MuscleMeat

Beleggingen & De Beurs (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MrJ

10 year + member
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
28 jan 2003
Berichten
18.436
Waardering
185
Lengte
1m83
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
De AEX is vandaag al 4% omlaag gedonderd, AMX zelfs -6%. Azie sloot vanacht al met forse verliezen, benieuwd wat de VS gaat doen over een paar uur.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


In 3 dagen al 20% kwijt op mijn fondsen in India. K*tzooi. :(
 
De AEX is vandaag al 4% omlaag gedonderd, AMX zelfs -6%. Azie sloot vanacht al met forse verliezen, benieuwd wat de VS gaat doen over een paar uur.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


In 3 dagen al 20% kwijt op mijn fondsen in India. K*tzooi. :(

paar tips kijk eens naar Aalberts industries en Ahold ;)

gratis en voor niets :D

Heb een half jaar geleden al mijn dollar fondsen verkocht. Ik wil die shit voor zijn iig :)
 
Armageddon!!

Sta op het punt om mijn Binckrekening maar weer eens te activeren, een bounce omhoog zit er wel aan te komen.
 
Armageddon!!

Sta op het punt om mijn Binckrekening maar weer eens te activeren, een bounce omhoog zit er wel aan te komen.

Vooral Europese fondsen zijn interessant. In de US doe ik weinig meer iig
 
Dit zijn juist de tijden waar een belegger op wacht.

At the bottom of the bear market in October 1974 a Forbes article interviewed Buffett. Buffett, for the first time in his life, made public prediction about the stock market.

"How do you feel? Forbes asked.
"Like an overcoïtused guy in a whorehouse. Now is the time to invest and get rich."

Fondsen in India zijn mij te riskant trouwens Mr J, als ik jou was zou ik ze vermijden. Fondsen in het algemeen zou ik trouwens vermijden tenzij het indexfondsen zijn. Als je dan toch in india wilt beleggen, neem dan een indexfonds uit India (samen met indexfondsen uit andere landen voor diversificatie).
 
De indexen zijn de laatste weken bijna allemaal flink lager gegaan. Misschien wel tijd voor een (tijdelijke?) rebounce. Degene die in december putopties heeft gekocht, vaart er nu, algemeen gesteld tenminste, wel bij.
De markt reageert erg heftig tegenwoordig, vooral in de US. Als de Dow & Nasdaq onderuit gaan of even terug omhoogveren, is het haast altijd met 2% of meer.
 
ach zulke dingen gebeuren wel vaker
niks om druk om te maken
 
Ik hoorde 't vanmorgen op de radio al. Azie begint enorm mee te eten en feitelijk kun je zeggen dat er meer inkomings verdeeldheid in de wereld aan het ontstaan is. Daarvoor zal zeker de US voor moeten inleveren bij het Verre Oosten.

Ik zou er zelf geen problemen mee hebben als wij minder hard groeien maar een groot deel van de gewone doorsnee bevolking het in het Oosten beter krijgt.

Dan dan Nederland nog, het gaat gewoon goed met de Nederlandse economie maar individueel is iedereen zowat huiverig voor recessie? Maar waarom dan? ???

Omdat toevallig Mark Rutte de VVD iets probeerd te vinden om het kabinet aan te vallen? Want als je mensen vraagt hoe hun individuele economie verloopt zeggen ze gunstig. Dus dit idee vasthouden van recessie is zeker niet goed voor het vertrouwen.

Zeker niet als dat leidt tot ouderwets potten en niemand meer uit z'n stoel te krijgen is.
 
Ik heb dikke verlies op mijn virtuele investeringen.

Binnenkort eens echt beginnen, maar vraag me af of het de juiste tijd is om in te stappen. In het verleden is de AEX nog wel eens een stuk lager geweest.

Vraag me trouwens af wat goud gaat doen, het stond vorige week nog rond de 910, maar hangt nu alweer een paar dagen rond de 870/880. De voorspellingen waren toch dat goud richting de 1000 zou gaan, alhoewel voorspellingen natuurlijk ook niet altijd betrouwbaar zijn.
 
AEX op -6%...
 
Binnenkort eens echt beginnen, maar vraag me af of het de juiste tijd is om in te stappen. In het verleden is de AEX nog wel eens een stuk lager geweest.

Je kunt nooit voorspellen wanneer de AEX op zijn laagste punt zit. Zo te lezen moet je nog een hoop leren, dus ik adviseer je om niet teveel geld te beleggen. Als je virtuele aandelen het niet goed doen is er geen reden dat echte aandelen daar verandering in zullen brengen (integendeel).

Als je echt geïnteresseerd bent raad ik je een boek aan dat gezien wordt als de bijbel van beleggers: The intelligent investor door Benjamin Graham (mentor van Warren Buffet).
 
Bel20 is ook al even serieus aan het zakken.
 
Je kunt nooit voorspellen wanneer de AEX op zijn laagste punt zit. Zo te lezen moet je nog een hoop leren, dus ik adviseer je om niet teveel geld te beleggen. Als je virtuele aandelen het niet goed doen is er geen reden dat echte aandelen daar verandering in zullen brengen (integendeel).
Dat weet ik, daarom zeg ik ook: ''maar vraag me af of het de juiste tijd is om in te stappen''

Dat snap ik ook, maar ik zit te wachten tot ze weer gaan stijgen;) Maargoed wie niet?:)
 
Dat weet ik, daarom zeg ik ook: ''maar vraag me af of het de juiste tijd is om in te stappen''

Dat snap ik ook, maar ik zit te wachten tot ze weer gaan stijgen;) Maargoed wie niet?:)

De goede tijd om in te stappen? Koop wanneer iedereen verkoopt en verkoop wanneer iedereen koopt ;). Wanneer aandelen zwaar gestraft worden zakken ze vaak teveel en wanneer bedrijfen populair zijn worden ze vaak te duur. Veel beleggers kunnen hun emoties niet onder controle houden.
 
Ik zou trouwens nog even wachten, de beurs in Amerika is vandaag gesloten. Wacht even af wat ze daar morgen doen (ik verwacht niet veel goeds).
 
De echte klap moet nog komen, zowiezo moet je niet zomaar gaan beleggen in India of China.

Imo zou ik het gewoon houden bij zaken/producten waar jij zelf ook veel verstand van hebt, dan kun je vaak zulke dingen al van te voren redelijk inschatten.
 
Olie moet nog ff omhoog; de rest mag nog wel veel verder naar beneden. Des te lager des te beter.:D
 
hopelijk crasht de vastgoedmarkt hier ook wat
 
Back
Naar boven