Fitness Seller

Ben je gelovig (1 bezoeker)

Geloof je in God?

  • Nee

    Stemmen: 75 62,5%
  • Ja

    Stemmen: 28 23,3%
  • Ik ben niet zeker

    Stemmen: 17 14,2%

  • Totaal stemmers
    120

Bezoekers in dit topic

hier op ons dorp zijn er 6 kerken op 6000 mensen geen geintje.
er zitten een paar 'zware' kerken tussen, die mensen mogen dus geen tv, niet uitgaan, geen broek dragen (vrouwen dan he) geen radio luisteren etc.

echt aan zulke fundamentele christenen want zo mag je ze wel noemen heb ik gewoon een hekel echt.
op zich geloof ik wel dat er iets is hierna maar echt in een hel/hemel geloof ik niet.

kijk volgens die zware kerk waar ik het over had ga je naar de hel als je niet 2 x per zondag heen gaat. ik geloof daar dus niet in he. die mensen blijken vaak zelf hypocriet tuig van de bovenste plank te zijn.
 
Ik kan anders wel opschieten met sommige gelovigen.
 
Als God zou bestaan, had hij al lang zijn kerkdeuren open gezet voor alle
zwervers en minderbedeelden die in armoede leven ...

volgens mij gebeurt dat al jaren...................loop je een beetje achter vriend?


.......of ben je nog nooit dakloos geweest?
( Klusje wel, dus ik spreek uit ervaring )

:D
 
De kerk is nog erger dan de maffia, een stelletje naivelingen doen geloven dat
er een god bestaat , haha...wat een onzin allemaal..

en jij bent voorgoed een verloren schaap


:o

als je niet met concrete bewijzen komt, praat dan niet zo raar maar toon een beetje respect voor anderen !!
 
volgens mij gebeurt dat al jaren...................loop je een beetje achter vriend?


.......of ben je nog nooit dakloos geweest?
( Klusje wel, dus ik spreek uit ervaring )

:D

Heb jij al ooit in een kerk geslapen dan?
 
Geloof niet in de God die men hier op aarde afbeeld, elke godsdienst heeft zo een eigen beschrijving en dat wijst erop dat het gewoon verzinsels zijn, anders zouden die verhalen wel beter kloppen met elkaar. Er is wel iets denk ik, maar het beeld dat men heeft is volgens mij complete onzin. De 70 maagden, de man met de grijze baard, al die afbeeldingen etc, allemaal menselijke verhalen en ideeën.
 
ik geloof niet wat er in de bijbel of eender welk ander boek staat

maar ik sta wel open voor een groter iets
 
Ik geloof in mezelf
 
Ik geloof in mezelf

Vandaag, 22:49 #29
akiraC
Ripped Bodybuilder
Geregistreerd: Aug 2005
Locatie: koetje's schaamluis orkest
Geslacht: M
Leeftijd: 18
Posts: 3.993
Karma Power: 16



dat zou ik ook doen als ik jouw locatie had !!

:D :D :D
 
Het is een goed orkest hoor!
 
Ja, en Klusmier legt het goed uit vindik....
En door alle "soorten" geloof loopt toch dezelfde rooie draad, en dat is verdraagzaamheid (ookal laten de "gelovigen" dat niet altijd blijken), vergeving en liefde prediken...
God heeft het geloog gegeven, Religie is iets wat de mens moest uit vinden;)...
En idd, ik heb het ook niet zo voor bvb. de Katholieke kerk, al die rijkdom (om nog maar te zwijgen over het celibaat, met zijn talloze pedofielen,...)

Maar ik kan je verzekeren dat elke ECHTE gelovige een goed mens is...
al moet je niet gelovig zijn om goed te zijn:p...heb ik wel al eens gemerkt..
vergeet ook niet dat er veel mensen zeggen dat ze geloven, maar nietecht slagen in goed hun geloof te beleiden...(extremisten e.d.)
 
