AndroidHealthClinic

Belly Fat (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_87987

Huge Freak
Lid geworden
20 feb 2011
Berichten
7.527
Waardering
2.212
Lengte
1m50
Massa
160kg
Vetpercentage
> 50%
Ik train nu een ongeveer 2 jaar. Doel is om meer spieren te krijgen en minder vet.
Doe 3 x per week een krachtporgramma van "Eigen kracht", de "Slank en Gespierd" programma.
Dit is een jaarprogramma die uit verschillende blokken bestaat.
Mijn voeding heb ik aangepast en zit ongeveer 500kCal onder mijn onderhoud.
Neem voldoende eiwitten en eet 6 maal per dag. Soms een offday.

Mijn benen zijn sterker geworden en de spieren groter. Mijn armen zien er goed uit. Mijn rug en schouders doen ook leuk mee.
Maar.............
Die verdomde buik. Een echte bierbuik. Teveel bellyfat. Help, help.
Hoe kan ik die aanpakken.

Oja naast het krachttrainen doe ik ook aan hardlopen 2 x per week.
En ik wil proberen om elke dag cardio te doen mbv een fietstrainer.
Ik ben super gemotiveerd en een stugge volhouder.

Heb al veel gelezen. Zoek een programma voor mijn bellyfat.
Graag jullie reacties.

48jr, 179cm, 90kg, 23,3% vet (volgens een weegschaal)
 
Je zult verder moeten cutten om die buik eraf te krijgen. Ben je aan het afvallen momenteel?
 
Je zult verder moeten cutten om die buik eraf te krijgen.

Dit. Dikke buik is te veel vet, cutten dus.

---------- Post toegevoegd Sun 28 Aug 2011 om 21:06 ----------

Mijn voeding heb ik aangepast en zit ongeveer 500kCal onder mijn onderhoud.

O ik zie dat je al aan het cutten bent. Hoe lang al? Heb je geen resultaat? Als je na zeg 2 weken geen vet verliest moet je minder eten of meer bewegen.
 
Ik ga jullie tips opvolgen.
Zal mijn inname nog eens goed bijhouden. (wat ik al doe met een APP op mijn Iphone)
Zal meer op mijn kh cutten.
 
Je zult verder moeten cutten om die buik eraf te krijgen. Ben je aan het afvallen momenteel?

Ik val minimaal af op 1900kcal per dag.
Na 2 weken 600gr verlies.
Viel voor mij tegen omdat ik echt weinig eet.

Ga over op onderstaande.

07:00 Whey + donkerbruin brood met kipfilet.
09:00 total muscle solution
09:30 krachttraining
11:30 total muscle solution
12:00 Isolaat perfection met melk + 2 donkerbruin brood met kipfilet of rookworst
15:00 donkerbruin brood met rookvlees.
17:45 zilvervlies reist (100gr) met sperciebonen (200gr) en kipfilet geroerbakt in olie met kipkruiden en ketjap en sambal
21:00 Isolaat perfection.

3x per dag slik ik Grow en in de ochtend een multivitamine.

Totaal.
kcal 1448
eiwit 161.35gr
kh 139.33gr
vet 29.56

Dit moet het volgens mij gaan worden.
Ik ben super gemotiveerd.
Rook niet sport 3 x per week en stop met alcohol.
Dit stoppen met alcohol ga ik voor 3 maanden doen.

Ben ik hiermee on track? Tips of opmerkingen?
 
lijkt me wat laag in de kcal als je spiermassa wilt aanzetten.
afvallen gaat naar mijn idee het beste door op onderhoud te eten en d.m.v. cardio een tekort te creëren.
 
Ik zal hier wat uitgebreider ingaan op mijn trainingschema.
Het is een jaarprogramma om meer spieren en minder vet te verkrijgen.
Bloed zweet en tranen vindt ik niet erg. Doe er (bijna) alles voor.
Bijna, omdat mijn gezin er ook nog is en dus een verdeling van tijd en aandacht noodzakelijk is.

Mijn huidige schema is in het trainingslog te lezen. Nu bezig met blok 4 week 19.
Mijn voortgang bij elkaar gebracht in het Log.

Graag jullie reacties.
Wil wel weten of ik op de goede weg bewandel.
 

Bijlagen

  • Training log.xls
    43,5 KB · Weergaven: 86
  • log.xls
    37 KB · Weergaven: 45
Stoppen met alcohol kan inderdaad net de trigger zijn. Je krijgt toch al snel meer calorieën binnen door drank dan je zou denken. Met een beetje pech zat je daardoor al niet meer onder onderhoud ( weet niet hoe vaak/veel je drinkt ). Succes, je pakt het serieus aan, dus alle vertrouwen dat het je gaan lukken van die buik af te komen!
 
Stoppen met alcohol kan inderdaad net de trigger zijn. Je krijgt toch al snel meer calorieën binnen door drank dan je zou denken. Met een beetje pech zat je daardoor al niet meer onder onderhoud ( weet niet hoe vaak/veel je drinkt ). Succes, je pakt het serieus aan, dus alle vertrouwen dat het je gaan lukken van die buik af te komen!

Dat gebruik van alcohol is in het weekend 6 a 7 flesjes bier. Ongeveer 2 x per maand. Maar ik stop daar dus wel mee. Gewoon voor 3 maanden.
 
Dat gebruik van alcohol is in het weekend 6 a 7 flesjes bier. Ongeveer 2 x per maand. Maar ik stop daar dus wel mee. Gewoon voor 3 maanden.

