XXL Nutrition

Ben ik te oud ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Denpatje

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
1 dec 2012
Berichten
60
Waardering
2
Lengte
1m74
Massa
78kg
Hallo iedereen,
uit de tittel kun mijn motivatieprobleem al uitmaken.
ik ben een 39 jaar oude man van 174 Cm met een gewicht van 93 kg.
dus veel te zwaar, dat ik moet afvallen is mij bewust, maar ik stel mij meer en meer de vraag of ik na het cutten nog zou beginnen aan spieropbouw.
Als ik de ouderdom van de meeste mensen hier zie blijk ik een oude bompa te zijn.
Het grappige is dat ik van nature een brede borstkas heb, en veel te dunne armen. dus een beetje spieren zouden geen kwaad kunnen. maar als ik goed gelezen heb moet je jaren treinen voor resultaten.
Is er soms iemand rond mijn ouderdom begonnen en is het de moeite waard?

gtz
 
Nee hoor kan gerust! ik ben bijna 40 en groei ook nog steeds hoor.
Afvallen gaat wat langzamer dan wanneer je jong bent maar spieropbouw kan gewoon. Alleen herstel duurt wat langer. Dat merk je wel.
 
Ik herinner me het verhaal van een overlevende uit WW2 die op zijn 60ste begon.
Held.
 
Of het het waard is, is nogal relatief. Vind jij het het net waard om te bodybuilden als je de gains zou hebben van een 20 jarige? Dan niet. Neem je genoegen met wat minder resultaat dan dat van als je 20 zou zijn, dan wel. Het gaat langzamer ja, maar met de juiste motivatie kun je nog flink wat kilo's pakken.
 
Tuurlijk is het niet te laat! Wees gemotiveerd en ga er voor de volle 100% voor!

Je zult verstelt staan van waar een mensenlichaam toe in staat is!

Succes :D en geniet er van!
 
ja zenne, veel te oud :D
 
ik ben een 39 jaar oude man .....

gtz

:D Je bent zo oud als je je voelt, makker.

OT: Er staat geen leeftijd op om te beginnen met BB. De opbouw en herstel gaat wat trager dan vroeger maar je kan zeker nog een hoop gains maken. Als je maar op je voeding let en je gefocust je trainingen afwerkt.
Begin met de stickies op deze sites....
 
:D Je bent zo oud als je je voelt, makker.

OT: Er staat geen leeftijd op om te beginnen met BB. De opbouw en herstel gaat wat trager dan vroeger maar je kan zeker nog een hoop gains maken. Als je maar op je voeding let en je gefocust je trainingen afwerkt.
Begin met de stickies op deze sites....

ik voel me nog steeds als een jonge god,

alleen jammer dat ik al zo'n ouwe rotkop heb :D
 
Bedankt voor jullie leuke reacties.
Eerst cutten hometrainer (fiets) en step is al besteld, dieet ben ik al aan begonnen.
eenmaal mager ga ik er voor ;)

Grtz
 
Dit filmpje is dan wel heeeeeel motiverend :D

THNX
 
Bedankt voor jullie leuke reacties.
Eerst cutten hometrainer (fiets) en step is al besteld, dieet ben ik al aan begonnen.
eenmaal mager ga ik er voor ;)

Grtz

Het is niet verstandig eerst af te vallen dmv veel cardio. het is beter als je gelijk met beide begint. met kracht 3 a 4x per week erbij val je veel sneller af.
 
Waar je wel rekening mee moet houden is je herstel tijd.
Die is veel langer op deze leeftijd, dus pak goed je rust ook al heb je er enorm veel zin om de volgende dag weer te knallen, want in het begin ben je enorm gemotiveerd.
Dus rustig aan en denk op de langere termijn, blijven trainen is het doel!
Ik heb me daar behoorlijk in vergist en was een paar jaar geleden weer voluit gaan sporten als hoe ik deed toen ik 20 was.
Heb het geweten!!

Als je naturel blijft is het belangrijk dat je je niet gaat vergelijken met "ouderen" die kuren of in de afgelopen jaren gekuurd hebben want die ga je ook tegenkomen en die gasten trainen en herstellen als jonge goden en dan denk jij, hoe ken dat nou?? wat doe ik fout :D
 
Zeker niet te oud. Kan me niet voorstellen dat je ooit te oud bent om wat aan je fitheid en lichaam te doen. Wel is het waar dat herstel langer duurt, ook afvallen etc duurt wat langer maar mag de pret niet bederven. Ikzelf heb 5 a 6 jaar fanatiek getraind. Nu heel veel later ben ik nog niet zo lang geleden weer begonnen. Wat bij mij daarbij hielp is er niet teveel van verwachten, je er bij neerleggen dat je het lichaam van een 18 jarige hebt en trots kan zijn dat je op oudere leeftijd dit doet. Kijk om je heen en zie dat het gros van die leeftijd (zelfs op mijn leeftijd al) lui op de bank hangen en hun prioriteiten belachelijk hebben verschoven.

Zou zeggen: ga er voor !
 
Lees mijn blog maar. ;-)
 
Zeker niet te oud. Kan me niet voorstellen dat je ooit te oud bent om wat aan je fitheid en lichaam te doen. Wel is het waar dat herstel langer duurt, ook afvallen etc duurt wat langer maar mag de pret niet bederven. Ikzelf heb 5 a 6 jaar fanatiek getraind. Nu heel veel later ben ik nog niet zo lang geleden weer begonnen. Wat bij mij daarbij hielp is er niet teveel van verwachten, je er bij neerleggen dat je het lichaam van een 18 jarige hebt en trots kan zijn dat je op oudere leeftijd dit doet. Kijk om je heen en zie dat het gros van die leeftijd (zelfs op mijn leeftijd al) lui op de bank hangen en hun prioriteiten belachelijk hebben verschoven.

Zou zeggen: ga er voor !

en dan ook nog schaamteloos met een bierbuik op het strand gaan

lopen :D
 
in een dries roelvink broekje............... Met een wijf wat mij aankijkt omdat ik er wel wat aan doe.

(altijd leuk om te zien dat ik soms met mensen op 1 lijn lig)
 
Op die leeftijd zou ik zeker aan HRT beginnen, ik ga dat iig wel doen dan. Je zal versteld staan dat je dan bijna net zo hard gaat als de jonkies hier.
 
Back
Naar boven