XXL Nutrition

Belasting / Overtraining van Schouders en Kuiten

Bezoekers in dit topic

Nou dan is er toch gsen probleem als je je gewoon lekker met jezelf bezig houd, geen probleem ik weet wat ik doe. Ik vroeg alleen om tips voor schouder overbelastinh
Een forum is er juist voor mensen die zich niet alleen met zichzelf bezighouden ;)
Als je iets post kun je ook opmerkingen krijgen die niet met jouw mening overeenkomen. Maar goed, als jij zegt dat je weet wat je doet moet het allemaal helemaal goed komen.

Klein punt om aan te bedenken (relevant voor jouw overbelasting probleem): bij AAS gebruik worden je spieren snel sterker, maar de pezen niet, dat kan overbelasting van de pees tot gevolg hebben als je te snel te veel verzwaart. De pees moet tijd hebben zich aan te passen. Succes met je schouders/kuiten.
 
geen probleem ik weet wat ik doe.

Dat hoop ik -écht- van harte.

Toen ik jouw leeftijd had, waren er ook een aantal goede bekenden die A-B-S-O-L-U-U-T wisten wat ze deden toe ze aan de AAS gingen.

Ik zou ze nu (30 jaar later) nog eens moeten vragen wát ze toen nou zo zeker wisten.

Uiteraard wisten ze toen al dat ze later allerlei vervelende lichamelijke en psychische klachten zouden krijgen door hun langdurig excessief gebruik.....

Dáárom deden ze het natuurlijk :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Ik zie zo snel niet waar de anderen hun meningen op baseren, maar op basis van je frequentie overzicht kan niemand inschatten in hoeverre je training voor overbelasting zorgt.

Wel valt uiteraard op dat je 4 dagen in de week je schouders traint, net als je armen. Vergeet niet de volume van ondersteunende spieren te tellen.

Wat betreft kuiten, voor een deel genetisch en een deel uitzoeken hoe ze groeien. Train ze zelf maar eenmaal/week separaat en zijn in verhouding tot mijn benen. Kwestie van uitzoeken, maar veel schema's overdrijven hierin ook wel wat.

Wat betreft aas e.d., zijn veel die die keus maken tegenwoordig. Neem aub de tijd je in te lezen op lange termijn gevolgen. Zelf geen expert in, maar vervelende dingen gezien in mijn kennis kring, maar ook erg imposante resultaten.

P.s. je hebt gelijk over de toon die velen aanslaan in dit forum. Echter is het al veel beter dan een jaar of wat terug. Zelfs nog met big-t over gehad toen.
 
Ik zie zo snel niet waar de anderen hun meningen op baseren, maar op basis van je frequentie overzicht kan niemand inschatten in hoeverre je training voor overbelasting zorgt.

Wel valt uiteraard op dat je 4 dagen in de week je schouders traint, net als je armen. Vergeet niet de volume van ondersteunende spieren te tellen.

Wat betreft kuiten, voor een deel genetisch en een deel uitzoeken hoe ze groeien. Train ze zelf maar eenmaal/week separaat en zijn in verhouding tot mijn benen. Kwestie van uitzoeken, maar veel schema's overdrijven hierin ook wel wat.

Wat betreft aas e.d., zijn veel die die keus maken tegenwoordig. Neem aub de tijd je in te lezen op lange termijn gevolgen. Zelf geen expert in, maar vervelende dingen gezien in mijn kennis kring, maar ook erg imposante resultaten.

P.s. je hebt gelijk over de toon die velen aanslaan in dit forum. Echter is het al veel beter dan een jaar of wat terug. Zelfs nog met big-t over gehad toen.

Ja kijk u begrijpt mij meneer, ik weet dat mijn AAS gebruik fout zit. Maar daar gaat dit topic niet over, ik wil gewoon wat tips van wat meer ervaren personen.
Maar ik zag all op andere topics dat bepaalde personen een toon tegen de jongere generatie aanslaan die door mij en de rest vast niet op de prijs gesteld zal worden.
 
Ja kijk u begrijpt mij meneer, ik weet dat mijn AAS gebruik fout zit. Maar daar gaat dit topic niet over, ik wil gewoon wat tips van wat meer ervaren personen.
Maar ik zag all op andere topics dat bepaalde personen een toon tegen de jongere generatie aanslaan die door mij en de rest vast niet op de prijs gesteld zal worden.

Die toon slaan ze tegen iedereen aan zo snel ze iets zien dat niet past bij hun visie. Is niets persoonlijks, gewoon niet reageren als het niet constructief over komt. Al hebben ze wel een punt qua gezondheid.

