicatie tussen de meeste mannen gaat vlekkeloos en iedereen glipt langs elkaar heen, maar dan komt er weer zo'n doos tussen die de hele boel in de soep laat lopen waardoor iedereen vaststaat. En niets in de gaten hebben natuurlijk. Net als met haakse bochten in tweebaanswegen: ga NIET naast een vrouw rijden, je wordt gegarandeerd gesneden omdat ze niet snapt dat het wel handig is als ze op haar eigen rijstrook blijft, en dan kijkt ze jou nog boos aan ook.

Zo das een hoop frustratie die ik van me afschrijf. :o

DISCLAIMER: gelukkig kunnen sommige vrouwen wel goed rijden :)
 
hehe cool daar woon ik :D

niks van mee gekregen btw.....
 
Pging tot doodslag opleggen bij die schijndode , de rest boven 70+ rijbewijs preventief invorderen en pas terug geven na herexaminering conform CBR regelement.:cool:
 
Back
Naar boven