XXL Nutrition

Belgische Powerlift-wedstrijden in 2013 (Overzichtstopic)

Bezoekers in dit topic

willem9

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
27 aug 2004
Berichten
20.780
Waardering
760
Misschien is het interessant om een soort overzichtstopic te maken van alle Belgische Powerlifting wedstrijden die gepland zijn voor 2013. Overheen alle verschillende bonden natuurlijk. Zo hebben mensen, zoals ikzelf, die momenteel nog niet zijn aangesloten bij 1 bond een idee van welke wedstrijden er allemaal zijn en kunnen ze zich eventueel inschrijven voor zo'n wedstrijd en hun training ernaar richten.

Ik zal alle info dan in de openingspost bijhouden.
Alle soort wedstrijden zijn goed: Full meet, Bench only, DL only, Push-Pull, etc..

Ik hoop dat hier wat animo voor is!

Uiteraard kunnen de Nederlanders iets gelijkaardigs doen voor PL wedstrijden in Nederland.

1. Januari:
?

2. Februari:
I. 2 februari
Powerlifting + BP Single (VGPF/IPF)
1e Ronde Interclub Vlaamse liga
Oostende

3. Maart:
I. 2 maart:
Powerlifting + BP Single (VGPF/IPF)
2e Ronde Interclub Vlaamse liga
Oostende

II. 9 maart:
Equipped Deadlift + Bench Press (BDPF)
Merksem (o.v.)

III. 24 maart:
BK Squat (NABBA)
Lebbeke

4. April:
I. 21 april:
BK Bench Press (NABBA)
Lebbeke

II. 28 april:
Powerlifting + BP Single (VGPF/IPF)
Nationale finale interclubs - powerlifting en bankdrukken Single (3 R Power)
La Louvière

5. Mei:
I. 4mei:
Bench-Press Single (VGPF/IPF)
Vlaams + Waals Kampioenschap - Bankdrukken Single
Seraing

II. 11 mei:
BK Bench-press + BK Deadlift Unequipped (BDPF)
Stekene

6. Juni:
I. 8 juni:
Powerlifting (VGPF/IPF)
Belgian Classic Powerlifting – Unequipped (zonder speciale uitrusting)
Enghien

II. 28-30 juni:
W.K. Single Event (BDPF)
Antwerpen

7. Juli:
?

8. Augustus:
?

9. September:
I. 28 september:
Powerlifting (VGPF/IPF)
Vlaams liga kampioenschap powerlifting
Oostende

10. Oktober:
I. 5 oktober:
Bench Single (VGPF/IPF)
Belgisch Kampioenschap Open (Sj-Jun-Sen-Dam-Mast)
Oostende

II. 20 oktober
BK Deadlift (NABBA)
Lebbeke

II. 27 oktober:
Powerlifting (VGPF/IPF)
Belgisch Kampioenschap Open powerlifting : Juniors – Sub-Jun – Sen – Dam – Mas
Florennes

11. November:
I. 16 november:
Bench Single (VGPF/IPF)
Tornooi per ploeg (ploeg van 3 atleten)
Seraing

II. 24 november:
BK Totaal
Locatie?

12. December:
?
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof dat de Nabba zijn wedstrijden eind het jaar/begin volgend jaar pas post.
 
Ik zal dan maar aftrappen met de wedstrijden van de VGPF (IPF)

2 februari:
Powerlifting + BP Single
1 Ronde Interclub Vlaamse liga
OOSTENDE

2 maart:
Powerlifting + BP Single
2 Ronde Interclub Vlaamse liga
OOSTENDE

27 april:
Powerlifting + BP Single
NATIONALE FINALE INTERCLUBS powerlifting en bankdrukken Single (3 R Power)
LA LOUVIERE

25 mei:
Bench-Press Single
Vlaams Kampioenschap - Bankdrukken Single
ZANDVOORDE

8 juni:
Powerlifting
BELGIAN CLASSIC Powerlifting – unequipped (zonder speciale uitrusting)
Enghien

28 september:
Powerlifting
Vlaams liga kampioenschap powerlifting
Oostende

5 oktober:
Bench Single
Belgisch Kampioenschap Open (Sj-Jun-Sen-Dam-Mast)
Oostende

27 oktober:
Powerlifting
Belgisch Kampioenschap Open powerlifting : Juniors – Sub-Jun – Sen – Dam – Mas
Florennes

16 november:
Bench Single
Tornooi per ploeg (ploeg van 3 atleten)
SERAING
 
bdfpf zijn kalender komt pas online na 9 december, dan is er vergadering :p
 
Goed topic!

