XXL Nutrition

Nieuws Belgische tak van de WDFPF zoekt Nederlandse krachtsporters die DRUGFREE hoog in het vaandel hebben! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je buiten de powerlift bubbel kijkt wie er buiten wedstrijdverband 200 drukken, dan denk ik toch wel dat de kans zeer aanwezig is. En zelfs binnen het powerlift gebeuren is 200 zeker niet iets dat er veel even raw doen <110-115kg. Maar een graadmeter, daar heb je gelijk in, is het nooit. Ook niet als iemand 300kg raw sq/ 350kg dl. Maar bijvoorbeeld 850 raw voor iemand <110-115kg is m.i. voor weinig mensen weggelegd. Zo blijf je bezig. Het zal mij verder jeuken of iemand dope gebruikt, lekker zelf weten. Tenzij je meedoet aan een bond met regels en die bewust naast je neerlegt.
Ben ik helemaal mee eens!
 
Nu wil ik niet de pretentie wekken dat ik mij onheus bejegend voelde vanwege mijn religie of afkomst. Het enige probleem was die dekselse dopingcontroleur die maar naar m’n nuts (full natty) wilde kijken. Daarenboven vind ik de scheidsrechters vaak schijn van partijdigheid tentoonspreiden en dat is bij mij tegen het zere been. Integriteit en piëteit staan bij mij hoog in het vaandel, vandaar dat ik even poolshoogte wilde opnemen mbt de WDFPF.

Verbroedering is de hele reden dat sport groot is in de wereld. Zoals mijn vader altijd al gekscherend zei “C’est la fraternité qui fait la musique”. Helaas heeft hij tot op heden nog nooit een wedstrijd kunnen bijwonen, maar daar gaat hopelijk verandering in komen.

Tenslotte wil ik nog even uit de doeken doen dat ik meer single lift wedstrijden aanmoedig. Hoe kun je immers volledig pieken op de bank als je daarvoor al zware squats hebt moeten maken? Een speerwerper hoeft toch ook geen 200m horde te rennen voor zijn of haar eerste beurt???
Ik ben zelf scheidsrechter bij de WDFPF en een scheids hoort absoluut onpartijdig te zijn en bij twijfel in het voordeel van de lifter oordelen. Dit geld overigens voor elke scheids, ongeacht federatie.

Op het gedrag van eem dopingcontoleur hebben we geen invloed, maar vaak probeert men deze te misleiden zelfs tijdens de controle en sommigen willen heel zeker zijn en de urine uit je lichaam zien komen. Als wij zelf de controle uitvoeren doen we het anders. Ik vraag aan iemand of hij T- shirt tot onder de oksels wil optrekken en zijn broek tot op de knieeeën laat zakken zodat ik kan constateren of deze de boel probeert te belazeren. Vervolgens ga ik mee naar de wc en blijf zijwaarts achter de persoon maar kijk tijdens het urineren niet iemand letterlijk op zijn "nuts".

Single lift is bij ons bij alle onderdelen mogelijk, zowel equipped als unequipped.:)
 
Ik ben zelf scheidsrechter bij de WDFPF en een scheids hoort absoluut onpartijdig te zijn en bij twijfel in het voordeel van de lifter oordelen. Dit geld overigens voor elke scheids, ongeacht federatie.

Op het gedrag van eem dopingcontoleur hebben we geen invloed, maar vaak probeert men deze te misleiden zelfs tijdens de controle en sommigen willen heel zeker zijn en de urine uit je lichaam zien komen. Als wij zelf de controle uitvoeren doen we het anders. Ik vraag aan iemand of hij T- shirt tot onder de oksels wil optrekken en zijn broek tot op de knieeeën laat zakken zodat ik kan constateren of deze de boel probeert te belazeren. Vervolgens ga ik mee naar de wc en blijf zijwaarts achter de persoon maar kijk tijdens het urineren niet iemand letterlijk op zijn "nuts".

Single lift is bij ons bij alle onderdelen mogelijk, zowel equipped als unequipped.:)

Hoe doe je dat met vrouwen dan? Mijn vriendin is een zogenoemde rubensvrouw met enorme jetsers en die zou er niet mee akkoord gaan om haar shirt tot op de oksels op te trekken, laat staan broek tot de knieën laten zakken! Gaat er dan iemand met haar mee het toilet in? Zij bankt momenteel 123.5kg RAUW (beltless) op 131kg bw.

