Fitness Seller

Belt: advies welke te kopen

Bezoekers in dit topic

Sparks79

Huge Freak
Lid geworden
19 mei 2019
Berichten
8.329
Waardering
10.609
Lengte
1m94
Massa
103kg
Vetpercentage
12%
Ik ben toe aan een belt, met name voor deadliften. Ik ben lang en mijn rug ook, merk dat bracen op zich prima gaat maar merk ook dat het soms lastiger wordt als ik moe ben. Geen ambitie om serieus te powerliften, wel om de boel heel te houden als ik rond de 90-95% van mijn 1rm til of squat.

Kortom: een belt. Zou er graag een met lever willen en geen gewone steek gesp ofzo.

Ik zie reeva voorbij komen en barbelts, sbd (duur), rogue, Eleiko. Ervaringen, tips? Op zich is budget niet echt een probleem, alhoewel ik sbd wel echt erg duur vind voor mijn doelen.
 
Ik gebruik INZER 13mm, op zich maakt het niet veel uit welk merk. 1x investeren en voor jaren plezier.
 
Uit de oude doos, want volgens mij is chrisk ook niet kort.
Ja ik ben heel tevreden met deze: (en zag een pro er 300+ mee squatten dus zal wel voldoen)

Gebruikte normaal altijd een heel stugge leren riem maar werd inderdaad te oncomfortabel, zeker bij diepe squats. Die zat meer als een soort ijzeren schil om me heen geklemt. Deze nylon belt geeft een heel klein beetje minder ondersteuning maar vind ik wel heel fijn zitten. (echt maar een procent minder, de leren belt deed ook eigenlijk te veel - zette me gewoon helemaal vast) En doordat het niet zo stug is heb ik beter kunnen leren om echt met m'n buik tegen de riem in te drukken.
 
Ik heb al (even opgezocht) 8 jaar eentje van strengthshop. 10 mm was meer dan genoeg toen ik nog wat zwaarder deed squatten en deadliften. Kwaliteit top want ik gebruik hem nog steeds.
 
Ik gebruik INZER 13mm, op zich maakt het niet veel uit welk merk. 1x investeren en voor jaren plezier.
Inzer- begreep dat die 50 jaar mee gaan… maar heb jij ook met een ‘lever’ zo’n hefboomgesp?
 
Ouderwetse ‘dubbele‘ gesp.
 

Bijlagen

DFDF2354-E921-449E-93D4-AC83E12F9858.jpeg
Ik heb er 2 van Benchbrothers (bol.com). Dikke prima voor jouw doelen. Relatief licht t.o.v een zwaardere belt. Link

Ik heb er ook 1 van Strengthshop (Link) een stuk stijver en zwaarder dan die benchbrothers. Ik heb hem 5 dagen onder een zetel moeten leggen in een cirkel om hem een beetje bruikbaar te maken.

En uiteraard nog de gewone SBD belt, mijn favoriete belt. Niet heel stiff, heeft maar een weekje nodig om gewoon te worden. Makkelijk van omtrek te veranderen ipv alles losschroeven. Maar by far de duurste :p
 
Ik heb geen profi spul nodig, maar vind het niet erg wat meer uit te geven voor een goede.

Nu weer verder zuipen en vreten. Gelukkig nieuwjaar allemaal.
 
SBD belt vind ik nog steeds de beste die ik ooit gebruikt heb. Het sluitsysteem wat een lever heeft maar toch ‘normaal’ versteld kan worden is vooral erg handig, hierdoor zit je niet te kutten met schroevendraaiers als je hem wil verstellen. Ik weet verder niet of andere merken dit ook hebben, ik dacht eigenlijk dat het gepatenteerd was. Heb hem toentertijd gekregen als sponsoring dus kan niet echt oordelen over de prijs verder. Als serieuze powerlifter lijkt het me 100% de prijs waard, als recreant geen idee.
 
Ok… sbd is dus niet voor niets de duurste 😝

Iemand ervaring met reeva?
 
Met dat 'Lever' sluitsysteem is wel fijner denk ik. Ik had wel eens dat ik net 1 ´haak' niet goed kreeg, dat voorkom je dan.
 
Ik heb zelf een Wahlanders, jaar of 8 oud en ziet er nog uit als nieuw. Kwaliteit is absurd.
Mijn vrouw heeft ondertussen alweer een paar jaar onderstaande met zelfde sluiting idee als Wahlanders, merkt aan alles dat het kwalitatief wat minder is maar dat is niet zo gek met 1/6e van de prijs.
Dat wil niet zeggen dat deze slecht is, als eenvoudige recreant meer dan prima. Mijn vrouw lift behoorlijk serieus en deze riem is voldoende voor haar.
 

Deze heb ik, dik tevreden
 
Ok… sbd is dus niet voor niets de duurste 😝
Inderdaad, het is zo ongeveer de Rolls Royce onder de riemen.
Voor de serieuze recreant is die van Fortex een prima en goedkoper alternatief.

Omdat je in je beginpost aan haalt dat je de boel heel wilt houden, is het misschien nuttig voor je om te weten dat lifting belts er in de eerste instantie voor zijn om zwaarder te kunnen tillen. (bij correct gebruik uiteraard)
Bescherming is een mogelijk secundair effect en inderdaad, vooral dan bij de zwaardere sets (>80% 1RM)

In bepaalde gevallen kan het zo zijn dat een riem juist gevoeliger maakt voor onderrug blessures.
Natuurlijk hangt dit ook samen met riem kwaliteit en de manier van gebruiken, maar zelfs dan kan iemand er soms meer last dan baat van ondervinden.

Toevallig ben ik een van die gevallen die beter af is om helemaal geen riem te gebruiken, dus ook niet bij PR pogingen.
(Ondanks het feit dat ik er in het verleden een halve studie van heb gemaakt en talloze riemen heb uitgeprobeerd)

Iemand ervaring met reeva?
Nope
 

Deze heb ik, dik tevreden
Ik heb ook de fortex, maar helaas zonder clipsluiting. Prima riem voor weinig geld maar is wel eens los gesprongen, dus een clipsluiting is geen overbodige luxe.
 
Back
Naar boven