MuscleMeat

Ben jij racistisch? (1 bezoeker)

Ben jij rascistisch?


  • Totaal stemmers
    223

Bezoekers in dit topic

Zonder joden was er geen WOII :P
 
Nee, ik ben niet racistisch. Heb een Afghaan, Antilliaan, Molukkers en gewoon Hollanders in me vriendenkring, en vind ze allemaal even vriendelijk.:p
 
Heb ook enkele buitenlanders als vrienden, maar om eerlijk te zijn voel ik mij soms 's avonds in 't stad wel eens onveilig als er bepaalde buitenlanders zitten. Dit gevoel heb ik niet bij "gewoon" volk... Enigzins dus wel racistisch denk ik.
 
Heb ook enkele buitenlanders als vrienden, maar om eerlijk te zijn voel ik mij soms 's avonds in 't stad wel eens onveilig als er bepaalde buitenlanders zitten. Dit gevoel heb ik niet bij "gewoon" volk... Enigzins dus wel racistisch denk ik.

er zit nog een verschil tussen racisme en realisme:P
 
voor een groot deel wel ja.

ongeloofelijk wat sommige marrokanen en turken durven te doen in een vreemd land.
 
Dat niet, maar heb wel een stevige mening over bepaalde zaken.
 
afkomst boeit mij niet, gedrag wel
een vervelende buitenlander kan ik wel iets rascistisch over zeggen maar dat is dan meer imitatie-gedrag

+1, jammer genoeg zijn het voornamelijk turkse en marrokaanse jongeren die verkeerd gedrag vertonen in onze maatschappij
 
haha, sukkel, gelukkig is "nee" de meest gekozen optie
Ze vinden zichzelf misschien niet racistisch.

Maar als ik zeg dat 9/10 buitenlanders in nederland zich misdragen ben ik dan meteen een racist of gewoon een realist?
 
Ze vinden zichzelf misschien niet racistisch.

Maar als ik zeg dat 9/10 buitenlanders in nederland zich misdragen ben ik dan meteen een racist of gewoon een realist?

Als jij dat op basis van cijfers kunt zeggen, ben je een realist.
Als jij zelf weet dat het niet zo is, maar het zegt om anderen tegen buitenlanders op te zetten, wordt het een ander verhaal.

Een racist is imo gewoon iemand die mensen van een bepaald ras per definitie beter vindt dan mensen van een ander ras, of beter dan mensen van welk ander ras dan ook, en dan ook echt puur op basis van afkomst.
 
Ik probeer mensen als individu te beoordelen. Het probleem dat ik het met "problemen met vreemdelingen blablabla" is het hokjesdenken.

Feit : Er zijn problemen met bepaalde groepen migranten.
Racist : K*tmarrokanen! Allemaal buiten!
Ik : Doe iets tegen die probleemgevallen. De meesten zijn toch 2e en 3e generatie en maken deel uit van de maatschappij of je het nu leuk vindt of niet. Als je als maatschappij dat niet kunt dan is er een probleem.

Het maakt geen zak uit dat mensen van bepaalde oorsprongen zoveel % meer kans hebben om in de misdaad terecht te komen. Als 9 op de 10 Turken crimineel zijn hoeft dat ook niet te betekenen dat je die tiende Turk daarom moet uitsluiten.

Ik hoor rond mij ook vaak discussies omtrent "voor" of "tegen" de vreemdelingen. Dit is de essentie van de denkfout in heel het debat. Jammer genoeg zijn grote groepen van de bevolking niet in de staat om de primitieve claninstincten die we in ons DNA dragen te beheersen.

En voor T weer in mijn nek springt, de identieke redenering gaat op voor positieve discriminatie. Deze linkse rakker vindt het ook allemaal bullshit.

PS : Ik maak een uitzondering voor Chinezen. K*tvolk! :mad:
;)
 
Zonder Duitsers ook niet


Toen ik dat schreef had nog niemand nee geantwoord sukkel back at you

maarja ik heb gelijk en jij niet ;)

je had het ook niet over de mensen die al gestemd hádden, je had het over de mensen die nog moesten stemmen

nogmaals: sukkel (al is het alleen maar omdat je racist bent)
 
Back
Naar boven