MuscleMeat

Ben ik goed bezig?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ronbo

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
62
Waardering
0
Hoi,

Ik heb regelmatig zowel positieve als negatieve reacties gegeven op schema's van andere, maar is mijn eigen schema wel oke.

Lich.type: ecto/meso
Doel: Massa

Maandag: Borst & Biceps

Benchpress (afwisseld per training barbell en dumbbell)
10, 8, 8, 6, 6/4

Incline dumbbell press
10, 8, 8, 6, 6/4

Fly's (dumbbell of cable soms superset soms afwisseld)
10, 8, 8

Pec deck (gestrekte armen)
10, 10, 10

Standing barbell curl
10, 8, 8, 6

Standing dumbbell curl (met draai) of Hamer curl
10, 8, 8

Concentration curl
10, 8, 8/6

Dinsdag: Benen & buik

Squat
15, 12, 10, 8, 6

Leg press
15, 15, 12, 10

leg extensions
15, 15, tot het uiterste

Leg curl
10, 8, 6

Stiffed leg deadlift
10, 8, 6

Standing calfraise
15, 15, 15, 15

Seated calfraise
15, 15, 15, 15

Woensdag: Totale rust


Donderdag: Rug

Chin-up
10, 10, 8, 8, 6

Deadlift
10, 8, 8/6

Bent over row
10, 8, 8

One arm dumbbell row
10, 8, 8

Pull down (breed of smal)
10, 8, 8

Vrijdag: schouders en triceps

dumbbell press
10, 8, 8, 6

Arnold press
10, 8, 8

laterall raise
10, 8, 8

Pec deck (andersom voor achterkant)
10, 8, 8

Dip
10,10,8,8

Small benchpress
10,8,8

Tricep extension (liggend met dumbbell)
10,8,8

Graag jullie op of aanmerkingen
Bedankt
 
veel set's

als ik het zo zie maak je (te) veel sets,
zelf probeer ik niet veel meer als 10 sets per spiergroep te pakken, voor de rest ziet et er aardig uit, tog?

later,
francois
 
Ik vind het ook wel aardig uitzien, alleen ik vind ook dat je teveel sets maakt. En ook teveel oefeningen soms. Ik doe meestal niet meer dan 3 oefeningen per spiergroep. En maximaal 3 sets per oefeningen(opwarmsetjes niet meegerekend)
 
Aantal sets per spiergroep:

Borst: 9-12
Rug: 16
Benen: 16
Biceps: 6-8
Triceps: 6-8
Schouders: 6

Zo doe ik het, dit werkt voor mij goed..
 
schouders maar 6 sets? is dat niet een beetje weinig?
 
Originally posted by soulreaver
Aantal sets per spiergroep:

Borst: 9-12
Rug: 16
Benen: 16
Biceps: 6-8
Triceps: 6-8
Schouders: 6

Zo doe ik het, dit werkt voor mij goed..
16 setjes voor de grootste spiergroepen?
die kost zoiezo al meer energie om te trainen.
maar ik vind het ook wel fijn om full pyramide te squaten ofzo :p maar het kost wel veel energie altijd.
 
Toch logisch dat een grote spiergroep meer sets vraagt om aangepakt te worden.
Alleen die schouders mag wel naar 9 sets, maar dan wel opgedeeld of op een andere dag dan borst.
 
ik doe zelf 18 sets voor me schouders, opgesplits in 3 dagen. Is dit te veel? Ben van plan het vanaf volgende week aan te passen naar 12 sets omdat me schouders niet echt groeien, misschien overtraining.
 
@ Ronbo: Voor borst alleen tel ik al 16 sets, en dat voor een spiergroep die eigenlijk niet groot is.
Bij schouders zijn de sets ook aan de hoge kant, maar omdat je ze op een andere dag dan borst doet kan het nog net.
De rest valt nogal mee, meer moet je echt niet doen.
Je reps zou ik bij de kleine groepen naar 8-8-6 of 8-7-6 brengen, ze groeien op 10 herh niet echt, dat is meer iets voor opwarmen.
Je zou ook problemen kunnen krijgen met je onderrug omdat je deadlift 2 dagen na elkaar doet een keer voor benen en een keer voor rug, maar beiden pakken ze de onderrug hard aan, dus opletten daarmee.
 
Originally posted by -Ma3stro-
ik doe zelf 18 sets voor me schouders, opgesplits in 3 dagen. Is dit te veel? Ben van plan het vanaf volgende week aan te passen naar 12 sets omdat me schouders niet echt groeien, misschien overtraining.


18 sets is veel te veel, ik zou niet meer dan 12 sets doen. Net als bij borst.
 
hmmz maar als ik jou schema bekijk dan doe jij er ook 15 of tel je de anterior niets mee?
 
9 sets voor anterior en lateral de posterior valt op een apparte dag dus dan zijn de sets ok beter verdeeld...
Anterior is nu wel veranderd, die is naar 4 sets teruggebracht omdat mijn rugtraining al vrij zwaar is.
 
Pec deck (andersom voor achterkant)
10, 8, 8


deze zou ik bij de rug meepakken omdat je meer rug met deze oefening pakt.
 
Zelf zou ik de triceps na de borst trainen, en de biceps trainen na rug training, krijg je ze veel voller is mijn ervaring, omdat je triceps al bij de borst pakt, en biceps ook al bij je rug oefeningen gebruikt.
 
Originally posted by susty24
Zelf zou ik de triceps na de borst trainen, en de biceps trainen na rug training, krijg je ze veel voller is mijn ervaring, omdat je triceps al bij de borst pakt, en biceps ook al bij je rug oefeningen gebruikt.

en een nadeel hiervan is ook dat je dan je borst of je rug niet optimaal kan pakken omdat je biceps of de triceps al vermoeid zijn.
 
Ik train de triceps pas na de borst training en de biceps na de rug training niet ervoor. Dus pak je ze wel optimaal
 
Originally posted by susty24
Zelf zou ik de triceps na de borst trainen, en de biceps trainen na rug training, krijg je ze veel voller is mijn ervaring, omdat je triceps al bij de borst pakt, en biceps ook al bij je rug oefeningen gebruikt.

Juist niet, doordat ze al vermoeid zijn door de vorige zware reeks oef kan je ze niet optimaal trainen.
Beter is om biceps/borst triceps/rug te doen
 
Originally posted by admin


Juist niet, doordat ze al vermoeid zijn door de vorige zware reeks oef kan je ze niet optimaal trainen.
Beter is om biceps/borst triceps/rug te doen

Ja, maar aangezien ik bv. 's maandags me borst doe en dinsdags rug gaat die vlieger niet op, dan zou ik 's maandag me biceps afbeulen en daardoor zou ik dinsdags geen optimale rugtraining kunnen doen..
 
Originally posted by soulreaver


Ja, maar aangezien ik bv. 's maandags me borst doe en dinsdags rug gaat die vlieger niet op, dan zou ik 's maandag me biceps afbeulen en daardoor zou ik dinsdags geen optimale rugtraining kunnen doen..

Klopt, moet je week indeling wel correct zijn.
 
Back
Naar boven