Fitness Seller

Bek houden of ik vertrap je..... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Dom!nator
En welke vechtsport doe je nog steeds dan il? Werd me niet helemaal duidelijk uit je verhaal.

@ geoffke volgens mij heb jij dat wel vaker dat je posts verkeerd overkomen.. or youre just kicking up dust.

Hmm judo.. vind het maar een sport van niets. Heb jaar of 2 geleden een keer een vechtpartij gehad met een gozer die zwarte band judo had. Hij was wel veel kleiner moet ik erbij zeggen maar hij wou me in een greep nemen and he had no chance at all :rolleyes:

Zelf wil ik in de toekomst misschien gaan boxen of kickboxen. Nu echt geen tijd voor. Denk dat ik er ook geen aanleg voor heb, ben niet echt snel en heb een lompe motoriek. Maar het gaat erom dat je er plezier in hebt :p Misschien dat ik iets meer succes heb met het ordinaire beukwerk :p

Judo is ook precies zoals je zegt: een sport! Als je je zelf wil leren verdedigen ga dan voor een vechtkunst waarbij je leert jezelf te verdedigen...

Judo is de sportvorm van jiu-jitsu.
 
Ik probeer me agressie onder controle te houden en vechtsport werkt voor mij niet omdat ik al iemand mij pijn doet gewoon doordraai, ik blijf rammen tot die ligt, leuk voor wedstrijden maar niet op een training.... ik ontwijk het wel gewoon zoveel mogelijk, maar als iemand me slaat komt die die toch in de problemen, verstand op 0, rode waas en slaan tot die ligt, geen vechtsport niks, gewoon ouderwets de knuisten en meppen..

ik vind vechtsport ook negatief klinken, zelf 4 jaar karate gedaan, ik zou het eerder vechtkunst willen noemen, het gaat veel dieper en is veel spiritueler.. dat vond ik altijd het mooie ervan..
 
bruce lee was een van de eerste die van vechtkunst een vechtsport maakte :)

vond het altijd fijn om hem te horen praten...

"be like water" hell yeah... als je je niet kan bevrijden zonder te bijten, bijt dan. pas je aan tot de situatie.

"No style as your style, and No way as way"

interessante concepten. spijtig dat sommige mensen dit weer slecht hebben verstaan... (in het verleden vooral bedoel ik)
 
Sinds ik train heb ik opzekers een lagere tolerantiedrempel. Kleine dingen die een normaal mens niet boeien irriteren me tot op het bot. Langzaamrijdende vrouwen/bejaarden in het verkeer krijgen van mij welbekende spreekkoren en verwensingen. Tijdens het inhalen krijgen ze er gratis een kwaad gezicht bij. Mishandelingen in de krant en op tv krijgen van mij het zinnetje: "Ik had er niet bij moeten zijn, dat had die mongool niet overleefd!".
Gelukkig heb ik mezelf goed in de hand, maar ik ben bang dat het een keer escaleert en dat ik in een bepaalde situatie mezelf niet in de hand houd. Daarom zal ik ook nooit gaan kuren oid, mijn eigen test-gehalte ligt volgens mij hoog genoeg. Gelukkig kan ik naar de sportschool wanneer ik wil en is een uurtje trimmen ook erg verfrissend.
 
niets meer Dominator.
Te dikke poten, te dikke schouders en een te dikke nek. Ik heb het nog weleens geprobeerd maar no chance. Misschien zou Judo nog wel kunnen maar laat maar, ik ben veel te druk met BB.

Bovendien volledige rust kun je niet bereiken als je naast BB ook nog eens wat anders gaat doen (en als ik het doe wil ik het goed doen dus niet 1x per week een uurtje)
 
Originally posted by Ilya
niets meer Dominator.
Te dikke poten, te dikke schouders en een te dikke nek. Ik heb het nog weleens geprobeerd maar no chance. Misschien zou Judo nog wel kunnen maar laat maar, ik ben veel te druk met BB.

Bovendien volledige rust kun je niet bereiken als je naast BB ook nog eens wat anders gaat doen (en als ik het doe wil ik het goed doen dus niet 1x per week een uurtje)

daarom ben ik ook met vechtsport gestopt
 
Agressief stelletje op dit forum zeg:D .

