Fitness Seller

Belangrijke voeding

Bezoekers in dit topic

R.O.

Novice
Lid geworden
13 feb 2016
Berichten
28
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
50kg
beste,

Ben eigenlijk sinds deze week echt intensief van plan te gaan sporten (deed eerst maar 1 keer per week zonder extra voeding).

Ik eet nu al 's morgens Brinta met magere yoghurt, middag 2 eieren (maar kan waarschijnlijk niet iedere dag) en blikje tonijn brood met kip filet(2 boterhammen) en dan 's avonds verschillend. Ook doe ik na sporten magere yoghurt, en voor slapen kwark (dit 'speciale eten' doe ik alleen op de dag dat ik sport).

Nou is meer het probleem dat ik niet snel aan kom, mijn bouw sowieso al is dat ik niet breed ben en mijn ouders niet van die speciale dingen gaan halen, laat staan willen koken. Dus is mijn vraag wat eigenlijk het belangrijkste is wat je sowieso moet eten als je echt massa wilt trainen, en ook wat meer gewicht want ben nu al niet zwaar.

Is er ook iets wat ik kan eten ipv die 2 eieren als ik die niet eet?

Alvast bedankt!
 
Snap het wel heb hetzelfde probleem. Het beste advies dat ik kan geven is, ga gewoon ef zitten met je ouders en praat erover wat zijn je doelen? Waarom doe je het? Etc. Etc. Je ouders blijven je ouders en hebben daar begrip voor. Gewoon lekker vreten man! Ipv eieren kan je ook pindakaas of kaas dr op knallen, bevat allebei bom aan kcal en is relatief gezond. Drink veel melk, halfvol vol idc. En hou je gewicht in de gaten. Kom je niet aan hoppa nog 2 broodjes met lading pindakaas p/d eten!
 
Onderhoud uitrekenen, doelen stellen en voedingsschema maken.
Makkelijke kcals zijn pindakaas,chocomel, etc
Waarom eet je dat ''speciale'' op trainingsdagen? Je lichaam heeft net zoveel nodig als op rustdagen,
zou gewoon wat producten pakken die je eet op een dag en daarvan de waarden gaan berekenen.
In een schema zetten en evt. hier posten :)
 
Oké, als je ouders het niet willen gaan halen/koken dan ga je het toch zelf halen/koken? Wie denk je dat onze boodschappen doet? :P
En als je dat niet kan/durft ben je denk ik te jong om serieus met bb bezig te zijn.

Gebaseerd op wat je zegt is het trouwens niet zo dat je moeilijk aankomt denk ik, je eet gewoon weinig.
 
Iedereen bedankt voor de reacties!

Ja, ik zit ook wel snel vol eigenlijk... Ben nu 17 jaar, en doe al aantal jaar gewoon 1 keer per week sporten. Wil niet gaan bodybuilde later. Maar wil meer massa trainen nu.

Weet verder iemand nog iets qua voeding, behalve shakes?

Alvast bedankt!
 
Je wilt niet gaan bodybuilden maar wel meer massa? hmmm...
Net zelfde als je mensen hoort zeggen ''ik train niet vaak, want ik wil niet té groot worden'' als het zo makkelijk ging..

Maar oke, kijk even in de voedingssectie naar de schema's van andere mensen ;)
Kun je een beetje inspiratie op doen over wat anderen eten.
 
Het is dus ook verstandig gewoon eigenlijk altijd wel ei te eten, Brinta, magere yoghurt, kwark etc?
 
Je wilt niet gaan bodybuilden maar wel meer massa? hmmm...
Net zelfde als je mensen hoort zeggen ''ik train niet vaak, want ik wil niet té groot worden'' als het zo makkelijk ging..

Maar oke, kijk even in de voedingssectie naar de schema's van andere mensen ;)
Kun je een beetje inspiratie op doen over wat anderen eten.

Ik bedoel dat ik niet proffesioneel wil gaan bodybuilde, wil gewoon wat breder worden
 
Het is dus ook verstandig gewoon eigenlijk altijd wel ei te eten, Brinta, magere yoghurt, kwark etc?
Gewoon de zogenaamde "gezonde" voeding. Ja
 
Je wilt niet gaan bodybuilden maar wel meer massa? hmmm...
Net zelfde als je mensen hoort zeggen ''ik train niet vaak, want ik wil niet té groot worden'' als het zo makkelijk ging..

Maar oke, kijk even in de voedingssectie naar de schema's van andere mensen ;)
Kun je een beetje inspiratie op doen over wat anderen eten.
Ga ik doen, bedankt!
 
Maakt niet uit wat je eet, als je maar aan je macro's komt. Dus je e/k/v en calorieën. Heb je te weinig eiwitten op een dag? kun je s'avonds kwark toevoegen, dat is bijvoorbeeld al 45 gr eiwit.
Heb je te weinig vetten? kun je kiezen voor noten,pindakaas,vlees,vis etc.
Als je maar zorgt dat het ook beetje 'gezond' blijft, dus niet hele dag mc donalds en dat soort dingen.
Brinta,ei en yogurt zit over het algemeen veel eiwitten en carbs in. Vandaar dat mensen dat vaak kiezen :)
 
Oke, en de eieren? Heb gehoord dat te veel ei(geel) niet goed is?
Staan zat studies op internet dat dat complete bullshit is. Je wilt groeien de extra cals uit het geel kan je wel gebruiken. Gewoon blijven vreten en groeien. Cutten komt later wel. Heb ik ook 15/16% bf maar ben lekker in de bulk idc.
 
Staan zat studies op internet dat dat complete bullshit is. Je wilt groeien de extra cals uit het geel kan je wel gebruiken. Gewoon blijven vreten en groeien. Cutten komt later wel. Heb ik ook 15/16% bf maar ben lekker in de bulk idc.

Wat is cutten en bf?
 
Cutten is lichaamsvet verliezen door minder calorieën te eten dan je verbruikt. Bf is een afkorting voor bodyfat, doorgaans gemeten in een percentage van je totale gewicht.

 
Never mind..
Lees je nog ef in op de stickies op dit forum.
 
Zal ik doen, bedankt iedereen!
 
Meer lezen want je kennis is erg zwak.
 
Is het ook goed als je ranja drinkt tijdens het sporten?
 
Back
Naar boven