MuscleMeat

Ben het een beetje kwijt, hoe juist te trainen?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

gast amersfoort

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 aug 2007
Berichten
5
Waardering
1
Goedenmorgen allemaal..

3 maanden geleden heb ik een topic aangemaakt dat ik weer begonnen ben met sporten, met een beetje advies gevraagd.

Afgelopen 3 maanden ook niet verzaakt. Het gaat prima. Hardloop 2x (soms 3x) per week, en ga 3 á 4 keer per week naar de spotschool. Ik zit alleen een beetje met het probleem dat ik er niet uitkom hoe te sporten.... Kleine opsomming

- Lengte 182cm, gewicht 77,4. (37 jaar)
- BMI 23.4
- Vet 16.9%, spier 78.9%

Het probleem zit hem een beetje in het cutten, of juist bulken, en hoe daarop juist te trainen.
Ik zit een beetje met de handen in het haar.

Ik heb een buikje waar ik graag van af wil, ondanks ik (zo goed als) niet drink, laten we het even een bierbuikje noemen.
- Ga ik cutten, dan komt het mijn gewicht t.o.v. mijn lengte nooit ten goede. Eigenlijk moet ik al niet meer dan dit afvallen denk ik. (Mensen vragen al een jaar lang of ik ben afgevallen (wat ook zo is hoor, ik kom van de 97kg +/-2jr. geleden)
- Ga ik bulken, dan gaat mijn "buikje" ook zeker aankomen en dat wil ik zeker niet.

Maar ik wil ook natuurlijk zichtbare spiergroei. Ik bedoel, we hangen niet voor niks in de gewichten.

Over een week of 5 begin ik ook weer met voetballen, waarvoor ik ook al bezig met mijn conditie op te bouwen. Dus mijn hardloop sessies wil ik sws blijven behouden
(nu 5km in 27/28min, over 5wkn moet ik de 10km wel kunnen lopen, dan weet ik dat mijn conditie iig op peil is)

Al met al, wat moet ik nou doen?? Hoe train ik op de juiste manier?
Ik ben het gewoon een beetje kwijt allemaal :(
 
neem een coach en bespreek met hem wat je doelen zijn mss krijg je weer motovatie succes
 
neem een coach en bespreek met hem wat je doelen zijn mss krijg je weer motovatie succes
Waarom moet ie daar een coach voor nemen? Hij gaat toch helemaal geen competities doen? ???

Ik zie overigens dat de TS de adviezen toen wel heeft gelezen maar gewoon lekker zijn eigen ding is gaan doen....
 
Ik kan je prioriteiten niet stellen.
Je kunt ook gewoon alles tegelijk doen, dan maar iets minder op elk specifiek onderdeel scoren.
Allemaal keuzes!
 
Stel je prioriteiten.

Als ik lees "- Ga ik bulken, dan gaat mijn "buikje" ook zeker aankomen en dat wil ik zeker niet" dan denk ik hoe wil je bulken zonder een beetje extra vet aan te komen? GA dan net boven onderhoud zitten en accepteer dat winst heel (heeeeeeeel) langzaam gaat.

Zichtbare spiergroei is ook zo'n vaag begrip. Als je alleen spier aan komt zonder dat je vetpercentage zakt wordt je wel groter maar niet gedefineerder, Voor het laatste zal je extra vet moeten verbruiken door of onder onderhoud te eten of je calorieverbruik te verhogen.

Dus bepaal eerst je hoofddoel en stel daar alles op af. Probeer niet alles te gelijk te bereiken.
 
Back
Naar boven