Ik geloof wel dat er meer dingen zijn tussen hemel en aarde dan die wij nu kunnen bevatten. Ik schrijf deze dingen alleen niet toe aan geloof, jezus, god, allah, boedha of wie dan ook. Ik denk dat er een wetenschappelijke verklaring voor gevonden kan worden alleen dat de mens nu nog niet in staat is om deze te berederen.
Over een geloof zelf, ik ben rooms-katholiek ik ben gedoopt, heb de communie gedaan en ook het vormsel. Maar dit doe je als je jonger bent en nog niet zelf kan denken. Nu kan ik denk ik beter voor mezelf denken en mijn mening is dat geloof alleen maar slecht is, kijk in de wereld en er is bijna geen conflict te noemen of geloof heeft er direct dan wel niet indirect mee te maken. Alle geloven predikken wel dat niets moet en alles mag, maar ondertussen slachten ze elkaar af. Nee dank je, ik probeer liever alles gewoon te verklaren, ook al kan ik dat niet.

Amen;)
 
Ik geloof in zeker zin wel in God. Er moet iets of iemand geweest zijn dat er voor gezorgd heeft dat alles nu is zoals het nu is, oftewel er moet 'iets' geweest zijn dat alle natuurwetten in gang gezet heeft. Ik geloof meer in de richting van Intelligence Design. De evolututheorie voldoet IMO niet om het verhaal compleet te maken.
 
Als er een god had bestaan waren er wel betere geschriften ontstaan dan bijvoorbeeld de Bijbel of Koran. Teveel onvolkomenheden in die boeken om het een goddelijke status te kunnen geven. De Bijbel zou het woord van God zijn, maar dat is dan toch een verdomd slechte schrijver met geheugenverlies als je kijkt naar de tegenstrijdigheden in die geschriften.
 
Ik geloof in zeker zin wel in God. Er moet iets of iemand geweest zijn dat er voor gezorgd heeft dat alles nu is zoals het nu is, oftewel er moet 'iets' geweest zijn dat alle natuurwetten in gang gezet heeft. Ik geloof meer in de richting van Intelligence Design. De evolututheorie voldoet IMO niet om het verhaal compleet te maken.

Dat klopt, ik denk wel dat er iets moet zijn geweest. Maar waarom zou je dit toeschrijven aan een geloof???. Als je een beetje biologie hebt gehad weet je dat de theorie van Darwin wel gedeeltelijk klopt, maar dan heb je nog steeds niet 'het begin'.
 
Als er een god had bestaan waren er wel betere geschriften ontstaan dan bijvoorbeeld de Bijbel of Koran. Teveel onvolkomenheden in die boeken om het een goddelijke status te kunnen geven. De Bijbel zou het woord van God zijn, maar dat is dan toch een verdomd slechte schrijver met geheugenverlies als je kijkt naar de tegenstrijdigheden in die geschriften.


soms is het maar goed dat GOD erg spaarzaam is met zijn BAN-knopje, EricR...........

:D :p
 
Ik heb geen angst voor een god, Klusje ;)

Wat niet bestaat kan me ook niet raken.
 
Als er een god had bestaan waren er wel betere geschriften ontstaan dan bijvoorbeeld de Bijbel of Koran. Teveel onvolkomenheden in die boeken om het een goddelijke status te kunnen geven. De Bijbel zou het woord van God zijn, maar dat is dan toch een verdomd slechte schrijver met geheugenverlies als je kijkt naar de tegenstrijdigheden in die geschriften.

Ze blijven wel nog altijd door mensen geschreven, trouwens... (helemaal niet persoonlijk bedoelt), wat lult iedereen altijd over het is niet juist dit en dat...het predikt liefde, enz...door bijna heel het boek....meer heb je toch niet nodig;)
 
idd bijbel bestaat pas paar honderd echt volledig, eerst weer vertaald met alle mogelijke foutieve interpretaties van dien.

daarnaast om het even bij de bijbel en god te houden:

kijk ze zeggen dat god alles van tevoren wist: waarom heeft ie dan zo'n wereld geschapen, had ie toch beter gelijk een soort hemel kunnen maken??

nadenkertje: kan god een steen maken die hij zelf niet kan optillen :p
 
Back
Naar boven