Fitness Seller

Belasting op vlees en zuivel omhoog, betaalbare alternatieven? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wix010

Novice
Lid geworden
4 jun 2018
Berichten
18
Waardering
8
Lengte
1m90
De laatste dagen hoor ik op het nieuws dat er politieke partijen zijn die de belastingen op vlees en zuivel flink omhoog willen gaan doen.
Nu zijn dat juist belangrijke bronnen van eiwitten voor mensen die veel sporten.
Kipfilet is al flink duurder geworden, protein poeder is veel duurder geworden. Ik verwacht niet dat het ooit nog veel goedkoper gaat worden, eerder nog duurder. (mijn aanname)

Wat blijft er over om je eiwitten uit te halen en het betaalbaar te houden? Natuurlijk is duur relatief en verschillend per persoon.
 
kwark , blikje tonijn , melk, prijs valt mee als je naar de LIDL of ALDI gaat.
tevens ben ik zelf groot fan van veel vlees maar als krap bij kas zit eet ik gewoon Vega is stuk goedkoper en zitten in sommige ook veel eiwitten.
sojabonen ook laatst voorbij zien zit ook veel in per 100 gr. Er staan genoeg tips op internet.
 
Whey is nog steeds goedkoper dan vegan proteïne poeder, als dat anders wordt kies je daarvoor.
 
Whey is nog steeds goedkoper dan vegan proteïne poeder, als dat anders wordt kies je daarvoor.
Bij Bulk is vegan proteïnepoeder momenteel zo'n 20 tot 40 euro goedkoper dan whey (2.5kg) :fluit:
IMG_20230314_100613.jpg
IMG_20230314_100632.jpg
IMG_20230314_100623.jpg
 
Nepvlees natuurlijk.

Moet je voor de gein eens zoeken op gyros op jumbo.com. Krijg je iets van 8 nepvlees producten en 2 of 3 ekte dieren... :dunno:
 
Hennepzaad hoor ik weinig over in de bodybuilding community.

maar proteïne en mineralen, onverzadigde vetten. Lijkt me een uitstekende bron verhoudingsgewijs.

Afgelopen zaterdag rijstproteine poeder gescoord bij H & b voor een tientje.

Blikvis ontspringt de dans ook wel.

Mijn ervaring heeft mij geleerd dat bij vegan mijn energie en bijvoorbeeld mijn huid er flink op achteruit. Mijn darmen verteren al die planten niet goed , dierlijke proteïne 0,0 hinder van. (Bloating , constipatie )

Als deze leefstijl mij opgedrongen gaat worden dan ga ik daar flink onder lijden.

Soja vind ik echt goor.


16787857408578815267961704163602.jpg
 
€17 goedkoper.
Isolaat is wel absurd duur tegenwoordig.

Hoeveel % eiwit zit er in die veganpoeder? Ik neem aan dat het peaprotein is?
Mengeling van erwten, bruine rijst, pompoen, lijnzaad en quinoa.
72 gram eiwit per 100 gram.
 
Mengeling van erwten, bruine rijst, pompoen, lijnzaad en quinoa.
72 gram eiwit per 100 gram.
Dus €46,74 voor 2,5kg vegan eiwit, 72% eiwit.

Meh, ik ben niet overtuigd.
€89,90 voor 4,5kg, dierlijk eiwit, 80+% eiwit.

Na correctie voor zuiverheid is die van jouw €26 per kg eiwit, en die van mij €25 per kg eiwit.
 
Laatst bewerkt:

Het kabinet moet overwegen een speciale belasting te heffen op vlees en zuivel. Zo moeten consumenten worden verleid meer plantaardige producten te eten. Dat is een van de adviezen van een speciale klimaatcommissie.

Zie dat de Tofu van 1,29 a 500gr nu 1,99 kost :hamer:
 
80% op de droge stof. Ruw 76% overal meet men op de droge stof
Met droge stof ben je niets want dat zit niet in de pot, is alleen leuk voor op het label.
Geen idee of bulk op het label de droge stof of het ruw eiwit zet, maar als je er vanuit gaat dat het ruw eiwit is zijn zij (denk ik, want even snel berekend in de gym) 24 cent goedkoper per kilo.
Wat een gezeik ook weer over een mogelijke euro :roflol:
 
Laatst bewerkt:
Dan neem je toch gewoon de naturelsmaak als het je om de eiwitten te doen is. Echt gaan muggenziften over een paar cent omdat 't weer iets vegan is, tjonge tjonge. :roflol:
Huh? nee totaal niet. Maar jij doet alsof vegan zoveel goedkoper dan dierlijk is, hetgeen niet waar is ;).
 
Back
Naar boven