AndroidHealthClinic

Belachelijk slecht in bankdrukken

Bezoekers in dit topic

betelgeuse

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
10 okt 2019
Berichten
266
Waardering
151
Lengte
1m85
Massa
75kg
Vetpercentage
12%
Hallo

Ik bankdruk 60 x 8 in setjes. Mijn deadlift is 160 kg 1rm . Verhouding vele malen beter. Iemand enig idee hoe dit komt( genetisch?) .
Want train borst niet minder ofzo.

groetjes
 
Hoevaak en hoelang bench/deadlift je al?
 
Ik vind het niet extreem uit proportie, bij de deadlift kan je meer spieren, en je gewicht, inzetten.
 
Hallo

Ik bankdruk 60 x 8 in setjes. Mijn deadlift is 160 kg 1rm . Verhouding vele malen beter. Iemand enig idee hoe dit komt( genetisch?) .
Want train borst niet minder ofzo.

groetjes

Als je setjes van 8 met 60kg kunt maken dan is je vermoedelijke 1RM indicatie op de bench press ergens tussen de 80-90kg

Dat is prima in verhouding tot een 1RM van 160 kg op de deadlift, kortom niks om je zorgen over te maken.
 
Als je setjes van 8 met 60kg kunt maken dan is je vermoedelijke 1RM indicatie op de bench press ergens tussen de 80-90kg

Dat is prima in verhouding tot een 1RM van 160 kg op de deadlift, kortom niks om je zorgen over te maken.

top dankjewel
 
top dankjewel
Als je setjes van 8 met 60kg kunt maken dan is je vermoedelijke 1RM indicatie op de bench press ergens tussen de 80-90kg

Dat is prima in verhouding tot een 1RM van 160 kg op de deadlift, kortom niks om je zorgen over te maken.
Altijd goede toevoegingen van jou vind ik persoonlijk.
 
Volgens mij is het niet extreem weinig. Vergeleken met squat en deadlift gaat bankdrukken ook vaak langzamer. Je doet setjes van 8. Dat is op zichzelf prima, maar als je in gewicht omhoog wil gaan, zul je toch een programmaatje moeten maken met verschillende fases, waarin uiteindelijk de intensiteit toeneemt richting een 1RM. Zijn tal van methoden voor.
 
Hallo

Ik bankdruk 60 x 8 in setjes. Mijn deadlift is 160 kg 1rm . Verhouding vele malen beter. Iemand enig idee hoe dit komt( genetisch?) .
Want train borst niet minder ofzo.

groetjes

waarom maak je een vergelijking tussen setjes bij de ene oefening en 1RM bij de ander?
 
Ik snap wel waar je vandaan komt.
Alle kids die ik train denken dit ook, omdat hun deadlift tussen de 150 en 200% van hun bench ligt.
Waarheid is echter dat dit normaal en prima is. Er is een rede waarom het deadlift wereldrecord RAW op 500kg ligt en bench op 300 ergens.

De reden waarom jij denk dat je bench suckt is omdat iedereen in je gym vooral bencht. Daarom is een 8x 60 average of iets eronder, terwijl een 160 deadlift veel lijkt.
Ik zie echter geen probleem, zolang je niet meer dan 200% doet en zelfs dat hoeft geen issue te zijn als je bijv. gek lange armen hebt.

Ik heb een geweldige bench bouw (T-rex armpjes) en dus een matige deadlift bouw en zelfs bij mij zijn mn prs 160 - 270.
 
Back
Naar boven