MuscleMeat

Bek houden of ik vertrap je.....

  • Topic starter Ilya
  • Startdatum
  • Reacties 144
  • Weergaven 9K
  • Volgers 0

Bezoekers in dit topic

Originally posted by FraGGo


Kon je dit al voordat je met vechtsport begon of heb je het later geleerd? Ik wil dit namelijk ook gaan leren maar ik weet nog steeds niet wat de beste manier is.

Tuurlijk kon ik dit niet zonder oef. Ik heb me dit thuis aangeleerd. Elke dag 5 of 10 min... stretchen, eerst goed opwarmen...
Ik heb er 2 maand over gedaan denk ik.
 
wow! 2 maanden met 10 minuten per dag is weinig zeg!
Kan je een iets uitgebreidere uitleg geven over hoe je het deed? Dus de manier van strechen enz. Ik ga dit dan denk ik elke keer na het hardlopen doen. Ik zou je eeuwig dankbaar zijn :D
 
Originally posted by FraGGo
wow! 2 maanden met 10 minuten per dag is weinig zeg!
Kan je een iets uitgebreidere uitleg geven over hoe je het deed? Dus de manier van strechen enz. Ik ga dit dan denk ik elke keer na het hardlopen doen. Ik zou je eeuwig dankbaar zijn :D
Maat van mij (zwart karate) probeert volledige split al een hele tijd, maar als je de verkeerde bouw hebt zal het je nooit lukken...
Toch knap als je het kan!
 
Zelf na je hardloopsessies moet je je lies goed opwarmen. Ik veronderstel dat je weet hoe dit moet. Opwarmen doe je op gevoel, ik kan er geen tijd op plakken.

Je neemt een tafel, of stoel voor je.
Je steunt met je armen op die stoel, en je benen zet je in spreidstand.

Niet bruusk naar beneden glijden, maar heel traagjes naar beneden komen... tot het een beetje pijn doet.

Op dit punt blijf je hangen. Je moet het voelen rekken en het moet wat pijn doen... dit doe je ongeveer 20 sec.
NOOIT VEREN!!! Als je op en neer veert dan krijg je kleine scheurtjes in je spier. Later zal die dan afschieten.

Als je je eerste set uitgevoerd hebt, dan sta je recht en zwaai je je benen wat los om de lies te ontspannen.
Doe hierna nog 2 sets... dit is voldoende

Maar je kan dit "ritueel" vaak herhalen gedurende de dag, hoe meer je het herhaalt, hoe sneller die coole spreidzit kan.

Eens je lenig bent, blijf je lenig. Ik heb mijn lies in jaren niet meer gestrecht, maar ik kan nog altijd mijn spreidzit.


Je kan dit ook oefenen door met je zijaanzicht naast een muur te staan. Met je rechterhand steun je tegen de muur.
Je linkerbeen hef je zijwaarts op , vervolgens komt je trainingspartner onder je been staat en heft je been zo ver mogelijk op. Met je linkerhand trek je je enkel naar je toe.

Mijn benen waren in een mooie horizontale lijn, zelf nog iets verder. Ik was altijd het middelpunt van belangstelling in de thaibox les. Zelf de trainer kon dit niet.
 
Back
Naar boven