XXL Nutrition

Belgische koningin omzeilt belastingen (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Weer zo een krantenartikel die doet vermoeden dat ze aan belastingontduiking doet, terwijl ze eigenlijk gewoon via een legale constructie er voor zorgt dat de successierechten op haar erfenis geminimaliseerd worden. Iets wat elk verstandig mens dus doet ;)

Verder ga ik mij niet uitlaten over het koningshuis, de dotaties, wie recht heeft op dat geld etc, want daar gaat het niet over. Gezien mijn mening hierover 6 jaar geleden al dezelfde was als die van Big T, is die nu nog steeds zo :D

Haar erfenis = ons belastingsgeld. Ze gebruikt dus een constructie om zo weinig mogelijk successierechten te betalen op geld dat helemaal niet dient voor privédoeleinden.
 
Schaf toch die koningshuizen af , veel van hun zijn niet eens oorspronkelijk van het land dat ze 'koning' van zijn.
 
Hey, onze politici zijn alles behalve integer, onze bevolking doesn't give a shit, alle mogelijke belastingsaftrekken worden gebruikt door bevolking, politici en bedrijven om zo weinig mogelijk tax te betalen (de percentages zijn echt absurd hoog zelfs met aftrekken), vakbonden hebben miljarden euro's aan assets en kapitaal zonder belastingen te betalen omdat ze geen rechtspersoonlijkheid hebben.

Dus onze oude doos ( seriously de helft van Belgie weet op 100 jaar na niet hoe oud ze is, laatstaan dat ze nog leeft) doet gewoon wat alle Belgen al sinds de jaren '50 doen. Belastingen op een legale (en soms minder legale) manier vermijden. Whats new? Nothing, Just Belgium for you.
 
Is het vreemd als ik hier seksueelopgewonden van raak?

waag je kans en schrijf haar een liefdesbrief. volgens mij is ze nog maagd. ze is zodanig vroom katholiek, denk dat wijlen koning Boudewijn enkel op haar tieten mocht spuiten.
 
Dat een royalty belasting moet betalen vind ik te zot eigenlijk.
 
waag je kans en schrijf haar een liefdesbrief. volgens mij is ze nog maagd. ze is zodanig vroom katholiek, denk dat wijlen koning Boudewijn enkel op haar tieten mocht spuiten.
Heeft ze facebook? Ze wil vast wel vriendjes met me worden, lekker ondeugende berichtjes naar elkaar sturen. :)
 
waag je kans en schrijf haar een liefdesbrief. volgens mij is ze nog maagd. ze is zodanig vroom katholiek, denk dat wijlen koning Boudewijn enkel op haar tieten mocht spuiten.

Nochtans meerdere miskramen gehad.
 
Dat een royalty belasting moet betalen vind ik te zot eigenlijk.

En het creëert het een vals beeld. Mensen denken dat ze iets bijdragen door belastingen te betalen, wat natuurlijk onmogelijk is omdat ze 100% leven van belastinggeld en eigenlijk werkloos zijn, dus bijgevolg totaal niets bijdragen aan de economie.

Wat ik zou voorstellen (als volledig afschaffen nog niet mogelijk is) is dat in plaats van belastingen te betalen, ze elk jaar gewoon minder belastinggeld krijgen.
 
En het creëert het een vals beeld. Mensen denken dat ze iets bijdragen door belastingen te betalen, wat natuurlijk onmogelijk is omdat ze 100% leven van belastinggeld en eigenlijk werkloos zijn, dus bijgevolg totaal niets bijdragen aan de economie.

Wat ik zou voorstellen (als volledig afschaffen nog niet mogelijk is) is dat in plaats van belastingen te betalen, ze elk jaar gewoon minder belastinggeld krijgen.

Het koningshuis betaalt op zich toch geen belastingen dacht ik? Ze hebben zelfs een belastingvrije benzinepomp.
 
Het koningshuis betaalt op zich toch geen belastingen dacht ik? Ze hebben zelfs een belastingvrije benzinepomp.
Nee inderdaad. Lijkt oneerlijk maar is gewoon logisch. Iemand die uitkeringen krijgt betaalt namelijk ook geen belastingen op dat inkomen. Een dotatie is een vorm van uitkering.

Maar dat ze geen BTW hoeven te betalen en belastingvrij kunnen tanken is natuurlijk idioot.
 
Verdomde allochtonen altijd. :mad:
 
Hoe zit het met erfbelasting bij jullie dan?
 
Hoe zit het met erfbelasting bij jullie dan?

Hoe bedoel je? Fabiola moet normaal successierechten betalen, en met die stichting probeert ze dat deels te omzeilen. Dat is net het onderwerp van de hetze die ontstaan is.

Nee inderdaad. Lijkt oneerlijk maar is gewoon logisch. Iemand die uitkeringen krijgt betaalt namelijk ook geen belastingen op dat inkomen. Een dotatie is een vorm van uitkering.

Maar dat ze geen BTW hoeven te betalen en belastingvrij kunnen tanken is natuurlijk idioot.

Dat ze geen belastingen betalen op hun dotatie is inderdaad logisch. Geld krijgen om dan het deels terug te moeten afgeven is een nutteloze dubbele beweging :p. Wat ik niet goed begrijp zijn de andere belastingvrijstellingen.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat snap ik dat het daar om gaat, maar ze hebben dus totaal geen andere positie dan iedere andere burger daarin?
 
Back
Naar boven