AndroidHealthClinic

Ben ik lactose intolerant?

Bezoekers in dit topic

apfelstrudel

Enormous Athlete
15 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2008
Berichten
40.291
Waardering
53.554
Lengte
1m86
Massa
105kg
Vetpercentage
25%
Beste leden,

Ik vraag mij af of ik lactose intolerant ben.

Sinds een week of 3 neem ik nu strict elke dag 2 whey shakes verspreidt over de dag en een bak kwark voor het slapen. Sinds een week of 3 is mijn ontlasting echter net chocolade vla en is m'n buik redelijk opgeblazen. Echter heb ik geen buikpijn of kramp na het eten van zuivelproducten. Wel heel veel gas. Voor de rest eet ik meer dan genoeg groenten en krijg ik genoeg vezels binnen. Ik rook niet meer en ben tevens een week of 3 geleden gestopt met alcohol en alle vormen van drugs.

Iemand enig idee? Voor de rest voel ik mij echt top en zet ik nu elke training PR na PR. Ik heb mij de laatste 5 jaar niet zo fit gevoeld. Ik kan niet herinneren hier vroeger ooit last van te hebben gehad.

Ik maak mij dan ook niet al teveel zorgen maar het is wel redelijk irritant. Ik vraag mij dus af of het door de zuivel komt. Bij de huisarts kan ik het laten checken maar ik dacht ik vraag t eerst hier. Heeft iemand vergelijkbare klachten?
 
Ik ben - zelfverklaard - lactose intolerant en herken de opgeblazen buik. De chocoladevla niet. Ook ik had geen buikklachten of kramp na het eten, maar vooral die opgeblazen buik, gewoon een naar gevoel. Ik heb het vooral na kwark. Ik kan een kleine hoeveelheid melk +- 200ml per dag verdragen, maar zodra ik meer neem krijg ik weer klachten (tegenwoordig met name maagzuur en opgeblazen gevoel), whey lijk ik over het algemeen niet veel last van te hebben mits ik niet teveel neem.

Had er vroeger nooit last van, pas sinds ongeveer 4 jaar, wist nooit echt waar het door kwam, maar toen ik een tijd geen zuivel nam en er toen weer mee begon viel het kwartje.

Probeer de kwark e.d. eens te vervangen er zijn tegenwoordig genoeg alternatieven. Dan weet je het snel genoeg, je merkt al binnen enkele dagen verschil..
 
Back
Naar boven