Ben benieuwd :) Maar zoals eerder gezegd, je bent goed bezig dus ga vooral zo door :D
 
Geen bier meer als je alcohol drinkt. Door het gist in bier houd je extra vocht vast
 
Geen bier meer als je alcohol drinkt. Door het gist in bier houd je extra vocht vast

Bedoel je nu dat wijn in de vorm van Rose wel mag.:p
 
Gisteren een verjaardags BBQ gehad. Veel vrienden en vriendinnen over de vloer.
Mijn vrouw gaf een uitgestelde verjaardags-BBQ.

Het nodige kippenvlees op stokjes gebakken en zonder saus naar binnen gepeuzelt.
En een flesje Rose, het is tenslotte feest.

Nu vanmorgen met een enorm hongerig gevoel opgestaan. (04:45uur)
Te weinig gegeten, teveel drank. Schuld gevoel?
Was wel leuk.

Snel weer over tot de orde van de dag en tussen de 1500-1900Kcal zitten.
 
Gaat er niemand iets zeggen over een voedingsschema van 1448 kcal dat voornamelijk uit shakes bestaat voor iemand van 1m79 en 91 kg ?! Als een persoon met deze stats zegt dat hij niet afvalt bij 1900 kcal dan kan het niet anders dan dat ie ergens snoept langs de kant hoor. Volgens mij is 1900 zelfs onder je BMR, laat staan je onderhoud :/
 
ik zie dit nu ook.

1400kcal is echt belachelijk, vooral meerendeel uit shakes...

energiebehoefte:
66 + (91 x 13,7) + (179x 5) - (48x 6,8)= 1880 kcal

daarbij de activiteitenfactor 1,55 = 1880x1,55= 2910kcal

dat is je onderhoud.

wil je spiermassa aanzetten: rond de 3500kcal gaan zitten
wil je vet verbranden: rond 2500 kcal gaan zitten icm genoeg kt en cardio.
 
Gaat er niemand iets zeggen over een voedingsschema van 1448 kcal dat voornamelijk uit shakes bestaat voor iemand van 1m79 en 91 kg ?! Als een persoon met deze stats zegt dat hij niet afvalt bij 1900 kcal dan kan het niet anders dan dat ie ergens snoept langs de kant hoor. Volgens mij is 1900 zelfs onder je BMR, laat staan je onderhoud :/

Het eetprogramma volg ik sinds 3 weken om op deze manier mijn belly kwijt te raken.
Daarnaast sport ik best veel. Krachttraining 3 x week, 1 x week funboxing (erg leuk), 2 x week hardlopen bij atletiekver.

Dat afvallen gaat niet in de vorm van 1kg per week. En dat vindt ik balen.
Ik snoep of zondig niet. Heb me een week geleden gewogen en daar zag ik -600gram.

Bovenal wil ik weten of dit een goede manier is. Ik wil meer spieren kunnen tonen maar niet op een manier waarbij ik zwaarder moet worden. Zeg maar vet ruilen voor spiermassa. Is er ergens een pilletje ;)

Ik vindt krachttraining heel leuk en lees hier best veel. Lees ook en heb ook de nodige boeken al gelezen.
De vorige eetschema lag rond de 2200kcal zonder resultaat. Wel nam ik in het weekend een biertje of 7. Maar vanaf heden gaat dat eraan.
De komende 3 maanden blijf ik clean (alcohol) en wil ik goed resultaat boeken op gewicht en de balans vet%.
Het cardio laat ik liggen, omdat ik denk dat dit met hardlopen voldoende wordt gedaan.
Is het niet zo of bekijk ik dat vanuit een verkeerde invalshoek dan hoor ik dat graag.
Ik sport (krachttraining) nu 2 jaar en ben best in spiermassa aangekomen. En nu begint me die belly behoorlijk te irriteren. Dus vanuit die gedachten dat ik post.

Ik ben consequent en wil er van alles aan doen. Het moet echter wel passen in een gezin met 2 kids (8&10) en mijn werk.
Ik kan op mijn werk, tijdens werkuren, krachttraining doen.

En ik hecht waarden aan jullie commentaar.

Ron:rolleyes:
 
welk werk doe je
 
Ik werk bij defensie. En heb een leidinggevende functie.
Zolang alles werkt heb ik niet veel te doen. En dus ruimte om te sporten, naast de verplichte vorm van sporten omdat ik militair ben.

Win, win situatie.
 
Ik heb erg geod nagedacht over de opmerkingen betreffende mijn eetschema.
Ik ga deze aanpassen. :eek:

Ik ga op onderhoud niveau zitten minus 500-600. 2300Kcal.
Ik wil dit met zo minimaal mogelijk KHD doen. Zo rond de 35%.
Ik zal de aanpassing plaatsen.
De opmerking van veel shakes kan ik niet zo goed bevatten. Het is toch zo dat er veel shakes wordt gedronken. Eiwitshake tijdens het ontbijt.
Voor training, na training, tijdens de lunch, en voor het slapen.
5 stuks. met ongeveer 300ml water (4x) en 250ml melk (1x)
Zit ik gelijk al aan de 1,5 liter vocht.

Ik zit nu op ongeveer 1850Kcal gemiddelt per dag. Kom ik dat niet verschrikkelijk aan? Ik ga immers 450Kcal per dag meer nemen.
Ik wil echt niet dikker worden. En die buik moet echt weg.
Baal daar echt van. Het is mijn grootste probleem die ik elke dag zie of (bekijk).

Ron
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven