XXL Nutrition

Bek houden of ik vertrap je..... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ach er zijn ook mietjes die boksen, net zoals er dartsspelende, bodybuildende, biljartende en voetballende mietjes zijn.....
 
Originally posted by Olimantado
Tja thaibox.....
Wat ik nooit snap is waar je die kicks voor nodig hebt...

Die mannen stampen altijd naar je gezicht, je pakt gewoon hun voet beet en ze zijn gezien...
Geef mij maar gewoon boksen!

meestal trappen 'echte' thaiboksers juist steeds naar de schenen...
 
Daar kan ik in volgen....
Het is ook zo dat er dikwijls van die gasten zijn die een paar weken thaïboxtraining volgen en dat dan uitgebreid willen demonstreren in het uitgangsleven.
Het geeft dan een leuke kick te zien dat men dan zo iemand zijn voet vastgrijpt en die 'thaïboxer' enkel nog maar op de grond kan liggen spartelen...
 
Originally posted by f*cking ecto


meestal trappen 'echte' thaiboksers juist steeds naar de schenen...

In thaiboks is het niet de bedoeling om te trappen te geven naar het aangezicht om deze uit te schakelen.

Maar om stoten/trappen te geven naar ribben, knieën, lever, nieren met als bedoeling om de persoon zodanig te kwetsen dat deze uitgeschakeld is, of door de schade het gevecht verliest...
'k Knock out beslist uiteraard de kamp onmiddellijk
 
Laatst bewerkt:
wat een destructieve sport dan zeg.... :)
 
ik bedoelde eigenlijk dat je in een thaiboks wedstrijd meer low-kicks ziet dan high-kicks
 
Dus je mag op iemand zijn knie intrappen om deze te breken in een wedstrijd????
 
nee :D, maar denk ook niet dat ie dat letterlijk zo bedoelde...
 
Wel raar dat er bij het vechten op cafe 90% highkicks worden gegeven...
 
Originally posted by f*cking ecto
ik bedoelde eigenlijk dat je in een thaiboks wedstrijd meer low-kicks ziet dan high-kicks

Het is juist te bedoeling om low-kicks te geven,en deze zijn beslist effectiever.
Een low-kick kan je minder snel ontwijken dan een high-kick.

Het is niet de bedoeling om de knie te breken.... maar om een trap tegen knie of het dijbeen te geven met het scheenbeen.
Ik kan je verzekeren, als zo een trap met volle kracht goed is uitgevoerd dan loop je te manken zoals een eend. En kan je dus je rechter of linkerbeen niet meer gebruiken.
 
Daar twijfel ik niet aan, Geoffke!
 
Originally posted by Olimantado
Wel raar dat er bij het vechten op cafe 90% highkicks worden gegeven...

Dat zou ik ook altijd doen! Omdat je tegenstander dan schrikt omdat hij weet dat je aan gevechtsport doet.
Als een high-kick trouwens nog goed aankomt dan mag ie het wel vergeten.
Trouwens, high-kicks zijn toch veel stoerder... Low kicks kan iedereen.
 
ja, daarom zie je die trappen meer... :rolleyes:

En door die lowkicks krijgt je tegenstander ook last van zijn been en gaat hij zich een beetje meer op zijn benen concentreren, daarom kan zijn dekking wat zakken, en dan is het tijd voor een paar rake klappen. Dat is nou heel 't spelletje.
 
Tja met een eerste rake high-kick krijgt men mij wel neer, maar als iemand het een tweede keer probeerde had ik hem altijd beet hoor...
 
Originally posted by Geoffke


Dat zou ik ook altijd doen! Omdat je tegenstander dan schrikt omdat hij weet dat je aan gevechtsport doet.
Als een high-kick trouwens nog goed aankomt dan mag ie het wel vergeten.
Trouwens, high-kicks zijn toch veel stoerder... Low kicks kan iedereen.

nou ik heb bij een gevecht op straat bijna nooit high-kicks gezien hoor.
Zelf ben ik ook voorstander van low-kicks. Zelf heb ik wing chun kung fu gedaan en daar trapten we ookj niet hoger dan de middel
 
Originally posted by Olimantado
Tja met een eerste rake high-kick krijgt men mij wel neer, maar als iemand het een tweede keer probeerde had ik hem altijd beet hoor...

dan trapt ie niet hard/goed genoeg :D
 
of had ik goeie reflexen (ook nog als ik gezopen had) :)
 
high kicks hebben een grotere ax. Als je hem vanaf beneden op pakt, dan krijg je lekker vaart maar idd je ziet hem komen.

Daarom bij Bruce Lee ook, werd altijd het laatste stukje van een high kick gefilmd. Vaak bij Van damme bijvoorbeeld deden ze die high kicks in slowmo (staat mooier).

Maar idd als je een paar goede trappen maakt dan staat iedereen te kijken (was ook altijd bij demonstraties). Niemand staat verstelt van een paar trappen naar het middel (veel effectiever)
 
Originally posted by wateengedoe2
Dat is ook gelijk de reden dat ik hier in het verleden wel eens ruzie heb gehad, en ook op andere fora wel eens, omdat je ook op internet die lichaamstaal mist.

daar zijn dan ook die emoticons voor.... ;) :p
 
En welke vechtsport doe je nog steeds dan il? Werd me niet helemaal duidelijk uit je verhaal.

@ geoffke volgens mij heb jij dat wel vaker dat je posts verkeerd overkomen.. or youre just kicking up dust.

Hmm judo.. vind het maar een sport van niets. Heb jaar of 2 geleden een keer een vechtpartij gehad met een gozer die zwarte band judo had. Hij was wel veel kleiner moet ik erbij zeggen maar hij wou me in een greep nemen and he had no chance at all :rolleyes:

Zelf wil ik in de toekomst misschien gaan boxen of kickboxen. Nu echt geen tijd voor. Denk dat ik er ook geen aanleg voor heb, ben niet echt snel en heb een lompe motoriek. Maar het gaat erom dat je er plezier in hebt :p Misschien dat ik iets meer succes heb met het ordinaire beukwerk :p
 
Back
Naar boven