MuscleMeat

belang van macro's ?

Bezoekers in dit topic

MSSV

Cool Novice
Lid geworden
28 okt 2012
Berichten
56
Waardering
1
Lengte
1m89
Massa
93kg
Vetpercentage
13%
Hallo iedereen,


Ik loop al een tijd met een vraag waarop ik geen duidelijk antwoord kan vinden.

Waarom zijn macro's belangrijk tijdens het cutten ?

stel je eet genoeg eiwitten per dag voor spierbehoud en eet ook 300 kcal onder onderhoud.
waarom is binnen de overige kcal frisdrank of fastfood dan not done ?

aangezien 300 kcal fast food net zo dik makend is als 300 kcal groenten ( wat ik heb begrepen )


natuurlijk is het gezonder helemaal geen fastfood of frisdrank te consumeren maar los daarvan.
 
kan je wat specifieker zijn over wat je bedoelt met not done en in welke context precies? gezondheid? body composition? allebei? hoe je je voelt? iets anders?
 
Ik bedoel in dit geval puur body composition ( je wilt vet verliezen en spieren behouden ) los van gezondheid etc.

---------- Toegevoegd om 01:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:07 ----------

kan je wat specifieker zijn over wat je bedoelt met not done en in welke context precies? gezondheid? body composition? allebei? hoe je je voelt? iets anders?
Ik bedoel in dit geval puur body composition ( je wilt vet verliezen en spieren behouden ) los van gezondheid etc.
 
Los van de gezondheidsredenen is er natuurlijk niet echt een verschil. 300 kcal aan broccoli(dat is overigens een hele hoop haha) of 300 kcal aan kipnuggets dan hetzelfde.

Uiteindelijk denk ik dat het er om gaat dat je alles in balans hebt, micronutrients, macro's, etc. Als jij een keer fastfood wilt eten of frisdrank met suikers wilt drinken, ga je gang. Als je het IIFYM principe volgt is dit zelfs helemaal geen probleem, zolang je maar zorgt dat je de rest van de tijd(dus de andere maaltijden/dagen van de week) on point bent. Je kunt het zelfs in je macro's fitten. Ik eet elke dag(nu tijdens de bulk), gewoon een boterham met nutella en één cookie crunch, bijv.

Er is uiteraard wel iets anders. Kh worden gebruikt voor energie voornamelijk, het gebruik van bijvoorbeeld proteïne voor energie dmv gluceogenesis is heel erg omslachtig en minder effectief.

Ik weet niet of je het bij "gezondsheid" kan voegen, maar zowel mentaal, als fysiek is het gewoon niet slim om te cutten op een macdonalds dieet.

http://www.today.com/health/man-loses-56-pounds-after-eating-only-mcdonalds-six-months-2D79329158 In hoeverre dit "betrouwbaar is"
 
Bedankt voor je reactie , ook een interessant filmpje.
Alleen is het nog steeds niet echt een antwoord op de vraag. ik probeer echt de wetenschap achter deze vraag te snappen.
 
Ik fitness nu een jaar of 18 en ben nog nooit een macro tegengekomen, zou ook niet weten wat ik er mee zou moeten.
 
Hoe dat jij dat dan tijdens je cut ?
 
Bedankt voor je reactie , ook een interessant filmpje.
Alleen is het nog steeds niet echt een antwoord op de vraag. ik probeer echt de wetenschap achter deze vraag te snappen.

Lees je in in IIFYM, dan merk je dat het geen fluit uitmaakt waar je je carbs vandaan haalt. Je moet alleen niet overdrijven hierin en zorgen dat je genoeg micro's nuttigt en zorgen dat je total macro's kloppen.
 
300kcal aan vezels/vitamine/mineralen of 300kcal aan suiker welke zou beter zijn?
 
300kcal aan vezels/vitamine/mineralen of 300kcal aan suiker welke zou beter zijn?

Suiker.
Daar krijg je tenminste energie van. Ik weet niet of mijn darmen blij zullen zijn met 150 gram vezels :roflol:
 
300 kcal aan vezels ga je echt niet gelukkig van worden inderdaad
 
Bedankt voor alle reacties tot nu toe, helaas heb ik nog steeds geen concreet antwoord kunnen vinden.
Hopelijk toch nog iemand die een duidelijk antwoord kan geven ?
 
Volgens mij is er al antwoord gegeven op je vraag. Iifym dan kan het prima maar voor je gezondheid is het beter om goede nutriënten binnen te krijgen.
 
Gewoon balanceren. Als jij alle targets kan hitten en dan kcalorieen over hebt voor iets lekkers dan gwn doen. Fastfood is meestal lastig om te tracken omdat je niet weet hoeveel olie erin zit en als je dan naast zit, dan kan je gelijk zon 200 kcals ernaast zitten ( maar het is wel mogelijk). Prioriteiten op gezond voedsel, maar als je dus alle micro targets gehit hebt gwn klein beetje lekkers eten kan geen kwaad.
 
Wat is nou precies je vraag? We kunnen moeilijk gokken wat je wil weten
 
Wat is nou precies je vraag? We kunnen moeilijk gokken wat je wil weten
Het is nogal moeilijk te formuleren, ik ga het proberen vanuit mijn eigen doel.

Ik ben aan het cutten. ik mag maximaal 2700 kcal per dag naar binnen krijgen.
waarom maakt het binnen die 2700 kcal verschil of ik wel of niet veel koolhydraten eet ?

BV:

Ik eet in week 1 18900 kcal en gewoon veel koolhydraten ( brood aardappels etc ) .

Ik eet in week 2 ook 18900 kcal maar nu weinig koolhydraten.

dan merk ik dat ik in week 2 meer vet verlies. Hoe kan dat ?


Ik hoop dat dit wat duidelijker is ... thanx for all the help
 
wanneer je weinig koolhydraten eet verlies je ook nog eens vocht. Dus dan weeg je minder. Maar je doel is vet verliezen en geen vocht verliezen. Daarom moet je goed een target zoeken waarmee je nog optimaal kan presteren en consistent kan afvallen.
 
wanneer je weinig koolhydraten eet verlies je ook nog eens vocht. Dus dan weeg je minder. Maar je doel is vet verliezen en geen vocht verliezen. Daarom moet je goed een target zoeken waarmee je nog optimaal kan presteren en consistent kan afvallen.
Bedankt voor je antwoord daar heb ik zeker wat aan
 
Back
Naar boven