Goed om te weten wel dat er niet vol goesting naar de nuts wordt gestaard. Vind dat zo vreemd he. Maar aan de andere kant al die blatante dopers hebben kleine nuts dus die kan je er zo uit halen, i promise you that Hahahaha!

Hoe denken jullie overigens over drugsgebruik in de zin van verdovende middelen ipv anabolica? En pijnstillers?
 
Hoe doe je dat met vrouwen dan? Mijn vriendin is een zogenoemde rubensvrouw met enorme jetsers en die zou er niet mee akkoord gaan om haar shirt tot op de oksels op te trekken, laat staan broek tot de knieën laten zakken! Gaat er dan iemand met haar mee het toilet in? Zij bankt momenteel 123.5kg RAUW (beltless) op 131kg bw.

Goed om te weten wel dat er niet vol goesting naar de nuts wordt gestaard. Vind dat zo vreemd he. Maar aan de andere kant al die blatante dopers hebben kleine nuts dus die kan je er zo uit halen, i promise you that Hahahaha!

Hoe denken jullie overigens over drugsgebruik in de zin van verdovende middelen ipv anabolica? En pijnstillers?

Mooi hoe mannen hun partner soms toch weten te omschrijven :roflol:
 
:heart::heart::heart:

bijna vergeten: pics?
 
Hoe doe je dat met vrouwen dan? Mijn vriendin is een zogenoemde rubensvrouw met enorme jetsers en die zou er niet mee akkoord gaan om haar shirt tot op de oksels op te trekken, laat staan broek tot de knieën laten zakken! Gaat er dan iemand met haar mee het toilet in? Zij bankt momenteel 123.5kg RAUW (beltless) op 131kg bw.

Goed om te weten wel dat er niet vol goesting naar de nuts wordt gestaard. Vind dat zo vreemd he. Maar aan de andere kant al die blatante dopers hebben kleine nuts dus die kan je er zo uit halen, i promise you that Hahahaha!

Hoe denken jullie overigens over drugsgebruik in de zin van verdovende middelen ipv anabolica? En pijnstillers?
Oh, ik val toevallig op Rubensdames met een grotere cupmaat...MAAR...een dopingcontrole wordt ALTIIJD uitgevoerd door iemand van hetzelfde geslacht. Dus bij je vriendin komt er geen kerel aan te pas bij een controle. 123.5kg bankdrukken?.... voor een lady best uitzonderlijk sterk.

Wij hanteren de zogenaamde WADA lijst daar staan alle middelen op die niet zijn toegestaan. Pijnstillers zoals bijvoorbeeld paracetamol en diclofenac zijn toegestaan maar voor sommige geneesmiddelen zal er dispensatie aangevraagd moeten worden. "Recreatieve" drugs zijn in competitieverband (meestal) niet toegestaan
 
Eddine neemt alles in de zeik Huggy. Hierna komt die met een transgender die uit Heerlen komt en vanwege streng katholieke overtuiging niet op zondag aan wedstrijden mee kan doen.
 
Betekent dat dat die vrouw niet bestaat en er geen pics komen?
Dat heb jij goed. Door naar de volgende ronde. Ergens nog een borderliner in de zaal?
 
Eddine neemt alles in de zeik Huggy. Hierna komt die met een transgender die uit Heerlen komt en vanwege streng katholieke overtuiging niet op zondag aan wedstrijden mee kan doen.
Geen probleem, ik kan wel tegen een geintje.
Vond 123.5kg alreeds "verdacht" veel voor een lady.
 
Ik stuur je in de loop van de dag een persoonlijk bericht, OK? Urinemonsters afnemen is overigens wel de standaard bij zowel IPF/WDFPF. Jammer dat je je niet goed behandeld voelde. Het gaat uiteindelijk om de sport die hoort te verbroederen ongeacht religie of afkomst. Helaas valt het "verbroederen" in de praktijk tegen zoals je merkt uit de reacties in dit topic.
Alleen urine testen?