Heb je inmiddels je probleem opgelost?
Misschien is het voor jou handiger om te verdelen in: lower,upper,lower,push,pull?
Zeker als je weinig ervaring hebt met schema's maken is dat net iets makkelijker qua ondersteunende spieren.

Heb je trouwens al echt zoveel volume nodig dat je vijf dagen moet trainen? Anders zou je ook iets als upper,lower,upper,lower kunnen nemen. Dan hoef je je helemaal geen zorgen te maken over ondersteunende spiergroepen zoals je schouders.
 
Maandag : Schouders en Armen
Dinsdag : Benen
Woensdag : Borst en Rug
Donderdag : Schouders en Armen
Vrijdag : Benen
Zaterdag : Rust
Zondag : Borst en Rug
Je traint de dag voor iedere schoudertraining je borst. Hier pak je vrijwel zeker ook je schouders mee. Zo te zien worden je frontdelts dus structureel 4 dagen per week belast in clusters van 2 opeenvolgende dagen. Dat is de enige conclusie die ik hieruit zou kunnen trekken. Als dat de oorzaak is, dan kun je proberen:
  • Je dagen anders in te delen, zodat borst en schouders er minimaal 48 uur tussen hebben
  • De intensiteit te managen in lichte dagen en zware dagen (dit vraagt wel wat ervaring en kennis)
  • Een andere trainingssplit te kiezen: upperbody/lowerbody, push-pull-legs of iets dergelijks

Ik zie zo snel niet waar de anderen hun meningen op baseren, maar op basis van je frequentie overzicht kan niemand inschatten in hoeverre je training voor overbelasting zorgt.
En zonder te weten met welke intensiteit er wordt getraind heb je in essentie dus ook helemaal niets aan een volledig uitgeschreven schema.

Die toon slaan ze tegen iedereen aan zo snel ze iets zien dat niet past bij hun visie.
"Ze..." :rolleyes:
 
Edit
 
Laatst bewerkt:
In essentie heb ik daar (nog) niets over gezegd.

Maar een volledig uitgeschreven schema zonder de intensiteit uit te drukken... :hahaha:

Misschien ontging het je, maar ik gaf je gelijk. En zelfs met alle sets en reps weet je nog niets. Wat dat betreft is intensiteit een veel grotere factor: je kunt rustig 7x per week je schouders trainen zonder ook maar ergens last van te hebben. Zei ik iets grappigs?
 
Misschien ontging het je, maar ik gaf je gelijk. En zelfs met alle sets en reps weet je nog niets. Wat dat betreft is intensiteit een veel grotere factor: je kunt rustig 7x per week je schouders trainen zonder ook maar ergens last van te hebben. Zei ik iets grappigs?

Excuus, ik interpreteerde je opmerking volledig fout.

Volledig eens met wat je zegt over Intensiteit, misschien wel de grootste factor samen met volume, beiden zijnvrijwel altijd te veel of te weinig aanwezig.

Intensiteit is ook nog eens lastig uit te drukken/meten, gebruik momenteel %1rm + rpe, maar perfect is het niet.
 
Bedankt voor all jullie tips ik ben op het moment gestard met een nieuwe split dit gaat als volgt

Maandag : Borst / Triceps / Voorkant Schouders
Dinsdag : Benen
Woensdag : Rug / Biceps / Achterkant Schouders
Donderdag : Borst / Triceps / Voorkant Schouders
Vrijdag : Benen
Zaterdag : Hardlopen
Zondag : Rug & Biceps / Achterkant Schouders
 
je start een topic over "belasting-overtraining-van-schouders-en-kuiten" ....

waar zijn je rustdagen??
 
Grappig, met borst pak je ook je voorste kop. Met rug (row) je achterste. De middelste kop moet je juist afzonderlijk trainen en die sla je over?

Slim om te kuren voordat je kennis hebt van training (om over je leeftijd maar te zijgen)...
 
Grappig, met borst pak je ook je voorste kop. Met rug (row) je achterste. De middelste kop moet je juist afzonderlijk trainen en die sla je over?

Slim om te kuren voordat je kennis hebt van training (om over je leeftijd maar te zijgen)...

Hij weet waar hij mee bezig is!!!!! En hij heeft een doel.
 
Lekker doorgaan met de jongere generatie afkeuren en afzeiken.... Wat is dit een kutforum zeg
Moet je echt daarvoor een account aanmaken en voor de rest zelf niets nuttig bijdragen?
 
Back
Naar boven