MuscleMeat

Ben ik hardcore of niet? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by soulreaver


Mijn baas is net gister teruggekoen uit Wenen en mijn collega uit Noorwegen, en het is daar veel kouder qua temp. maar qua gevoelstemp. vonden ze het beide hier veel erger..
Dan zal het hier wel harder waaien op dit moment. Zei wel dat ik bij -17 C heb gefietst als laagste temperatuur, maar niet dat het koudste (qua gevoel dus) een andere keer was, toen het er -10C was, windkracht 5 of 6 ofzo en het ook nog eens sneeuwde ... AARRGGHH :( :shake:

Espi, dat van luchtvochtigheid klopt, maar dat is niet wat het hier nu zo koud maakt .. Ik krijg te pas en te onpas stroom van de kraan, het aanrecht e.d., dus erg vochtig is het niet :o
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by admin

Ik heb het over de koude buitenlucht natuurlijk..het is die lucht die je inademd wat je ziek maakt doordat er meer virussen doordringen in het slijmvlies in de neus en keel. In warme en gefilterde lucht komen deze minder voor en hebben ze minder kans door te dringen.
Meestal is een sjaal niet voldoende om hetzelfde te bereiken.
Oh op die fiets (! :D) Het is niet zozeer dat de lucht zelf meer virussen bevat (buitenlucht lijkt me juist minder virussen te bevatten dan binnenlucht, en bovendien vis je de meeste virussen op door vieze deurklinken, handen geven e.d.), maar wel dat virussen die al aanwezig zijn in je slijmvliezen, meer kans krijgen als diezelfde slijmvliezen koud worden. Maar of dit ook geldt als je verder gewoon goed verwarmd bent (kerntemperatuur) ... Ik heb het zelf in ieder geval nooit zo ervaren. Ik pak eerder in de zomer een kou omdat ik dan op de tocht zit in de trein (dan zit ik te rillen van de kou) dan dat ik in de winter, goed aangekleed op de fiets, zoiets oppik.
 
Dikke lul, als ik toch 's avonds tegen de wind in 15km moet fietsen om in de sportschool een uurtje te trainen, ga ik heel erg lekker niet. Ik heb de hele dag in de wind gestaan 4e verdieping van een flat. maar dat deed minder pijn dan die 10minuten fietsen naar huis net (oostwaarts). En dat is een lullige 4km, laat staan 15.

Dan maar een keer niet trainen, of thuis naast de verwarming lekker optrekken, opdrukken en pieltrekken.

:D
 
tja, ik had het over hardcore.. niet over softcore :D.. wie weet gaat het wel 3 weken vriezen bij -20°C.. dan lach ik om deze waterkou.. ;)
Vandaag was het alweer minder erg want
- overdag
- derde dun sokje onder de wollen sok aan getrokken..
 
Heee Espi, liever thuis op de bank 'softcore', dan dit soort ontberingen te moeten ondergaan.

En bovendien, 'Hardcore' in the gym.


ps.
Misschien een sportschool dichter bij huis zoeken. Al vriest het 30 graden, voor mij is het nog geen km fietsen. Scheelt wel iets. Voordat ik kan zeggen: "ik heb het gvd koud", heb ik al een stang in m'n handen.
 
eerst mijn redenen lezen om een sportschool verderop te kiezen.. ik had trouwens als 2e school voor 1x in de week die waar WEG traint, maar ja, toen ben ik daar maar een paar maal naar toe gegaan.. moest voor revalidatie van hielspoor toch naar die andere.. Bovendien heeft die andere een squatrek en een heleboel andere apparaten, zoals bijv. die voor schuin bankdrukken waar ik nu de shrugs mee doe..
In de kou fietsen geeft ook mentale weerbaarheid hoor.. ik vind het wel kicken dat mensen bij kou thuis blijven ook al rijden ze met de auto en kunnen ze die paar m niet naar de auto overbruggen en ik kom als ijsklompje op de fiets lekker toch..
Leuk is anders, maar wel ff hardcore hé!
 
