AndroidHealthClinic

Belt kopen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

janseke

Cool Novice
Lid geworden
4 dec 2011
Berichten
152
Waardering
1
Lengte
1m71
Massa
70kg
Ik had wat vragen over het kopen van een belt:
1. Is het nodig deze op voorand te passen?
2. Kan je in België goede belts kopen of zijn er Nederlandse shops die naar België leveren.
3. Wat is nu precies het grote voordeel van een belt? Je core wordt er sterker door tijdens bv. squaten? Heeft dit invloed op je gains op lange termijn?

Men max squat is momenteel 5x107.5 maar ik denk dat ik nog wel tot 120kg linear kan blijven stijgen in gewicht, heb ik een belt dan wel nodig?
 
1: meet de omtrek van je waist, en je bijbehorende maat vind je dan online
2: bij fitnesseller heb ik de mijne gekocht, werd snel geleverd en ben er zeker tevreden mee
3: het verhoogt de intra-abdominale druk waardoor dus je torso zegmaar wat steviger is en er minder energie weglekt. Je rectum abdominis spant zich harder aan met een belt, je obliques weer wat minder. Als ik jou was zou ik gewoon zonder belt eerst nog ophoog proberen te gaan, en daarna weer met je belt nog meer omhoog gaan.
 
Aangezien er nu toch een topic over is: welke belt raden jullie aan?
 
Inzer Forever belt, Titan Toro, Titan Brahma, Titan Longhorn, Safe USA, Goodlift
 
+1 voor Inzer kost wat meer, maar geen open-getrokken gespen enzo..
 
Ik had wat vragen over het kopen van een belt:
1. Is het nodig deze op voorand te passen?
2. Kan je in België goede belts kopen of zijn er Nederlandse shops die naar België leveren.
3. Wat is nu precies het grote voordeel van een belt? Je core wordt er sterker door tijdens bv. squaten? Heeft dit invloed op je gains op lange termijn?

Men max squat is momenteel 5x107.5 maar ik denk dat ik nog wel tot 120kg linear kan blijven stijgen in gewicht, heb ik een belt dan wel nodig?

Een riem kan je altijd gebruiken bij zware setjes. Een goede riem is ongeveer 10cm breed en 10 tot 13mm dik. Als je wat kleiner bent dan zou je nog een 7,5 brede riem kunnen overwegen. Anders dan pas de riem misschien niet tussen je heup en ribben. Een dikke riem zorgt ervoor dat je die nauwelijks een krimp geeft onder zware gewichten en wanneer je er flink met je buik tegen duwt. Dat zorgt voor optimale prestaties :) Dus 13mm is in dat opzicht het beste. Zulke riemen zijn wel duur, maar zeker de moeite waard.

Verder zou ik er 1 nemen met een hendel of met 1 steekpin i.p.v. 2 want dat is bij PR beurten alleen maar extra afleiding. Maar dat is misschien persoonlijk.
 
Goede vraag. Ik zit ook te twijfelen over een belt... mooi topic om te volgen!
 
Hopelijk worden de Fortius Optimus Belts deze week opgestuurd :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb met een powerlifting belt (4inch, 10cm) altijd dat hij enorm in de weg gaat zitten als ik diep squat of zoals net met deadlifts.
Jim Wendler zegt dat het voor de normale lifter om het even is of je een powerlifting of olympische (2inch, 5cm) riem gebruikt.
Ik ben dus in de markt voor een goede olympische riem, iemand daar nog tips voor?
 
of gewoon rechterop blijven, dan heb je minder last van die riem ;)
 
of gewoon rechterop blijven, dan heb je minder last van die riem ;)
Hehe ik heb met in positie komen met deadlifts al flink last van mijn 10cm riem, laat staan bij mijn low bar squats. :D

Bij Elitefts hebben ze ook nog een mooie belt: http://www.flexcart.com/members/elitefts/default.asp?m=PD&cid=114&pid=2480
Maar van alle USA shops hebben zij echt de meest bizarre shopping fee helaas (vroegen me eens 50$ verzendkosten voor een foamroller! :eek:)

Edit: shipping van de belt laten berekenen vanaf Elitefts, 75$!! Dat is toch niet normaal man!
 
Laatst bewerkt:
Waar kan je zo'n inzer forever belt kopen zonder in de usa het te bestellen?
 
Back
Naar boven