MuscleMeat

Ben jij tolerant tegenover homo's? (1 bezoeker)

Ben jij tolerant tegenover homo's?

  • Ja, 100%. Sterker nog, ik ben zelf homo.

    Stemmen: 11 5,8%
  • Ja, 100%. Maar zelf ben ik het niet.

    Stemmen: 110 57,9%
  • Ja, maar ik vind niet dat ze alle rechten van hetero's moeten krijgen

    Stemmen: 42 22,1%
  • Nee, ik beschouw mezelf als een homohater/homofoob

    Stemmen: 27 14,2%

  • Totaal stemmers
    190

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zie niet in waarom homo's niet dezelfde rechten mogen krijgen als hetero's. In mijn opinie is dat wel redelijk intolerant, want blijkbaar zie je ze dan als iets wat minder is dan een hetero.
In een vrij land als dit hoort homocoïtusualiteit gewoon helemaal geaccepteerd te zijn.

Het is imo ook intolerant, maar intolerant betekent hier niet iets zozeers 'slecht/'nietgoed'. Omdat intolerantie hier een negatieve connotatie krijgt, begrijp en aanvaard ik dat BigT's woorden zoals eerder 'kritische kijk' of 'voorzichtigheid met het uitdelen van rechten'

Ikzelf heb geen problemen met homoadoptie (of wat dan ook) en ga volledig in lijn met u visie ;)
 
Het is imo ook intolerant, maar intolerant betekent hier niet iets zozeers 'slecht/'nietgoed'. Omdat intolerantie hier een negatieve connotatie krijgt, begrijp en aanvaard ik dat BigT's woorden zoals eerder 'kritische kijk' of 'voorzichtigheid met het uitdelen van rechten'
Ah oke. Dan begrijp ik het.

Ikzelf heb geen problemen met homoadoptie (of wat dan ook) en ga volledig in lijn met u visie ;)

Zeg maar je hoor;)
 
Als je verder kijkt naar de kwestie recht op kinderen.

Stel je bent tolerant tov homo's, maar je vindt dat ze geen kind mogen adopteren. Waar baseer je dit laatste dan op? Is er één of ander onderzoek dat aantoont dat kinderen van homo's in de criminaliteit terechtkomen of iets dergelijk? Nee, dat alvast niet.
Is het dat het kind misschien wel eens meer kans zou kunnen hebben om homo te worden? Ongeacht dat dit mogelijk is of niet, is er nog steeds geen probleem. Je bent tolerant, dus ook het kind mag homo worden.

Telkens als je een bepaalde groep een recht wil ontzeggen, is dat te herleiden tot intolerantie, op de ene of de andere manier, tov die groep.
 
Als je verder kijkt naar de kwestie recht op kinderen.

Stel je bent tolerant tov homo's, maar je vindt dat ze geen kind mogen adopteren. Waar baseer je dit laatste dan op? Is er één of ander onderzoek dat aantoont dat kinderen van homo's in de criminaliteit terechtkomen of iets dergelijk? Nee, dat alvast niet.
Is het dat het kind misschien wel eens meer kans zou kunnen hebben om homo te worden? Ongeacht dat dit mogelijk is of niet, is er nog steeds geen probleem. Je bent tolerant, dus ook het kind mag homo worden.

Telkens als je een bepaalde groep een recht wil ontzeggen, is dat te herleiden tot intolerantie, op de ene of de andere manier, tov die groep.

En waarom MOET je tolerant zijn tegenover homo's?
 
En waarom MOET je tolerant zijn tegenover homo's?

Dat moet niet. Maar ikzelf ben niet tolerant voor homo intolerantie.
Om dezelfde redenen dat ik tegen racisme en alle andere vormen van discriminatie ben, het is gewoon onrechtvaardig.
 
Gezien het aantal negatieve kijk jegens homo's ben ik ervan zeker dat homo's meer prevalentie zullen hebben voor allerlei kwalen. Maar goed, dan zijn dan ook eigenlijk 'niet-objectieve met waarden overladen' onzin onderzoeken.
 
Net als tegen iedereen, zolang ze mij maar niet lastig vallen.
 
Dat moet niet. Maar ikzelf ben niet tolerant voor homo intolerantie.
Om dezelfde redenen dat ik tegen racisme en alle andere vormen van discriminatie ben, het is gewoon onrechtvaardig.

wat onrechtvaardig is, is als je als kind ff in een gezin gestopt wordt waar er 2 pappa's zijn:p
 
Waarom?