RichardV: Ja het is wat wennen op die Smith machine dat vind ik ook, maar aangezien ik mijn training elke week anders doe raakte ik er wel aan gewend.
In het begin kloten met mijn voetpositie en rug recht etc. Toen ik eenmaal een goede positie had gevonden ging ik daar weer mee experimenteren (voeten dicht bij elkaar, uit elkaar, voeten naar voren, frontsquats etc etc) Nu is Smith niet meer uit mijn programma te denken.
Ik doe natuurlijk ook normaal squatten om de 1-2 weken.

oldy: kom maar een hapje mee eten, als jij maar het ijs uit de vriezer pakt!!

Jefro: stap in met Floyd, die komt ook hier over 2 weken, warm elkaar maar vast op :D
 
Originally posted by wateengedoe2

Oh op die fiets (! :D) Het is niet zozeer dat de lucht zelf meer virussen bevat (buitenlucht lijkt me juist minder virussen te bevatten dan binnenlucht, en bovendien vis je de meeste virussen op door vieze deurklinken, handen geven e.d.), maar wel dat virussen die al aanwezig zijn in je slijmvliezen, meer kans krijgen als diezelfde slijmvliezen koud worden. Maar of dit ook geldt als je verder gewoon goed verwarmd bent (kerntemperatuur) ... Ik heb het zelf in ieder geval nooit zo ervaren. Ik pak eerder in de zomer een kou omdat ik dan op de tocht zit in de trein (dan zit ik te rillen van de kou) dan dat ik in de winter, goed aangekleed op de fiets, zoiets oppik.
Verkouden worden in de zomer en niet in de winter, tis weer wat anders...ik ben zelf nog nooit ziek geworden van in de auto te rijden of binne te zitten en zeker niet in de zomer maar goed.
 
Heee Bos,
over 2 weken?...... Dan zou ik me maar heel snel gaan scheren, vrijdag vertrek ik al. En zorg dat wanneer ik aankom er al een lekkur bodje Roti met kip staat.:D
 
Lol, gisteren heb ik vanwege de kou mijn halters maar ff lekker voor de kachel gezet en toen ze lekker warm aanvoelden ben ik gaan trainen. Is dat nu ook softcore? :D :D
 
Floyd: de reis naar hier duurt bijna 2 weken (voelt wel zo aan altijd :mad: ) dus als je vrijdag vertrekt zie ik je over 2 weken.
Roti? met een broodje pom en een broodje kip kerrie ernaast?
Let op de calorieen he?
We zijn hier op strand eiland niet in dikke jassen land!!!
 
Originally posted by admin

Verkouden worden in de zomer en niet in de winter, tis weer wat anders...ik ben zelf nog nooit ziek geworden van in de auto te rijden of binne te zitten en zeker niet in de zomer maar goed.
In de zomer EN de winter blijkt, want damn, je hebt gelijk! Ik heb altijd gedacht als ik een kou pakte, dat dat kwam door een te lage lichaams(kern)temperatuur, dat is dus als je zit te rillen van de kou (en jij hebt blijkbaar nog nooit in zo'n dubbeldekkertrein-met-airco gezeten met korte broek en t-shirt, als je dat niet uit de zomer kent :D). Maar blijkt niet waar te zijn, want ik heb geen seconde kou gehad op de fiets, en toch keelpijn nu! :mad: Volgende keer maar de bus nemen, als ik dan lang moet wachten, ga ik wel op ons werk in de hal staan (is precies naast het busstation) :rologen:
 
Originally posted by avg
Lol, gisteren heb ik vanwege de kou mijn halters maar ff lekker voor de kachel gezet en toen ze lekker warm aanvoelden ben ik gaan trainen. Is dat nu ook softcore? :D :D
Nee, da''s echt hardcore, want anders waren je handen vastgevroren aan je dumbbells en had je je onderarmen niet getraind. Nu moest je ze actief vasthouden, wilden ze niet uit je jatten vallen ;)
 
Originally posted by wateengedoe2

In de zomer EN de winter blijkt, want damn, je hebt gelijk! Ik heb altijd gedacht als ik een kou pakte, dat dat kwam door een te lage lichaams(kern)temperatuur, dat is dus als je zit te rillen van de kou (en jij hebt blijkbaar nog nooit in zo'n dubbeldekkertrein-met-airco gezeten met korte broek en t-shirt, als je dat niet uit de zomer kent :D). Maar blijkt niet waar te zijn, want ik heb geen seconde kou gehad op de fiets, en toch keelpijn nu! :mad: Volgende keer maar de bus nemen, als ik dan lang moet wachten, ga ik wel op ons werk in de hal staan (is precies naast het busstation) :rologen:
Idd, je hoeft het niet koud te hebben om ziek te worden, virussen verspreiden via de lucht... door inademen en hoesten, aanraking van mensen onder mekaar..vandaar een epidemie, de koudere lucht zorgt enkel dat je afweersysteem verzwakt zodat de ingeademde virussen vrij spel hebben.
 
