AndroidHealthClinic

Ben jij 'voor' of 'tegen' de toetreding van Turkije in de Europese Unie ?

Ben jij voor of tegen turkije in de europese unie

  • Voor

    Stemmen: 7 14,3%
  • Tegen

    Stemmen: 40 81,6%
  • Geen mening

    Stemmen: 2 4,1%

  • Totaal stemmers
    49
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

lifestyle66

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
14 nov 2008
Berichten
1.031
Waardering
103
Onderhandelingen EU met Turkije hervat

De Europese Unie en Turkije gaan in oktober weer onderhandelen over de toetreding van dat land tot de EU.

m1mxxf3ahbdv_sqr256.jpg

Het onderwerp dat dan wordt aangesneden heet regionale politiek en is een volgend 'hoofdstuk' in het slepende proces van toetreding.
Dat hebben de ministers van Buitenlandse Zaken van de Europese Unie dinsdag in Luxemburg besloten, aldus een woordvoerder van de raad. Het is voor het eerst in 3 jaar tijd dat er met Turkije over een nieuw hoofdstuk voor de toetreding wordt gesproken.
Turkije wilde al decennialang lid van de EU of de voorgangers van de EU worden toen in oktober 2005 de onderhandelingen over toetreding begonnen. De onderwerpen zij gerangschikt in hoofdstukken en daar zijn er 35 van. 14 hoofdstukken zijn nu met instemming van alle 27 EU-lidstaten opgepakt. Slechts een hoofdstuk is afgerond. De laatste keer dat een hoofdstuk ter hand werd genomen was 3 jaar geleden.

Protesten

De opening van een nieuw hoofdstuk lag bij een aantal EU-leden slecht door de harde reactie van de Turkse regering op de recente protesten in het land. Vooral Duitsland had er grote moeite mee.
 
absoluut tegen.
 
Voor!! Laten we er een grote happy familly van maken, snel Turkije erbij en dan kunnen we daarna mooi Afghanistan en Iran aspirant lid maken.
 
Nu is de EU ook verre van democratisch, maar dit is weer een ander uiterste. No way.
 
Voor!! Laten we er een grote happy familly van maken, snel Turkije erbij en dan kunnen we daarna mooi Afghanistan en Iran aspirant lid maken.

Het is net omdat ze Turkije politiek willen weghouden van terug te radicaliseren naar die hoe het in die staten is, dat de Eu ze er deels bijwil.

---------- Post toegevoegd 25 June 2013 om 12:28 ----------

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-23044600
 
Het is net omdat ze Turkije politiek willen weghouden van terug te radicaliseren naar die hoe het in die staten is, dat de Eu ze er deels bijwil.

Gut nee toch:rolleyes: En Bulgarije en Roemenie etc wilden ze allemaal er bij hebben omdat we volledig op dezelfde golflengte zitten:rolleyes:
Tijd dat 'we' Brussel gaan bestormen en een nieuwe fase de verlichting inluiden.

Calyptus ik hoop wel dat je begrijpt dat de 'eu' nu voor zover het nog zo te noemen is het project is van een zeer beperkt en klein clubje mensen.
 
Nee ik ben overal tegen wat er gebeurd in de EU. #negatief #yolo #occupy #pvv
 
Ik begrijp niet zo goed dat de onderhandelingen binnenkort weer starten gezien de huidige problemen in het land met de bevolking. Ik ben zeker niet tegen maar dit is echt niet het juiste moment voor deze onderhandelingen.
 
Ja, op voorwaarde dat alle Turken terug in Turkije gaan wonen.

:dunno:

Mezelf gerapporteerd voor borderline racisme!
 
Nope, ondanks dat ze economisch gezien erg sterk zijn op dit moment (zeker gezien de huidige malaise in de EU), blijft het een moslimland. Pertinent Nee dus.
 
Tegen. Teveel islaminvloeden, ontkenning van een genocide en alhoewel het momenteel een economie in opkomst is zal er bij toetreding waarschijnlijk al lang sprake zijn van de zoveelste stagnerende economie. Signalen dat de Turkse economie aan het afkoelen waren er al voordat de rellen losbarstten.
 
Veel websites zijn geblokkeerd in Turkije, journalisten worden nog steeds opgepakt, officeel godsdienstvrijheid maar in de praktijk niet. Lijkt me dus prima passen in het dictatoriale EU-beleid.
 
Voor, goed voor de economie tok? Van mij mag de EU onbeperkt uitbreiden.
 
Ik ben tegen de EU dus tegen elke toetreding, of het nu Turkije is of een ander land.

Nee dit is niet goed voor de economie, dit is een ramp voor de economie.
 
Ik ben tegen de EU dus tegen elke toetreding, of het nu Turkije is of een ander land.

Nee dit is niet goed voor de economie, dit is een ramp voor de economie.

+1. De EU is slecht voor de economie
 
Turkije is booming qua economie. Laat ze er maar bij komen. Zal een prima injectie zijn.
 
Voor, mogen onze plek wel hebben.
 
Als Turkije bij de eu komt kan ik daar dan een uitkering aanvragen?
 
Zonder twijfel tegen.
 
Voor.
Des te meer klote landen je toelaat des te sneller men in zal zien dat de Europese Unie een van de meest waardeloze bagger projecten ooit is.
 
Back
Naar boven