XXL Nutrition

Ben je echt zo hardcore? Ik denk van niet!

Bezoekers in dit topic

ik zeg dan ook niet dat het een zelfstandig naamwoord is :D
blijkbaar kan het evengoed een bijwoord zijn als een bijv. naamwoord
 
Brutez zei:
Als jij heel veel bier drinkt en je moet er van kotsen, daarna drink je gewoon verder dan ben je Hardcore..
je zegt het zelf nu, " je bent hardcore" hier slaat harcore op de "ben" dus is het weer een bijwoord :coolnana:
 
SideShow zei:
je zegt het zelf nu, " je bent hardcore" hier slaat harcore op de "ben" dus is het weer een bijwoord :coolnana:

Nee degene die het doet is hardcore, de hardcore jongen.. bn dus.. ;)
 
de hardcore jongen
de jongen is hardcore

is toch een verschil hoor volgens de zinsleer :D
ene noemen ze een bn. , het andere een bijwoord :p
 
Ik heb ooit een echte hardcore gym mogen meemaken. Nou die had weldegelijk een airobics zaal en blauwe dumbbells. Die waren voor de vriendinnen van de mannen die zich in de zaal ernaast in het zweet aan het werken waren.

En bijvoorbeeld die airco, leuk hoor allemaal, maar je traint toch echt beter met airco in dit weer en wat mij betreft zou die airco alleen maar kunnen bijdragen aan een goede hardcore training.

Maar verder leuk hoor
 
Is niet offtopic, dat is de conclusie die we eruit trekken. Beter opletten moat..
 
Zullen we ook maar zeggen dat

Trainen terwijl je ziek bent


- dom is

Je hele leven om bb heenbouwen


- geisoleerd is, chagrijnigmakend is, een te grote aanslag op je verdere leven pleegt zonder bevredigend resultaat, zoiets doe je als je een wédstrijd doet, niet als recreant.

Onverzorgde vieze koude gyms


- onhygiënisch zijn en je ziek maken, dat kou stramme spieren oplevert en ook ziekte, dat het onprettig is tijdens een setje kalk van het plafond gevallen in je ogen te krijgen en dat je na verloop van tijd gewoon geen zin meer hebt te trainen.

???

Dit lijkt wel zo'n Rocky film. Maar don't forget, het ziet er allemaal stoer uit maar IRL was Rocky een snotterend hoestend wrak geworden, met 40 graden koorts in bed liggend en zeker geen wedstrijd aan het boksen.
 
Pure hardcore zit 'm in je bloed..
 
Centaur zei:
"Ik ben hardcore, want ik doe dit! - Ik ben hardcore, want ik doe dat! - Ik ben hardcore, want ik doe zus en zo!!"

Het wordt hier zóóóó vaak geroepen, te pas en te onpas, hoe hardcore men wel niet is, hoe goed men wel niet is, en hoe stoer men wel niet is. Een beetje zelfvertrouwen en eigendunk hebben is goed, misschien zelfs een 'must' voor een bodybuilder, maar sommigen kunnen het echt tot in de ergernis toe overdrijven.

Ik zie genoeg topics voorbij schieten, topics met texten als "Hoeveel blow jij? Ik blow zoveel en zoveel" of "Ik ben weer zooo dronken geweest" en natuurlijk ook de topics met de nodige feest en schranspartijen, hoeveel men wel niet kan wegstouwen aan ongezond voer. Dan hebben we nog de statements dat het hardcore is om met een blauwe plek op je schouder je kuiten te gaan trainen, of met een eksteroog toch nog je biceps flink aan te pakken, allemaal "hardcore" taferelen.

In dit rijtje natuurlijk niet te vergeten, de oh zo hardcore sportscholen! Gym's met de nieuwste toestellen, lekker veel dumbbells van 1 tot en met 10 kilo, en natuurlijk het onmisbare breezer gehalte die zeker 60% van de gym vertegenwoordigd.

Ondanks al deze zaken denkt nog steeds, ik denk zeker wel 90%, van de leden op dit board dat ze hardcore zijn, hardcore trainen, en hardcore leven. Nou laat me je eens vertellen hoe ik tegen "hardcore" aankijk.

Hardcore is allerminst wat je wilt zijn, of wat je wilt doen. Hardcore is afzien, afzien, en nog eens afzien! Hardcore is iets wat je niet in de rondte schreeuwd, of iets waar je trots op bent. Hardcore Gym's zijn niet de luxe gym's volgesmeten met het mooiste ijzer, hardcore gym's zijn gym's met barre omstandigheden, ontkleed van overbodige luze, en puur gericht op het trainen, en het trainen alleen. Hardcore gym's hebben geen airco, hebben geen zachte matjes op de vloer, hebben geen bar van 20 meter lang bij de ingang, hebben geen ledenbestand die voor 60% bestaat uit meisje in het roze van onder de 18 jaar, hebben geen leden die theekransjes aan het houden zijn op de trainvloer. Nee, een hardcore gym is afzien, heeft geen luxe, en is allerminst prettig.

Verdere zaken waarvan ik vind, dat is nou hardcore:
Hardcore is:
- Je eigen bakje tonijn meenemen naar een verjaardag, en die leegeten tussen de visitie met de opgediende slagroomtaart in hun handen, en niet 1 keer een blik op die taart werpen.
- Een wereldrecord neerzetten met een groot verschil in gewicht.
- Wekenlang afzien in de voeding tijdens een cut, en toch altijd vrolijk blijven.
- Trainen terwijl je ziek bent, en hier ook geen aandacht om vragen.
- Trainen met een t-shirt aan die op de onderarmen na alles van je goed gespierde lichaam bedekt.
- Trainen terwijl je niet meer kan, en toch doorgaan tot je er bij neer valt.
- Jezelf over de pijngrens heen trekken, en als je denkt dat je echt niet meer kan, het nog een stapje verder zetten
- Je leven om bodybuilding heen bouwen, eerst trainen, en dan tijd maken voor de rest, in plaats van andersom.

En het meeste hardcore ben je, als je dit allemaal zelf niet eens doorhebt, het doet uit automatischme, en je het pas opvalt als je er door een ander op gewezen wordt! Echt hardcore is je leven om je training heen bouwen zonder je levensstijl het gesprek van de dag te maken, op welk moment dan ook, met wie dan ook.

Als je echt hardcore bent, dan zeg je niet dat je hardcore bent, want je weet het zelf niet eens.


Dus roep nog eens dat je "hardcore" bent!


Beetje kort door de bocht maybe, maar de rode draad in die post is zeker ok. :)
 
Jongens, het is ook maar mijn visie van "hardcore" zijn he, het is niet zo dat ik het hele begrip in het algemeen probeer te verwoorden.
 
mooi geschreven!! Ik snap de gedachte erachter. Ik ben ook van mening dat er maar weinig members echt hardcore zijn. Dat hoeft ook niet aangezien de meeste mensen deze sport recreatief beoefenen, waaronder ik ;)
 
Centaur zei:
Jongens, het is ook maar mijn visie van "hardcore" zijn he, het is niet zo dat ik het hele begrip in het algemeen probeer te verwoorden.

Je verwoord wel vaker dingen die niet kloppen ;)
 
dit is pas hardcore

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ja, ik moet er ook nog even aan toevoegen dat ik mezelf ook totaal niet hardcore vind (goed, ook al heb ik zo m'n momenten) :D
 
Als je het hele jaar door hard traint en je houd je 40 van de 42 maaltijden per week aan je voedingsschemavind ik al dat je redelijk hardcore bent..
 
Dit is ook meer een betoog dan een objectieve beschouwing. Beoordeel het dan ook zo (betekent trouwensniet dat je het er mee eens moet zijn).

Goed stuk! :thumbs:
 
roxxe zei:
dit is pas hardcore

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
daarmee traint hij zijn glimlach uit de supermarkt
 
Back
Naar boven