AndroidHealthClinic

Belangrijke vraag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kenneth

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
22 feb 2003
Berichten
236
Waardering
0
Ja kzit weer met een vraagje !
Ik was van plan deze week met creatine te beginnen, maar omdat men trainer me dat af raad en na een zinnige uitleg (waar hij ook gelijk had) ga ik daar mee wachten tot na de zomer !
Maar nu zei men trainer dat het nu perfect zou zijn voor mij om vanaf nu tot aan de einde van de zomer samen met men proteinshakes (ik drink nu s'morgens en dadelijk na de fitnis een wheyshake) zuivere aminozuur tabletten zou gaan nemen 12per dag ! ps.hij zegt dit zeker niet om zen eigen zaak beter te laten draaien want hij verkoopt ze niet zelf! Maar na veel lezen hier, zie ik dat 80% van jullie tegen zuivere aminozuur tabletten zijn !
Hebben die aminozuren volgens jullie echt geen enkele zin ?
volgens men trainer word je er droger van en ga je lichtjes spiermassa winnen en vet verliezen !
ps men trainer is echt geen zeveraar is echt MOOI groot en heeft jaren en jaren bb competitie gedaan dus ????
wat moet ik doen ?
 
Ik vind het feit van trainer zijn, groot zijn en jaren te hebben gebb'ed geen maatstaf om te zeggen dat iemand er veel van weet.
Maargoed, ff ontopic.

Aminozuren kunnen wel degelijk een positieve werking hebben. Sommige mensen zweren erbij. Maar dat van spiermassa aankomen en vet verliezen tegelijk? Moeilijke zaak.
Ze kunnen er bij het cutten wel voor zorgen dat je je massa makkelijker vasthoud. Maar dan nog vind ik het persoonlijk geld verspilling als je ziet wat die dingen kosten.

Verder zou ik ze behalve bij het cutten al helemaal niet gebruiken, bij het bulken gaat het toch wat erom wat je totaal aan voeding binnenkrijgt. Die aminozuren kan je ook gewoon uit je voeding halen, alleen moeten eiwitten eerst worden omgezet in de lever etc.

Creatine is kwa krachttoename (en evt ook wat massa) toch wel 1 van de betere supplementen, die bij de meeste mensen ook echt wat doet. Imho dus veel meer z'n geld waard dan aminozuren.

In mijn ogen dus geen nutteloos supplement, maar zeker zijn geld niet waard. Zoals ik overigens over veel supplementen denk.
Dat geld kan je beter in goede voeding steken vind ik.
 
En waarom aminozuur ipv creatine?
Dat kan volgens mij perfect samen hoor.
 
jaja dat kan natuurlijk perfect samen !
Maar het zou ten eerste een beetje te kostelijk worden :-)
en ten tweede "zeggen" velen dat je creatine het beste gebruikt na de zomer en in de winter enzo NIEt net voor de zomer omdat je van creatine kracht en massa toename zou hebben en het ook wel je vocht vasthoud ! terwijl de bedoeling van de meeste toch is om in de zomer zo droog mogelijk te lijken ! niet ?
 
-een van de bijwerkingen van creatine is dat je veel vocht vasthoud
-aminozuren zijn eiwitten: kijk op bij de ingredienten van een whey shake; alles zit er zowat in, ook de BCAA's

dus of het echt nodig is... (is duurder dan in poedervorm, whey dus)
 
Kenneth, een trainer die roept dat je tegelijk vet kan verliesen en spiermassa kan opbouwen, die heeft er niet veel verstand van.

Met creatine hou je vocht vast IN je spieren en niet onderhuids.
Dus in de zomer kan je gewoon doorgebruiken.

Eiwit = aan elkaar gekoppeld aminozuren, dus als je gevarieert eet qua eiwitten dan krijg je voldoende amino's binnen.

Schandalig overigens dat dit soort trainers gewoon, betaald nonsens kunnen verkopen.
 
...een trainer die zegt tijdens zware lunges dat je je hamstrings niet moet vergeten, voor bij de dames blijft hangen etc. :mad:
Die loopt er bij ons ook rond
 
Back
Naar boven