Ik doe allesinds deze van de vgpf kalender mee:
- de interclub wedstrijd van 02/02 of 02/03 als 'test' voor EK, 1 van de 2
- BK classic 08/06
- BK 27/10

de rest zien we nog wel ;)

Powerliften in Belgie zit qua aantal deelnemers (in alle federaties) in de lift dus hopelijk wordt die lijn doorgetrokken in 2013 is mooi voor de sport!!
 
Ik zal dan maar aftrappen met de wedstrijden van de VGPF (IPF)

2 februari:
Powerlifting + BP Single
1 Ronde Interclub Vlaamse liga
OOSTENDE

2 maart:
Powerlifting + BP Single
2 Ronde Interclub Vlaamse liga
OOSTENDE

27 april:
Powerlifting + BP Single
NATIONALE FINALE INTERCLUBS powerlifting en bankdrukken Single (3 R Power)
LA LOUVIERE

25 mei:
Bench-Press Single
Vlaams Kampioenschap - Bankdrukken Single
ZANDVOORDE

8 juni:
Powerlifting
BELGIAN CLASSIC Powerlifting – unequipped (zonder speciale uitrusting)
Enghien

28 september:
Powerlifting
Vlaams liga kampioenschap powerlifting
Oostende

5 oktober:
Bench Single
Belgisch Kampioenschap Open (Sj-Jun-Sen-Dam-Mast)
Oostende

27 oktober:
Powerlifting
Belgisch Kampioenschap Open powerlifting : Juniors – Sub-Jun – Sen – Dam – Mas
Florennes

16 november:
Bench Single
Tornooi per ploeg (ploeg van 3 atleten)
SERAING
is hier een (nieuwe)website van,die enen site is niet meer geupdate sinds 2006.
 
is hier een (nieuwe)website van,die enen site is niet meer geupdate sinds 2006.

Helaas niet, je kijkt beter op www.lfph.be dat is de waalse site. Die wordt tenminste nog 1x ofzo per jaar geupdate :p

Maar best sluit je je aan bij een vereniging aangesloten bij de vgpf, dan zal je via mail wel vaker info krijgen van je clubverantwoordelijke.

Bv. Olympic Gent, Physical club Merchtem, Olympic Oostende, ksv Waregem
 
Goed Topic!!!

Jammer dat over verschillende bonden liften zoveel geld kost. Bepaalde internationale lifters zullen dat wel niet veel geld vinden omdat een EK al €100 inschrijving is, maar als gewone garagelifter vind ik dat wel veel.

IPF: €150 voor gym en €15 per lifter
BDFPF: €20 per gym en €20 per lifter
NABBA: geen idee
WPC-GPC: vorige keer gratis, was vroeger €5 per wedstrijd.

De bonden in België zullen moeten mee-evolueren met het feit dat powerlifters meer en meer thuis trainen en niet in een gym. Daardoor vind ik het principe van de WPC-GPC, om als individu per wedstrijd te betalen, het beste.
 
Kan je geen ongelijk geven Tom.. Zijn natuurlijk ook deels verzekeringen maargoed.
Op zich is het sowieso al vrij nutteloos dat er zoveel federaties zijn. Regels bij bdfpf en vgpf zijn voor 99% hetzelfde, nabba weet ik niet maar wellicht zelfde geval...

Maarja, zal wel geen verandering in komen.
 
abbo'tje, aangezien ik in 2013 eindelijk eens een wedstrijdje wil meepikken :)
 
Nice dat er hier wat leven is. Zal morgen eens updaten
 
De openingspost is ge-update met de informatie van Tom.

Ik geloof dat de Nabba zijn wedstrijden eind het jaar/begin volgend jaar pas post.

bdfpf zijn kalender komt pas online na 9 december, dan is er vergadering :p

Kunnen jullie deze informatie dan in dit topic posten, eens de data bekend zijn?


