Fitness Seller

Belg Koopt Boerenkool Ipv. Drugs

Bezoekers in dit topic

Jimbo

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
7 feb 2003
Berichten
1.002
Waardering
0
Een Belg is zaterdag tijdens een drugs- controle op de internationale trein tussen Amsterdam en Brussel betrapt met 250 gram boerenkool met hier en daar een beetje wiet. De man had voor zijn voorraadje 'drugs' 200 euro neergeteld.

Tot overmaat van ramp voor de Belg zat er volgens de spoorwegpolitie net te veel wiet tussen de boerenkool. De politie droeg hem wegens invoer van verdovende middelen over aan de Belgische collega's.

De Belg was zaterdag één van de 56 personen die tijdens de internationale controle werden aangehouden wegens drugsbezit. :rolleyes:
 
waaahahahaha...de sukkelaar :D
 
hoe dom kan je zijn zeg. geweldig nieuws
 
haha had et ook al gelezen.

geweldig :D
 
hahaha, wat zijn ze toch dom :D
 
haah genaaid :D
 
Misschien brengt die bloemkool ze in nog hogere sferen...
 
Waar kwam de beste man ook alweer vandaan!?
 
wie ben ik om feiten te ontkennen...

:D

Hollands kind dommer dan v l a a m s

Door onze redactie onderwijs

AMSTERDAM, 19 JUNI.

Vlaamse kinderen scoren veel beter op een intelligentietest dan Nederlandse.

Zijn Vlaamse kinderen slimmer dan Nederlandse? Of zijn de scholen in Vlaanderen beter? Zeker is dat Vlaamse kinderen beter scoren op de Wechsler Intelligence Scale for Children (WISC), een mondiaal gebruikte intelligentietest die toetst op zaken als redeneerkunst, opnemen en verwerken van informatie en logisch denken. De WISC-test werd onlangs door een v l a a m s - n e d e r l a n d s onderzoeksteam afgenomen onder 1.700 Vlaamse en Nederlandse kinderen tussen zes en zestien jaar.

Het bleek dat de Vlaamse kinderen in vrijwel alle testonderdelen het best scoren, vooral als het om feitenkennis gaat. Zo weet bijvoorbeeld veertig procent van de Vlaamse kinderen in welke richting de zon ondergaat. Van de Nederlandse kinderen weet maar 23 procent dat. Ook weten twee keer zoveel Vlaamse kinderen waarom je donderslagen hoort bij een onweersbui. En wie Copernicus was.

De Nederlandstalige WISC-test is door onderzoekers van de Universiteit van Gent en het n e d e r l a n d s Instituut van Psychologen gemoderniseerd: de vorige versie was twintig jaar oud. De test bevat praktische vraagstukken als doolhoven en puzzels en `talige opdrachten'.

Bij het uitproberen van de gemoderniseerde test bleek dat de Vlaamse kinderen over een grotere woordenschat beschikken. Een moeilijk woord als `mecenas' kent zes procent van de Vlaamse kinderen. Geen enkel n e d e r l a n d s kind kent het. Het woord `ezel' is bij tien procent van de Vlaamse kinderen onbekend. Bij de Nederlandse kinderen is dat twintig procent.

Van de dertien testonderdelen is er maar één waarop de Nederlandse kinderen beter scoren: `doolhoven'. Volgens de onderzoekers kan dat te maken hebben met de grotere verstedelijking van Nederland.

Er is ook één testonderdeel waarop de Nederlandse kinderen bijna even goed scoren als de Vlaamse. Dat is het onderdeel `begrijpen', met vragen als `waarom hebben we parlementsleden?' De Vlaamse kinderen beantwoordden dit soort vragen alleen als het zeker wisten. Zoniet, dan gaven ze geen antwoord en kregen ze dus ook geen punt. De Nederlandse kinderen gaven ook antwoord als ze het maar half wisten.

De onderzoekers schrijven dit soort verschillen toe aan de wederzijdse schoolsystemen. Marc Schittekatte, docent psychologie aan de Universiteit Gent: ,,Het lesprogramma op Vlaamse scholen is meer gericht op het verwerven van kennis. Nederlandse kinderen worden gestimuleerd hun mening te geven. Ze zijn mondiger. Dat zie je terug in de testresultaten.''

Zijn de Vlaamse scholen ook beter dan de Nederlandse? Die vraag vindt de onderzoeker lastiger te beantwoorden. Schittekatte: ,,Zelf vind ik feitenkennis belangrijk, je hebt als kind een zekere bagage nodig. Op Nederlandse scholen blijft die achter.'' Maar assertiviteit is ook belangrijk, vindt Schittekatte: ,,Als ik voor een collegezaal met 500 Vlaamse studenten en tien Nederlanders sta, komen alle vragen van de Nederlanders. Soms is dat een beetje veel. Maar wij Vlamingen zijn misschien ook wel een beetje doorgeschoten.''

die verdraaide censuur... :(
 
Laatst bewerkt:
De Belgen scoorden met name beter omdat de moeilijke woorden gecensueerd werden met sterretjes ****** . De Admin was daarvan op de hoogte waardoor het géén extra problemen leverden en de woorden als zijnde "goed" werden gerekend :D
 
grappig. wij hebben ook wel eens boerenkool met as van een joint verkocht voor wiet.
 
gierige hollanders ! boerekool voor wiet verkopen tsss :p
 
Hehe! Was een belg die in Roosendaal wat wilde scoren.

Echt ongelooflijk hoe ze in grote getalen naar Roosenaal komen om groen te scoren. En zo vaak belazerd worden door de autochtone medemens.
Sterker nog 'Belgen-rippen' is voor menig autochtoon een dagelijkse bron van inkomsten.

En nog steeds blijven ze komen....
 
Laatst bewerkt:
JuggerNaut zei:
Hehe! Was een belg die in Roosendaal wat wilden scoren.

Echt ongelooflijk hoe ze in grote getalen naar Roosenaal komen om groen te scoren. En zo vaak belazerd worden door de allochtone medemens.
Sterker nog 'Belgen-rippen' is voor menig allochtoon een dagelijkse bron van inkomsten.

En nog steeds blijven ze komen....


haha, ben jij een allochtoon dan, Juggernaut? ;)
 
. En zo vaak belazerd worden door de allochtone medemens.

zo te zien heb jij niet veel kennis van drugs milieu,het meeste wordt vekocht door autochtone als het om grote getallen gaat.

Zo als je las ging het om grote getallen,waarvoor ik dat weet.
Ik ging vaak met ze om, soms zie ik ze nog wel.
 
Silva zei:
zo te zien heb jij niet veel kennis van drugs milieu,het meeste wordt vekocht door autochtone als het om grote getallen gaat.

Zo als je las ging het om grote getallen,waarvoor ik dat weet.
Ik ging vaak met ze om, soms zie ik ze nog wel.

Charlie da Silva ?? :D
 
Back
Naar boven