Heb nooit problemen, dus wordt ook nooit agressief!
 
haha maar dat was de vraag niet (de titel was alleen om ff aandacht te trekken)

de vraag is : Wordt je agressie verhoogd omdat mensen in de zaal je te zwaar irriteren ?
 
ik moet meestal om zulke mensen lachen...
is toch een veel positievere aanpak... :D
 
Als er iemand voor de spiegel staat te lullen vraag ik vriendelijk of hij ff wil opzouten. Gaan heus wel weg.
En als iemand erg lang bezig is met een machine die ik nodig heb, train ik gewoon samen met die persoon.
Kan me niet zo druk maken als lui aan het lullen zijn, moeten ze allemaal zelf weten. En in het verkeer maak ik me al helemaal niet druk, want ik rij motor. Dus sta altijd vooraan bij het stoplicht, heb geen last van files enz. In een auto zou ik wel iets opgefokter zijn:splat:
 
Originally posted by Ilya
haha maar dat was de vraag niet (de titel was alleen om ff aandacht te trekken)

de vraag is : Wordt je agressie verhoogd omdat mensen in de zaal je te zwaar irriteren ?
Zoals al uit mijn antwoord bleek, nee, ik vind het erg aardige gasten allemaal in de sportschool. Maar dat komt omdat ik 4 van de 5 dagen 's ochtends kom en huisvrouwen of studenten en oude mannen zie daar. De huisvrouwen lopen niet in de weg, die doen cardio of vlindergewichtjes op de apparaten. De oudere mannen ook niet, doen ook veel cardio. Alleen op maandag en zaterdag is het lachen.. dan zie je de BB-haantjes, maar daar kan ik ook goed mee opschieten. Al moet ik het dus langzamerhand maar uit mijn hoofd laten ze te proberen iets aan te praten, zijn ze te koppig voor. 'k Vind het wel kicken om te zien dat bijna niemand daar squat muv de revalidatie patiënten en dan een jongen de mond open zien vallen als jij dat dan ook doet. En verder is het gewoon handig om juist op zo'n dag een oefening te doen waar je assistentie nodig hebt, bijv. zoals laatst toen ik aan het bankdrukken was...
Nee, dus alleen agressie op de weg...

Misschien omdat ik in een zeer landelijk gebied train: de Oostelijke Betuwe?

Espi
 
Het meest irritante: Mensen die aan je komen vragen of je nog veel setjes moet doen (op een bepaalde oefening waar jij mee bezig bent) TERWIJL JIJ NET AAN EEN SET BEZIG BENT!!!

AAAAAARRRRRRRGGGGHHHHH!!!!!!!

Wat is dit irritant zeg. Laatst had ik het weer. Ben ik net bezig mijn laatste reps eruit aan het persen: "ben je nog lang bezig?" En je dan gewoon aan blijven kijken, terwijl je met een rode kop alles aan het geven bent.
Dat setje is dan in ieder geval weer verknalt, want dan ben ik gegarandeerd weer uit mijn concentratie.

En sommige zijn dan ook nog opdringend en vragen het nog een keer als ze geen antwoord krijgen.

Het liefste smijt ik dan een zware dumbbell in hun nek:mad:
 
Originally posted bij Geoffke:

Lol, judo,... noem jij dit gevechtsport? De gevechtsport die je beoefend is voor mietjes.

Thaibox en engels boks zijn voor echte mannen.
Taikwando? Pffff

:shrug: dit slaat toch nergens op, ik heb zelf zo'n 6 jaar op judo gezeten en train nu free fight en kickbox en ik kan je garanderen dat ik veel aan mijn judo verleden heb met de free fight!!

Ik wil best een een goede klem bij je aantrekken hoor tot je blau aanloopt ;) kijken of je het dan nog zo lekker vind!! :thumb:
 
Ilya-> Nunchaku-do? Waar dan?
 
Originally posted by Ilya
niets meer Dominator.
Te dikke poten, te dikke schouders en een te dikke nek. Ik heb het nog weleens geprobeerd maar no chance. Misschien zou Judo nog wel kunnen maar laat maar, ik ben veel te druk met BB.

Bovendien volledige rust kun je niet bereiken als je naast BB ook nog eens wat anders gaat doen (en als ik het doe wil ik het goed doen dus niet 1x per week een uurtje)

Daar houd je toch een goede basis aan over. Je hebt idd mensen die, zoals soulreaver zegt, doorslaan en het verstand op 0 zetten. Maar een vriend van me heeft ook lang vechtsporten gedaan en die slaat zo'n persoon met een paar tactische slagen op de grond. Het gaat toch vooral om techniek.
 
Veel free fight wedstrijden worden gewonnen door goed judokas. Onzin dat die voor mietjes is.
 
Originally posted by Iniminie
Veel free fight wedstrijden worden gewonnen door goed judokas. Onzin dat die voor mietjes is.
\

Ja ok, maar in de sport zelf mag je niet zoveel. Niet dat alle judokas mietjes zijn:p
 
Originally posted by NewbieNeo


daar zijn dan ook die emoticons voor.... ;) :p
Jup, maar vaak gaat het dan toch nog net fout. Die emoticons zijn er maar een paar (de basis dan), terwijl echte lichaamstaal echt veel subtieler is.
 
Heeft er vandaag toevallig iemand gevochten?
 
Back
Naar boven