Zo ja, niet alles is te traceren in de urine en wel in het bloed natuurlijk.
Dus in hoeverre dan zero tolerance beleid vraag ik me dan af.
 
Geen probleem, ik kan wel tegen een geintje.
Vond 123.5kg alreeds "verdacht" veel voor een lady.

Zeer verdacht... hihihi

Alleen urine testen?

Zo ja, niet alles is te traceren in de urine en wel in het bloed natuurlijk.
Dus in hoeverre dan zero tolerance beleid vraag ik me dan af.

Shiiiiit, daar heb je een punt. Misschien is René wel naar die bond gegaan en weg van de NPB vanwege de vrees voor bloedtesten. Kun je dit nader verklaren huggybear1968 ? Ben zeer curieus naar deze gang van zaken.
 
Zucht, het thema over bloedcontrolen is alreeds uitvoerig besproken op pagina 2 van dit topic, vanaf post 40. Maar jongens we blijven in een cirkel draaien en constant in herhaling vallen. Ik heb verder geen zin in allerlei discussies met personen die de draak met me steken of alleen maar kritiek willen spuien op de WDFPF. Voor mensen die serieus belangstelling hebben wil ik me graag de tijd voor nemen en die weten me ook wel te vinden. Dus als jullie het niet erg vinden laat ik het hier verder bij :)
 
Kunt ook gewoon even verwijzen ipv gelijk zo te reageren.

Je ziet het maar zoals je wilt;)

Edit: je legt uit hoe het werkt en maak eruit op dat het dus alleen urine testen zijn.
Dus tja.....

Zal het erbij laten. Prima dat je zo'n visie hebt en zo gedreven bent maar je steekt je kop imo wel in het zand wbt drugfree.
 
Laatst bewerkt:
Kunt ook gewoon even verwijzen ipv gelijk zo te reageren.

Je ziet het maar zoals je wilt;)

Edit: je legt uit hoe het werkt en maak eruit op dat het dus alleen urine testen zijn.
Dus tja.....

Zal het erbij laten. Prima dat je zo'n visie hebt en zo gedreven bent maar je steekt je kop imo wel in het zand wbt drugfree.
Drugs en doping is op meerdere manieren aantoonbaar in het lichaam. Via bloed, urine, speeksel en zelfs haren. Men voert momenteel testen uit om via een simpele speeksel/ademtest aan te tonen of iemand doping genomen heeft...ik hoop dat dit snel op de markt zal komen...sneller en goedkoper controleren bestaat niet en je zou dan bijvoorbeeld iedereen voor de wedstrijd even in het zakje kunnen laten blazen en als de uitslag daarvan daartoe aanleiding geeft nog altijd een aanvullende urinetest kunnen afnemen. Na afbraak door de lever en de nieren wordt doping door de urine uitgescheiden. Daardoor is doping altijd langer traceerbaar in urine dan in bloed!!! De urinetest wordt door alle controlerende instanties het meeste aangewend omdat deze betrouwbaar en snel is.
De dopingautoriteit voerde in 2017 in Nederland 2408 controles uit. 2115 daarvan via urine, en slechts 293 via bloed.

Last but not least....we voeren zelf controlen uit als de dopingautoriteit niet komt controleren. Dit omdat we op elke wedstrijd controles wensen uit te voeren. Wij doen zelf urinetesten afnemen daar voor een bloedafname iemand medisch geschoold moet zijn. De dopingautoriteit (NADO) kan besluiten om een bloedproef te doen, maar dat komt zeer uitzonderlijk voor. In de 10 jaar dat ik bij de NPB tilde kan ik me niet herinneren dat er ooit bij iemand bloed werd afgenomen.
 
Laatst bewerkt:
Als die test er komt en de designer anabolen ook man opsporen houden we geen topsport meer over:roflol:
 
Van mijn kant is er verder alles wat vermeldenswaardig is gezegt en laat hierbij dit topic sluiten!
Mochten er nog personen oprechte belangstelling hebben om lid te worden van DFPFNL kunnen ze me natuurlijk een persoonlijk bericht sturen en zal ik ze uiteraard graag te woord staan :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven