XXL Nutrition

Beleggingen & De Beurs (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hallo Sander ,

Hoe gaat het ? Met mij alles goed net terug uit New york .
Was leuk om mijn vrienden terug te zien , we hebben veel kennis met elkaar gedeeld .
We zaten samen in opleiding trading school toen we wat jonger waren :-) :-)
Ga je je aandelen houden of verkopen?
Mijn analyse van dit jaar is gemaakt , mijn kapitaal heb ik meer dan verdubbeld ,dat was mijn bedoeling en met succes .
Het nieuwe jaar ziet er goed uit op de beurs , ik heb al een analyse gemaakt .
Mijn voornemens voor het nieuwe jaar : we gaan een investering clubje oprichten met als doel het geinvesteerde kapitaal te verdubbelen .Mensen kunnen instappen en zonder kosten uitstappen . Begin januari beginnen we aandelen te kopen waar we zeker van zijn dat het een succes word .
Mijn sport is minder goed , ik heb voorgenomen in Januari me in te schrijven in de sportschool :-) :-) ik mis voor sport echt discipline gelukkig is het voor mijn werk niet zo .
Ik wens een prettige feestdagen toe en tot snel
Groeten
Rob
 
Wat is jullie mening omtrent Uranium aandelen? Na heel wat slechte jaren lijken ze nu aan een opmars bezig. Zullen de verkiezingen in Nederland een grote impact hebben op het koersverloop?
Blij da we hier in ons Belgenland van de vervelende speculatietaks af zijn :-)
 
Wat is jullie mening omtrent Uranium aandelen? Na heel wat slechte jaren lijken ze nu aan een opmars bezig. Zullen de verkiezingen in Nederland een grote impact hebben op het koersverloop?
Blij da we hier in ons Belgenland van de vervelende speculatietaks af zijn :-)

Uranium is zeker een goeie investering , de prijs zal toenemen in de volgende jaren .Zeker houden!
Nee ik denk niet dat de verkiezingen in Nederland daar impact zullen hebben.
Ja super voor Belgie dat de speculatietaks niet doorgaat , dat is dan weer mooi meegenomen .
Maar toch ! ik raad toch aan om je investeringen te spreiden . Een gouden raad is er twee waard :-)
Altijd voorbereid zijn in wat komen zal .
Koop je op lange termijn of ook op korte termijn?
 
Ben een beginnend belegger: nu één jaar bezig. Nog veel te leren. Momenteel koop ik op korte termijn. Er zal binnenkort wel eens een einde komen aan de bull market. Spreiden in de tijd, regio ... is dus wel aan te raden. Er valt veel geld te winnen maar ook te verliezen. Welke aandelen heb je in portefeuille? Ben je een ervaren belegger?
 
Ben een beginnend belegger: nu één jaar bezig. Nog veel te leren. Momenteel koop ik op korte termijn. Er zal binnenkort wel eens een einde komen aan de bull market. Spreiden in de tijd, regio ... is dus wel aan te raden. Er valt veel geld te winnen maar ook te verliezen. Welke aandelen heb je in portefeuille? Ben je een ervaren belegger?

Ja ik ben een ervaren belegger meer dan 15 jaar :-) , heel fijn om te horen dat mensen interesse hebben in beleggen . Je hebt altijd een proef periode en ervaring komt na jaren . Als ervaren belegger kan je veel geld winnen , geld verliezen is bij mij verleden tijd. Mijn kennis is groot genoeg om risico's te spreiden en winst te maken . Ik heb aandelen op lange termijn en dagelijks aankopen en verkopen . Mijn portefeuille is gespreid ! Een portefeuille voor grondstoffen en devises en index. Ik haal een mooie rente iedere maand daar zijn mijn klanten best tevreden mee . Als je bekijkt dat spaargeld niets opbrengt ben ik heel blij dat ik deze gave heb . Ik heb er ook veel energie in gestoken ! Na jaren hard hebben gewerkt beheer ik nu dagelijks mijn portefeuille's en heb ik er mijn beroep van gemaakt . Ervaring komt pas na jaren en met kennis en veel geduld kan je er wel heel rijk van worden :-)
Kies een goeie bertrouwbare broker om te traden, als je enkele jaren ervaring hebt verspreid je portefeuille met ook andere gekende brokers ,om risico te vermijden . 2017 word een zeer goed jaar om te investeren in grondstoffen op korte termijn . Kopen en verkopen wanneer je winst hebt gemaakt :-)
 
Dag Rob,

Eigenlijk heb ik het best rustig, portefeuille bestaat nu alleen uit Aegon en Arcelormittal, gaat opzich lekker alleen Aegon valt nu wat terug.
Probeer nu een keer lange termijn en vergelijk dit met steeds kort handelen van vorig jaar, geeft wel een hele hoop minder stress zo merk ik!
Heb jij nog favo aandelen voor dit jaar ? Wellicht KPN nog eens meepakken, en ASR gaat nu ook lekker.
 
Ahold Delhaize lijkt me een goed aandeel: heb ik in portefeuille. Vandaag is er weer een mooie koersstijging. KPN staat ook op mijn verlanglijstje: ik wacht nog op een kleine koersdaling alvorens in te stappen. Op 1 februari maken ze hun jaarcijfers bekend!
 
Nog in KPN gestapt Bulker?

Heb er ook nog naar gekeken, gelukkig niet ingestapt.

Sta nu wel 1500 onderwater, hopelijk trekt het allemaal weer wat aan straks. Ik verkoop iig niks.
 
Dag Sander,

Het zijn geen evidente tijden he in beleggersland! KPN heb ik gelukkig niet gekocht.
Hier in België doet de Bel 20 helemaal niets ... en we zijn toch alweer anderhalve maand ver in het nieuwe jaar.
Met de verkiezingen in een aantal belangrijke Europese landen op komst verwacht ik de komende maanden ook geen spectaculaire stijging. Voorlopig kijk ik een beetje de kat uit de boom ...
 
Mensen hier nog actief?
 
Niet in dit topic, wel volg ik in het algemeen altijd de financiële markten.
 
Wat is op dit moment interessant om in te leggen denk je?
Voor particulieren met een vermogen <100k raad ik altijd aan te gaan indexbeleggen. Dan voldoe je direct aan voorwaarde #1 van beleggen: diversificatie. Zelf een portefeuille samenstellen gaat gepaard met veel transactiekosten en unsystematic risk, beide kunnen gemakkelijk voorkomen worden door slechts in ETF’s te investeren.
IShares van BlackRock heeft voldoende keuze. Ikzelf ben groot fan van de IShares Core MSCI World index en de Euro Corporate Bond ETF. Je portefeuille kan je dan aan de hand van een aantal (of soms zelfs 1) ETF’s volledig diversificeren. Zou als ik jou was eens op de IShares site rondneuzen.

Ik hoor het wel waar je op uitkomt ;).
 
Pharming erg veel op verdiend dit jaar, nu ook ingestapt in Roodmicrotec en Kiadis Pharma. Al mijn AEX aandelen heb ik verkocht.
 
Wanneer ben je ingestapt in Pharming en wat verwacht je daar nog van?
 
gemiddeld aankoop rond de 30 cent, nu staat hij op 1.30.
Ik verwacht zelf nog wel een beste stijging en grote toekomst, koersdoelen van 3euro worden al afgegeven.
Kiadis en Roodmicrotec zie ik ook wel toekomst in maar die zijn wat minder ver in de ontwikkeling en wat meer risico.
 
Voor particulieren met een vermogen <100k raad ik altijd aan te gaan indexbeleggen. Dan voldoe je direct aan voorwaarde #1 van beleggen: diversificatie. Zelf een portefeuille samenstellen gaat gepaard met veel transactiekosten en unsystematic risk, beide kunnen gemakkelijk voorkomen worden door slechts in ETF’s te investeren.
IShares van BlackRock heeft voldoende keuze. Ikzelf ben groot fan van de IShares Core MSCI World index en de Euro Corporate Bond ETF. Je portefeuille kan je dan aan de hand van een aantal (of soms zelfs 1) ETF’s volledig diversificeren. Zou als ik jou was eens op de IShares site rondneuzen.

Ik hoor het wel waar je op uitkomt ;).
dit is voor menig particulier zonder vergevorderde financiële kennis veruit het beste advies, maar ook het saaiste. Niemand wil een genuanceerd verhaal horen over gediversifieerde portfolio's met pak em beet 6% rendement. We denken allemaal dat we het beter kunnen dan professionals die vaak ook niet eens een hogere return realiseren en negeren compleet het idee dat de goede verwachtingen die jij hebt waarschijnlijk al meer dan ingeprijst zijn.

zoals hier

gemiddeld aankoop rond de 30 cent, nu staat hij op 1.30.
Ik verwacht zelf nog wel een beste stijging en grote toekomst, koersdoelen van 3euro worden al afgegeven.
Kiadis en Roodmicrotec zie ik ook wel toekomst in maar die zijn wat minder ver in de ontwikkeling en wat meer risico.

of het hele crypto gebeuren. Dit topic is jaren terug uitgestorven omdat ik ook ad nauseam het diversificatieverhaaltje ophing :roflol:.
 
Ik vind dividendbeleggen wel interessant, maar het is best saai en ik zal er niet snel ontzettend hoge rendementen mee behalen. Voor de lol doe ik ook nog een beetje handelen in cryptocurrency, dat volatiele heeft ook wel wat.
 
dit is voor menig particulier zonder vergevorderde financiële kennis veruit het beste advies, maar ook het saaiste. Niemand wil een genuanceerd verhaal horen over gediversifieerde portfolio's met pak em beet 6% rendement. We denken allemaal dat we het beter kunnen dan professionals die vaak ook niet eens een hogere return realiseren en negeren compleet het idee dat de goede verwachtingen die jij hebt waarschijnlijk al meer dan ingeprijst zijn.

zoals hier



of het hele crypto gebeuren. Dit topic is jaren terug uitgestorven omdat ik ook ad nauseam het diversificatieverhaaltje ophing :roflol:.
Puur waarheid dit. Vooral dat menig mens denkt dat ze meer weten dan de markt lol.

Srs cryptovaluta... dat wil ik nog net geen oplichterij noemen, alhoewel de AFM daar met hun mening niet ver vanaf zit.
 
Back
Naar boven