XXL Nutrition

Belgie: Welke partij voor de verkiezingen 2006

Op welke partij stem jij??

  • Spirit

    Stemmen: 0 0,0%
  • Groen!

    Stemmen: 1 1,3%
  • Vlaams Belang

    Stemmen: 38 48,1%
  • NV.A

    Stemmen: 3 3,8%
  • VLD

    Stemmen: 5 6,3%
  • CD&V

    Stemmen: 3 3,8%
  • SP.A

    Stemmen: 6 7,6%
  • Vivant

    Stemmen: 1 1,3%
  • Ik ben Nederlander

    Stemmen: 22 27,8%

  • Totaal stemmers
    79

Bezoekers in dit topic

the better dayz

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
23 apr 2006
Berichten
1.832
Waardering
0
Naar aanleiding van de verkiezingen van 8 oktober, deze enquete...
Ik weet niks van "echte" politiek, weet dus ook niet wie voor wat staat (die ****in verkiezingspropaganda-boekjes zijn onoverzichtelijk)...
Dus deze enquete is anoniem (natuurlijk), maar als je wilt, schrijf neer waarom je voor welke partij (persoon) wilt stemmen...
Dan kan ik tegen de 8e ook mijn gedacht opmaken (hoop ik), want zoals het er nu uitziet stem ik lekker op mijn oma (no shit, Partij v/d Arbeid...omdat het mijn oma is, want ik weet niet wat ze willen)

Dus welke partij en waarom:D??
 
Waar is de poll?
 
NVU for life!

;)
 
Ok, eigenlijk is het voor de Belgen:o...
wat is nvu, waarvoor staan ze (dan kan ik ze mss vergelijken met een Vlaamse partij;))
 
Wat een rare partijen hebben ze toch in Belgie :scratch:
 
NVA/CD&V en spa/spirit vormen kartels,maar dit even terzijde;)

Ik stem op de spa, eerst en vooral omdat dit gemeenteraadsverkiezingen zijn en het federale geklungel van de regering de laatste tijd dus even niet terzake doet.
ten tweede omdat het een progressieve partij is die de multiculturele samenleving als een realiteit bekijkt en niet als een probleem. (Wat natuurlijk niet wil zeggen dat er geen oplossingen dienen te komen voor de grote illegaliteit in belgië natuurlijk). Ze zetten zich ook in voor alle categorieën van de bevolking die het wat moeilijker hebben (kansarmen,gehandicapten,....)
Centraal standpunt:iedereen moet gelijke kansen krijgen en de mens staat
Als je ziet wat de alternatieven zijn:CD&V/NVA zijn mij een beetje té rechts geworden,vlaams belang behoeft geen commentaar dacht ik zo,groen e.d. hebben geen poot om op te staan en zijn dus een verloren stem en voor de VLD heb ik het gewoon niet zo.
Voila, dit is wat ik ervan denk,je kan natuurlijk ook altijd eens op het internet zoeken naar de verschillende partijstandpunten he.
 
idd, maar dit is een goeie post...jij krijgt nog karma (alsik trug kan geven)...
En, kartels...al van gehoord, weet niet wat het is....shows how much i know about politics:p
 
En, kartels...al van gehoord, weet niet wat het is....shows how much i know about politics:p

Kartels hebben niet eens specifiek met politiek te maken, dus terug naar school jij :finger:
 
Ok, eigenlijk is het voor de Belgen:o...
wat is nvu, waarvoor staan ze (dan kan ik ze mss vergelijken met een Vlaamse partij;))

Nederlandse Volks Unie onder leiding van de welbespraakte en tegenwoordig netjes gekleed door het levende gaande doch oud-skinhead Constant Kusters. Ik vergelijk hem altijd een beetje met Derek Vinyard in de film American History X. De achterban is echter overwegend verwende kakjochies die in hun puberteit zijn blijven hangen en angstaanjagend over willen komen door d'n kop kaal te scheren, stijve kledij te dragen en overwegend nors en boos te kijken. De meesten kunnen zelf nog niet eens een ei koken, dat doet moeders nog voor ze. 'Denk er een bos krulletjes bovenop en je hebt ineens weer héle lieve jochies', denk ik ook weleens.. :D

Maar ja, met zulks lachwekkends is het ooit in België ook begonnen en is het racisme uiteindelijk uitgegroeid tot een algemeen aanvaard recht.. :(
 
NVA/CD&V en spa/spirit vormen kartels,maar dit even terzijde;)

Ik stem op de spa, eerst en vooral omdat dit gemeenteraadsverkiezingen zijn en het federale geklungel van de regering de laatste tijd dus even niet terzake doet.
ten tweede omdat het een progressieve partij is die de multiculturele samenleving als een realiteit bekijkt en niet als een probleem. (Wat natuurlijk niet wil zeggen dat er geen oplossingen dienen te komen voor de grote illegaliteit in belgië natuurlijk). Ze zetten zich ook in voor alle categorieën van de bevolking die het wat moeilijker hebben (kansarmen,gehandicapten,....)
Centraal standpunt:iedereen moet gelijke kansen krijgen en de mens staat
Als je ziet wat de alternatieven zijn:CD&V/NVA zijn mij een beetje té rechts geworden,vlaams belang behoeft geen commentaar dacht ik zo,groen e.d. hebben geen poot om op te staan en zijn dus een verloren stem en voor de VLD heb ik het gewoon niet zo.
Voila, dit is wat ik ervan denk,je kan natuurlijk ook altijd eens op het internet zoeken naar de verschillende partijstandpunten he.

wat een stuk toatale bullshit...
 