Ik denk dat het ook interessant is om de 'toelatingsvoorwaarden' om aan de wedstrijd mee toe erbij te zetten.
Dan heb ik het over zaken zoals inschrijvingsgeld, aansluiting bij een club, kledij, etc.. . Dus eigenlijk een uitgebreidere versie van wat Othon al gepost heeft.
Dus deze informatie voor de verschillende bonden is ook wel nuttig.
 
Toelatingsvoorwaarden bij VGPF zijn dat je lid moet zijn van een vereniging die op zijn beurt aangesloten is bij de VGPF.

Nu ken ik niet alle verenigingen, maar paar posts hierboven heb ik er 4 gegeven, weet eigelijk zelf niet of er meer zijn. Denk dat je hiervoor wel eens kan mailen naar: jozef.lazou@telenet.be

Bij Olympic Gent is het allesinds 110euro per jaar aansluiting om te trainen als wedstrijdlid en dus ook deel te kunnen nemen aan gewichthef en/of powerliftingwedstrijden van VGPF. Aansluiten als wedstrijdlid zonder daar te trainen is 40euro, zoals bv. cuylleke doet.
Andere verenigingen zijn wellicht andere prijzen...

Bij BDFPF is het idd 20 (of 25 weet het niet meer exact) bijdrage als vereninging per jaar en dan per wedstrijdlid ook 20 euro.

Kledij is bij beiden gelijk:
raw: singlet + tshirt voor squat en bankdrukken, singlet (tshirt niet verplicht bij dl voor mannen) + lange kousen voor deadlift, schoenen (of deadliftslippers) verplicht
equipped: single ply en max 2m kniebanden, singlet bij bankdrukken ook. raw meedoen op een equipped wedstrijd kan natuurlijk ook of met kniebanden alleen...

Ohja bij bdfpf wel een verschil, je moet een slip (aka ballenknijper) aan want gewone boxers zouden wel eens geheime briefs kunnen zijn! :roflol: en knee-sleeves mogen raw ook niet... :scratch:
 
Ohja bij bdfpf wel een verschil, je moet een slip (aka ballenknijper) aan want gewone boxers zouden wel eens geheime briefs kunnen zijn! :roflol: en knee-sleeves mogen raw ook niet... :scratch:

Dafuq, wie doet er nu nog ballenknijpers aan? :p

Dat van die kneesleeves is ergens wel te begrijpen. Strengthshop heeft ook van die tripleply kneesleeves die support (zouden) geven
 
Dafuq, wie doet er nu nog ballenknijpers aan? :p

Dat van die kneesleeves is ergens wel te begrijpen. Strengthshop heeft ook van die tripleply kneesleeves die support (zouden) geven

Dan stel je regels op zoals IPF, welke merken/modellen mogen... Imo geeft een kneesleeve niks/amper support, je zal er geen 5kg meer mee squatten.
 
Bij de Nabba niet veel anders dan bovenstaande denk ik. Behalve dan dat je tshirt bij de squat geen losse mouwen mag hebben. Waarom dat precies is, is me nog steeds niet duidelijk :dunno:
 
Bij de Nabba niet veel anders dan bovenstaande denk ik. Behalve dan dat je tshirt bij de squat geen losse mouwen mag hebben. Waarom dat precies is, is me nog steeds niet duidelijk :dunno:

Lol :p vreemde regel idd :p maar daar mag je wel nog normaal ondergoed dragen? :D
 
Heb ik toch nog niets over gehoord :)
 
Kan me herinneren dat op de ER open benchpress in Denemarken in februari dit jaar ook iemand terug werd gestuurd bij de kledingcontrole omdat ie een (te lange) boxershort aan had. Volgens mij zijn er namelijk wel regels voor de lengte van je boxershort bij de IPF. Je mag wel zo'n strakke korte boxer dragen, maar een los "zwembroekmodel" om t zo maar te noemen is niet toegestaan, meen ik. Wel logisch ergens, want het zorgt voor extra plooien onder een pak of singlet en dat kan het vermoeden opleveren bij de scheidsrechters dat je er iets anders onder aan hebt. Daarnaast zit het natuurlijk ook gewoon helemaal niet lekker.
Maar dit is verder compleet off topic :P
 
Back
Naar boven