AndroidHealthClinic

Ben ik goed op weg?

Bezoekers in dit topic

Julian1

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
10 okt 2009
Berichten
100
Waardering
4
Lengte
1m79
Massa
86kg
Training, voeding, en doelstellingen kritiek?

HOI!

Ik ben Julian, 18 jaar oud en doe nu ongeveer een jaar aan fitness.
Ik was mijn hele leven altijd een beetje skinnyfat vanwege weinig beweging en slecht eten. Vorig jaar lente had ik besloten gezond te gaan eten en meer te gaan bewegen. Deed geen krachttraining, gaf daar op dat moment niet echt om dus was vooral afgevallen door fietsen en rennen. Was aardig slank geworden maar toen, om welke reden dan ook, had ik er geen zin meer in.
Ik begon te vreten en te vreten tijdens de zomer. Patatje hier, biertje daar... En toen in langzamerhand ECHT dik begon te worden kreeg ik de ''volgende-week-ga-ik-op-dieet-instelling'' Waarna ik me nog een week HELEMAAL volpropte met de gedachte als ''straks kan het niet meer''.
Alleen het probleem was dat ik de week erna hetzelde deed en zo dus de hele zomer gigantisch dik zonder spieren was.
Toen ben ik vervolgens eigenlijk de hele winter VERKEERD aan het afvallen geweest. Ik at 4 broodjes en avondeten op een dag en dat was het.
Was wel begonnen met wat krachttraining erbij maar niet al te veel, deed voornamelijk VEEL cardio.
Nu is dit wat ik inmiddels voor elkaar heb gekregen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Uploaded with ImageShack.us
Hier was ik ongeveer 2 maanden aan het afvallen toen ik op een goeie ochtend dacht van ''het word al eens wat'' terwijl ik natuurlijk nog gigantisch dik was. Kan je nagaan hoe erg het daarvoor was :P!



[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Uploaded with ImageShack.us

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Uploaded with ImageShack.us

En dit ben ik vanochtend. Beetje slecht licht, maar dit is de enige spiegel lang genoeg voor een foto met benen erbij bij ons thuis. Geen aangespannen spieren of ingehouden buik.

Ik train nu 3 keer per week fullbody, maar denk eraan een splitschema te gaan doen aangezien fullbody niet helemaal werkt voor mij.
Ik train nu namelijk Maandag-Woensdag-Vrijdag en dit zorgt er een beetje voor dat wanneer ik, maandag na het weekend, spierpijn krijg na het trainen en dit woensdag nog niet weg is en ik dus niet all-out kan trainen.

Ik zat zelf te denken aan
Maandag-Borst&Triceps&Schouders
Dinsdag-Rug&Biceps
Woensdag-Buik&Kuiten&Onderarmen
Donderdag-Benen
Vrijdag-Cardiodag
Zaterdag en Zondag rust.

Op vrijdag zou ik dan denken aan een uur cardio en ik wil na iedere andere training nog een halfuur cardio doen waarin ik ongeveer 400-450 kcal verbrand.

Mijn doelstelling is niet om voledig ripped te worden maar wel iets slanker en strakker in mijn vel. Heb nog flinke lovehandles en nog wat onderbuik vet, is echt zo'n ''randje'' wat niet weggaat en over je broek heen hangt.
Ik wil dan proberen van de winter ook niet gigantisch te bulken maar gewoon een soort van body hebben wat het hele jaar hetzelfde blijft, hoef ook niet super droog te staan. Maar een soort van bodytype wat het hele jaar tussen de 10/12% blijft.

Dit vond ik zelf voor mij wel een mooie doelstelling, alleen dan niet 2.08 lang :p.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Uploaded with ImageShack.us

Ik eet nu niet helemaaaal zoals het zou horen maar dat komt doordat ik bijvoorbeeld geen rijst met kip mag klaarmaken van m'n ouders.
Die zijn sowieso FEL tegen dat ik zoveel train.
Moet het helaas bij broodjes houden :(.
Maar anyway dit is mijn schema.

08:00-Opstaan en 250gram kwark met 2 scheppen whey en 3 bakjes zwarte koffie.
09:00-2 broodjes kipfilet.
11:00-2 broodjes kipfilet.
13:00-3 broodjes pindakaas.
15:00-3 broodjes pindakaas.
17:30-Eten wat de pot schat.
19:45-Weg om te trainen.
21:15-Terug en direct 500 gram kwark met 2 scheppen whey.
00:00-Slapen.
Ik spoel iedere maaltijd weg met een halve liter water.

Het is niet perfect maar zal moeten roeien met de riemen die ik heb :D.

Wil dus tijdens/na de zomer helemaal strak in me fel zitten en dat onderbuik vet kwijt zijn om vervolgens rustig te cleanbulken en de zogenaamde ''lean-year-round'' body te behalen :P.

Mijn stats zijn:
1.80 lang
83 kilo, weet ik ook niet waar ik het vandaan haal maar 3 verschillende weegschalen zeggen precies hetzelfde...
Ik heb nog nooit gemaxed met iets dus dat zal ik binnenkort updaten.

BRAND LOS!
 
ik zou die 2 scheppen whey die je na de training neemt met je kwark voor de training innemen.. zo'n 1 1/2 uur ervoor..
 
OK, zal ik doen!
En dan zodra ik thuis kom alleen die kwark opvreten?
 
als je die 2 scheppen whey voor je training neemt zit het in je bloed tijdens en na het trainen.
die kwark hoeft niet gelijk na het trainen, kan ook wat later
 
Dan doe ik het nog wel een hafluurtje later :). Niet vlak voor het slapen.
Aangezien ik niet al te lekker slaap als ik zo vol zit en rust is belangrijk :D.
 
Bump!
 
mooi doel, wel niet naturel haalbaar .
Ga je een log bijhouden?
 
mooi doel, wel niet naturel haalbaar .
Ga je een log bijhouden?
Nee weet ik, ben ook niet van plan te kuren eigenlijk, maar alles wat in de buurt komt is prima :D.
Ik zat ook al beetje te denken aan een log maar weet 't nog niet.
 
Nogmaals bump dan maar...
 
heel goed bezig vind ik.
 
Back
Naar boven