NVA/CD&V en spa/spirit vormen kartels,maar dit even terzijde;)

Ik stem op de spa, eerst en vooral omdat dit gemeenteraadsverkiezingen zijn en het federale geklungel van de regering de laatste tijd dus even niet terzake doet.
ten tweede omdat het een progressieve partij is die de multiculturele samenleving als een realiteit bekijkt en niet als een probleem. (Wat natuurlijk niet wil zeggen dat er geen oplossingen dienen te komen voor de grote illegaliteit in belgië natuurlijk). Ze zetten zich ook in voor alle categorieën van de bevolking die het wat moeilijker hebben (kansarmen,gehandicapten,....)
Centraal standpunt:iedereen moet gelijke kansen krijgen en de mens staat
Als je ziet wat de alternatieven zijn:CD&V/NVA zijn mij een beetje té rechts geworden,vlaams belang behoeft geen commentaar dacht ik zo,groen e.d. hebben geen poot om op te staan en zijn dus een verloren stem en voor de VLD heb ik het gewoon niet zo.
Voila, dit is wat ik ervan denk,je kan natuurlijk ook altijd eens op het internet zoeken naar de verschillende partijstandpunten he.

hoe oud ben je als ik weten mag?
 
ik vind dat dit topic gesloten mag worden.Vroeger vertelde niemand voor wie hij of zij ging stemmen,nu bijna iedereen.Dit lokt gewoon hevige disussies uit .
 
wat een stuk toatale bullshit...


als je nu nog kan verklaren waarom je het complete onzin vindt....
kijk,iedereen z'n eigen mening he maar dan heb je natuurlijk ook wel argumenten nodig.
Ik ben 19,maar denk niet dat dat er iets mee te maken heeft(niet alle jonge mensen zijn onwetend en niet alle ouderen zijn alwetend)

@the better dayz: kartels zijn meerdere politieke partijen die samensmelten tot één grote partij
 
als je nu nog kan verklaren waarom je het complete onzin vindt....
kijk,iedereen z'n eigen mening he maar dan heb je natuurlijk ook wel argumenten nodig.
Ik ben 19,maar denk niet dat dat er iets mee te maken heeft(niet alle jonge mensen zijn onwetend en niet alle ouderen zijn alwetend)

@the better dayz: kartels zijn meerdere politieke partijen die samensmelten tot één grote partij

srry dat ik het zo zeg maar waarom?
1.spa is een partij die de multiculturele samenleving als realiteit bekijkt en niet als een probleem??yeah right ,ik kan voorbeelden beginnen opsommen die het tegendeel bewijzen maar dat ga ik niet doen,anders zijn we binnen 3dagen nog aan t disussieren.

2.cdev en nva te rechts?? hoe kom je daarbij in godsnaam..
 
1 voorbeeld zou al genoeg zijn...
Met multiculturele samenleving bedoel ik trouwens exact wat er staat en niet wat de meeste mensen daarmee associëren (illegaliteit,criminaliteit,kansarmoede,...) Dat zijn problemen die jammergenoeg een groot deel van de allochtone bevolking treft maar dat heeft niks te maken met het allochtoon zijn op zich!
de spa erkent deze problemen wel maar PROBEERT ze aan te pakken waar het nodig is (onderwijs,tewerkstelling, huisvesting e.d.) waar VB bijvoorbeeld eerder zegt; "zie je wel, het zijn weer allochtonen,zwier ze allemaal buiten en het is opgelost)
sinds CD&V/NVA en VB samen in de oppositie zitten is het me wel opgevallen dat ze elkaars standpunten grotendeels overnemen,dat is mss wel typerend voor de oppositie maar als je de politieke actualiteit een beetje volgt zie je toch wel degelijk een verschuiving hoor
 
Haha hoor het alweer: links is goed en rechts is slecht. Loop toch heen, centrum hoor je te zijn. SPA is het grootste probleem van de politiek in Belgie, en vooral de PS van de Walen maken heel het land kapot.
 
Jongens, niet iedereen stemt op dezelfde partij (anders moesten we niet meer stemmen:D), dus je hoeft niet te discussieren hier, alleen waarom je voor een bepaalde partij bent;)...

Ik heb het ook niet zo voor VB, maar als hier iemand komt verkondigen waarom hij voor ehn kiest, vind ik dat goed...want ik wil alleen maar zaken te weten koemn ivm stemmen/politiek;)
 
Haha hoor het alweer: links is goed en rechts is slecht. Loop toch heen, centrum hoor je te zijn. SPA is het grootste probleem van de politiek in Belgie, en vooral de PS van de Walen maken heel het land kapot.

Idd, de gulden middenweg, alleen is die jammergenoeg vaak ver te zoeken:(

Maar ik vind links beter of rechts:p

EDIT: ik zie dat iemand (wss =Big
T.) de optie "ik ben Nederlander" neergezet heeft:thumbs:
 
dat de ps een probleem vormt,dat zal ik zeker niet ontkennen...daar heb je volledig gelijk in...Ik zeg ook niet dat rechts slecht is,ik zeg gewoon dat té niet goed is (langs beide kanten)...het is ook lang niet gezegd dat ik op spa zal stemmen als het federale verkiezingen zijn...daarvoor hebben ze de laatste tijd een beetje teveel blunders gemaakt. Ik sta gewoon achter de centrale stellingen van de spa en op gemeentelijk niveau hebben ze het bijlange niet slecht gedaan...
Eerlijk gezegd vind ik de huidige coalitie op federaal niveau nog zo slecht niet (ondanks de problemen,maar die zijn er in elke coalitie)de vld doet het naar mijn mening wel goed..maar ik vindt toch dat de SPA in de regering ook nodig is...enkel die onkelincx (of whatever) moet oprotten,langs vlaamse kant doen ze het absoluut zo slecht niet hoor!
 
de partij waar ik altijd al op gestemd heb

vlaams belang
 
Back
Naar boven