Jup, ik had dat virus al lang onder de leden, alleen het had nooit de kans toe te slaan. Nu dus wel, en waar ik het meeste van baal (je hebt 100% gelijk gehad) door dat stomme akkefietje van dat fietsen (1x .. Als ik het 5x per week deed zoals espi en SR, was ik er waarschijnlijk aan gewend geweest net als vroeger), ik nu dus idd ziek thuis zit en de maatschappij weer honderden euro's kost :mad: Nou ja, mijn troost is dat ik anders waarschijnlijk morgen het gebeuren had opgelopen (een buitenoptreden van mijn koor, wat ik nu natuurlijk ook op mijn buik kan schrijven). Raar genoeg had ik het dan minder mijn eigen schuld gevonden.

Eten gaat ook al niet lekker, heb me tegen heug en meug volgestopt. Ik ga zo ff een thread van homemade weightgainers opzoeken (die eten allicht makkelijker dan brood e.d.) en me dan maar eens zeer goed ingepakt naar de dichtstbijzijnde supermarkt slepen :(
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by admin

Idd, je hoeft het niet koud te hebben om ziek te worden, virussen verspreiden via de lucht... door inademen en hoesten, aanraking van mensen onder mekaar..vandaar een epidemie, de koudere lucht zorgt enkel dat je afweersysteem verzwakt zodat de ingeademde virussen vrij spel hebben.

Dus eigenlijk moet ik mijn oude huisarts voor de rechter slepen nu wegens wanprestaties :mad:
Mijn moeder moest mij van hem buiten zetten om te luchten als ik weer is last had van een bronchitus-aanval 's winters... hahaha zat ik daar op het dakterras in een wollen deken gewikkeld frisse vrieslucht te happen.. kachel mocht ook niet op mijn kamer en het raam moest constant open.. Kan trouwens nu nog steeds geen kachel aan in mijn slaapkamer, krijg het er strontbenauwd door!
 
Nou, Sjakkie, zo gek was dat misschien nog niet .. Wel dat buitenzetten in een deken, dat vind ik een beetje gekkenwerk, maar dat van geen verwarming aan op je slaapkamer .. Het is ook veel gewenning, ik denk echt dat als ik 5x per week zo'n end in de koude buitenlucht had gefietst, ik geen centje pijn had gehad. Verder is het nog eens zo dat je door verwarming in je slaapkamer heel droge slijmvliezen krijgt en dat op zichzelf geeft virussen ook weer meer kans. Dus er zat een gedeeltelijke waarheid in wat die dokter voorschreef.

Ik kan overigens ook niet slapen met verwarming aan, vanwege die droge lucht. In de zomer bij dertig graden slaap ik nog steeds als een roosje, maar dan is de lucht ook veel vochtiger. Ligt dus niet aan de temperatuur an sich, maar puur luchtvochtigheid.
 
Ach heb er verder niets aan overgehouden :D

Verder heb ik het niet zo op CV, alhoewel het voor je huisstofmijtallergie wel weer beter schijnt te zijn, omdat die dus in droge lucht niet lekker kunnen vermenigvuldigen.. Is bij mij dus altijd schipperen... overdag de verwarming aan om de beesies te killen en dan voor het slapen de ramen open tegen de droge strot :p
 
hardcore hoor espi..
ipv tig laagjes sokjes gewoon overschoenen kopen die er voor dit weer zijn voor wielrenners? Idee?
plastic zakje om voeten vond ik ramp... maakte het bij mij altijd heel erg koud en ik weet niet waarom
succes op je fietsie
 
Back
Naar boven