Gaat het kind geen liefde krijgen? Een goeie opvoeding? Een goeie opleiding?

is gwn mijn eigen bekrompen mening:D Ik zou het zelf gewoon enorm k*t en goor vinden moest ik in een gezin met 2 ouders van hetzelfde geslacht zijn opgegroeid.
builderB heeft mij de vorige discussie al 1000 argumenten gegeven waarom het zogezegd geen probleem is, maar ik blijf erbij, als ik erop moet stemmen of het wel/niet toegelaten wordt, stem ik ertegen.
 
is gwn mijn eigen bekrompen mening:D Ik zou het zelf gewoon enorm k*t en goor vinden moest ik in een gezin met 2 ouders van hetzelfde geslacht zijn opgegroeid.
Ja, maar de enige vraag die jij je moet stellen is: vindt een kind dat zo is opgegroeid dat zelf ook?
En hoe k*t is het? Er zijn veel kinderen die opgroeien met een vader die niet zo heel veel tijd maakte, of die altijd een veel te kleine kamer hadden,...
Dat is ook k*t, maar dat is allemaal te relativeren.

builderB heeft mij de vorige discussie al 1000 argumenten gegeven waarom het zogezegd geen probleem is, maar ik blijf erbij, als ik erop moet stemmen of het wel/niet toegelaten wordt, stem ik ertegen.
Wat je moet beseffen is dat als je voor zoiets stemt, het geluk of ongeluk van heel wat mensen mede in jouw handen ligt.
Kan je er mee leven dat door jouw bekrompen mening een hoop kinderen nergens terecht kunnen, terwijl er homokoppels zijn die ze zouden in huis kunnen nemen? Kan jij er mee leven dat mensen, die jou nooit wat misdaan hebben en gewoon als homo geboren zijn, iets waar ze geen vlieg kwaad mee doen, het recht ontnomen wordt ooit een kind op te voeden.
Een kind op voeden is zowat het hoogste goed dat er bestaat, dè manier bij uitstek om iets van jezelf achter te laten op deze wereld.

Dat neem jij de mensen af, omdat je een bekrompen mening hebt die je nergens op baseert, zoals je zelf toegeeft.
 
Waarom?

Gaat het kind geen liefde krijgen? Een goeie opvoeding? Een goeie opleiding?
Het kind heeft dan niet dezelfde kansen als elk ander kind.

En aangezien iemand dan toch met de domme vraag gaat komen waarom het kind niet dezelfde kansen als elk ander kind heeft.
Het antwoord is = school
 
Het kind heeft dan niet dezelfde kansen als elk ander kind.

En aangezien iemand dan toch met de domme vraag gaat komen waarom het kind niet dezelfde kansen als elk ander kind heeft.
Het antwoord is = school
??? wat school?
 
Lees mijn bericht boven je.

Vraag blijft hetzelfde.
Jij denkt dat hij op school minder kansen krijgt? Omdat zijn ouders homo zijn?


Waarschijnlijk bedoel je dat hij gepest zal worden en dergelijke. Maar als iedereen tolerant zou zijn zou dat niet het geval zijn. Daarnaast vraag ik me af of er wel een verband ligt tussen gepest worden op school en geen goede kansen hebben.
En vraag ik me af of het wel zo overduidelijk is dat kinderen met twee homo's als ouders ook daadwerkelijk altijd gepest wordt.
 

Aangezien niemand de link legt, wat me eigenlijk wel een beetje tegenvalt, zal ik het dan maar uitleggen.
Wat denk jij dat er gebeurd met iemand op school wanneer iedereen er achter komt dat hij geaddopteerd is door 2 homofiele mannen? Kinderen kunnen hier HEEL erg hard in zijn. Zo iemand zal altijd gepest worden wat hem mentaal kapot kan maken.
Maar als iedereen tolerant zou zijn zou dat niet het geval zijn.
Ja en als iedereen wat vaker een pilletje zou nemen dan zouden er nooit meer oorlogen zijn. Maar helaas zal dat nooit gebeuren.
Daarnaast vraag ik me af of er wel een verband ligt tussen gepest worden op school en geen goede kansen hebben.
Ik had het niet over goede kansen, ik had het over gelijke kansen.
En vraag ik me af of het wel zo overduidelijk is dat kinderen met twee homo's als ouders ook daadwerkelijk altijd gepest wordt.
Zo iemand zat bij ons op school.
 
Lijkt mij inderdaad ook geen ideale situatie voor een kind. Zelfs volwassenen met minder verstand respecteren dit niet, dit komt niet ten goede van iemands opvoeding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven