Fitness Seller

Nieuws Belgisch bier verliest op smaak van Nederlands bier

Bezoekers in dit topic

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
50.073
Waardering
2.589
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
Als we de Belgische professor Gilbert Baetslé moeten geloven, smaakt bier beter in Nederland dan in België. De deskundige op het gebied van brouwerij- en fermentatietechnologie beweert dat het bier in ons land lekkerder is dankzij de professionele manier waarop onze leidingen worden schoongemaakt. Dat bericht De Telegraaf.


"Vuile leidingen leiden tot een slechte geur en een slechte smaak. Er blijven bier- en schuimresten in achter waarin zich allerlei micro-organismen kunnen ontwikkelen", aldus Baetslé in zijn onlangs verschenen boek "De Praktijkbrouwer". Laatstgenoemde stelt dat zes op de tien taps in België smerig zijn. In Nederland worden vrijwel alle taps om de vier weken gereinigd, terwijl dat bij onze zuiderburen hooguit vijf tot zes keer per jaar gebeurt

http://www.spitsnieuws.nl/archives/tech/2008/05/bier_smaakt_beter_in_nederland.html

Alleen jammer dat ze hier gelijk debiele prijzen vragen voor een lekker trappistje terwijl dat in Belgie goed betaalbaar is.
 
Gilbert Baetslé zal wel een slag van de molen gekregen hebben :D

maar dat van die vuile taps hier zou me idd niet verwonderen
 
Binnenkort het onderzoek dat uitwijst dat Nederlandse patat beter smaakt dan Vlaamse friet. Ook al kan dat best kloppen, wat ik in sommige frietkotten in Belgie gezien heb tart iedere beschrijving. Maar goed dat is alweer tig jaar terug.
 
Dat is zeker niet waar(jammer).Ik heb ooit is een stuk gezien dat heineken en amstel tot de slechtste bieren behoren.Dit was een proef onder een aantal buitenlanders.Dat heineken en amstel zo populair zijn in nederland heeft te maken met de campagne.Nederland is super goed met het verkopen van produkten.
Ga me na niet vragen naar een link want dat heb ik niet.
 
Zolang iedereen weet dat Belgisch bier beter smaakt (al gelijk waar getapt) :p
 
Als ik moet kiezen tussen Belgsich en Nederlands bier..

Overduidelijk Belgisch hoor.. 3j geleden zijn we in Rotterdam geweest, 2 dagen daar op Heineken geleefd.. Wat een vieze gedachte als ik er aan terug denk :)
 
Yep Heineken is zo ruk dat het hoort bij de best verkochte bieren ter wereld. Ben ook geen Heinekenfan maar gelet op de verkopen vinden velen het toch geen vies bier.
 
Als het Belgisch bier beter is dan het Nederlandse is al een even gekke gedachte dat men hier morgen allemaal broodje kroket gaat eten

Die man was duidelijk dronken van al dat bier
 
Als ik zelf moet kiezen, Belgisch bier boven Nederlands bier. Meestal drink ik toch bier uit een fles, tapbiertjes is qua kwaliteit ook nog eens afhankelijk van degene die tapt.
 
Die kerel is niet goed bij zijn hoofd. Belgisch bier owned! Het zit de Belgen in hun cultuur, in hun bloed om perfect bier te maken. Rochefort 8 of 10, of een Leffe radieuze, daar krijg ik tranen van in mijn ogen. Van Heineken ook, maar dan meer van de kokhalz neigingen. Flikker toch op met zijn onderzoek.
What's next trouwens, een onderzoek dat aantoont dat Nederlanders beter Frans spreken dan walloniers?
 
Het gaat hier om tapbier en als die leidingen in Belgie echt zo smerig zijn dan klopt dit onderzoek gewoon. Verontreinigd bier is gewoon smerig.
 
Leuke lijst maar dat maakt speciale bieren nog niet verheven boven pils. Pils zal altijd beter scoren omdat het gewoon makkelijker wegdrinkt. Speciale bieren uit dat lijstje halen qua hectoliter misschien per jaar net zoveel verkopen als Heineken of Carlsberg per dag verkopen.

In Amerika zal pils misschien beter scoren maar Belgen weten beter ;)
 
In Amerika zal pils misschien beter scoren maar Belgen weten beter ;)

In de USA, Zuid Amerika, Azie, Australie en het grootste gedeelte van Europa ook. Maar toch mooi die liefde voor speciale bieren.

Ben zelf ook een groot liefhebber van de zwaardere bieren maar een goede pilsener is ook niet te versmaden. Vind Heineken te chemisch, in Tsjechie hadden ze echter wel de betere pilseners.
 
Dus als ik het goed begrijp is ons bier nog altijd superieur, behalve dat we de leidingen niet goed schoonmaken, dat de slechte smaak eraan geeft?

Dus Belgisch bier is beter, einde discussie.
 
Belgisch tapbier is gemiddeld gezien smerig, dat geeft toch wel te denken. Hebben ze bij jullie geen warenwet?
 
Daarom zijn onze bieren beter... dat extra smaakje erbij :)
En een frietkot in belgie moet vettig zijn anders is't geen echt frietkot ;)
 
Back
Naar boven