AndroidHealthClinic

Ben jij wel eens bij een psycholoog geweest? (1 bezoeker)

Heb jij wel eens een psycholoog/psychiater bezocht?

  • Ja, psycholoog

    Stemmen: 33 25,6%
  • Ja, psycholoog en later de psychiater

    Stemmen: 9 7,0%
  • Nee

    Stemmen: 51 39,5%
  • Ja, psychiater en aan de medicatie

    Stemmen: 9 7,0%
  • ik ben niet gek, de wereld is gek

    Stemmen: 27 20,9%

  • Totaal stemmers
    129

Bezoekers in dit topic

denk ook aan het jarenlange onderzoek wat er voor zorgt dat diagnoses juist beter worden gemaakt. waar ze vroeger geen idee hadden wat er met iemand aan de hand was kunnen ze nu verklaren.. Neemt niet weg dat er ook in mijn ogen te snel met diagnoses als ADHD rond word geslingerd. Autisme is een perfect voorbeeld van mijn eerder gegeven argument, we hebben nu beter door wat autisme inhoud dan pakweg 20 30 jaar geleden waarbij iemand gewoon " in de war" was
 
Ik zeg niet dat het hebben van een depressie een hype is. Ik zeg dat het aantal serieuze gevallen veel en veel minder is. Dit is ook niet iets wat ik denk trouwens. Staat vaak genoeg in de krant.

daar ben ik het wel grotendeels mee eens.
voorbeeld hiervan is dat teveel mensen a-depressiva voorgeschreven krijgen terwijl ze dit eigenlijk niet eens echt nodig hebben.
mede dankzij het beeld van 'constant gelukkig te moeten zijn' dat de maatschappij zich -al dan niet onbewust- aan ons opdringt willen de mensen zich tegenwoordig niet meer verdrietig voelen, terwijl eens huilen eigenlijk iets heel natuurlijk is waar je lichaam soms om vraagt. huilen is net zoals lachen een vorm van dingen verwerken, alleen minder aangenaam.
de verkoop van prozac & co. is dus idd jammergenoeg big business geworden, op die manier kun je het wel stellen dat het om een soort 'hype' gaat, al vind ik dit woord een nogal ongelukkige omschrijving.
 
Kantoorpik Klaas niks meer iets te zeggen over die filmpjes?
 
Kantoorpik Klaas niks meer iets te zeggen over die filmpjes?


Sorry ik had een middagje vrij genomen om een vriend te helpen met een nieuwe vloer te plaatsen en ben nu verrot, wellicht dat ik dat filmpje later bekijk.
 
Sorry ik had een middagje vrij genomen om een vriend te helpen met een nieuwe vloer te plaatsen en ben nu verrot, wellicht dat ik dat filmpje later bekijk.

Dank u meneer Klaas.
 
Het is deels ook een hype. Je bent tegenwoordig gek als je er niet bent geweest. Net als met die medicatie, wordt gebruikt door een belachelijk grote groep terwijl het effect van de meesten behalve een aantal SRII's niet bekend is. Laat staan de gevolgen op langere termijn.

Mijn vader zegt ook altijd: 40 jaar geleden liep er niemand bij een psych. Mensen moesten keihard werken en hadden meer wezelijke problemen. Je had geen tijd om over jezelf na te denken. Tegenwoordig is veel te veel tijd, vooral onder jong-volwassenen. Kijk hoeveel mensen hier per dag posten, gek he dat je over jezelf gaat nadenken.

Internet is wat dit betreft ook een vervuiler. Enerzijds kun je er informatie vergaren en jezelf opweg helpen, anderzijds is deze info vaak broos en niet verantwoord. Je kunt/mag er geen eigen intrepetatie aan geven, daarvoor is een geleerd iemand.

Kortom: zoek eens een baan waar je moe van wordt ( of uberhaupt een baan, ref: Meisscream ) werkschuw tuig!! ;)

Ja, vroeger was alles beter hé

:rolleyes:
 
Ik had wel wat meer willen horen van EricR omtrent de psychiatrie:( Ericje hoe sta jij er tegenover?
 
Het is deels ook een hype. Je bent tegenwoordig gek als je er niet bent geweest. Net als met die medicatie, wordt gebruikt door een belachelijk grote groep terwijl het effect van de meesten behalve een aantal SRII's niet bekend is. Laat staan de gevolgen op langere termijn.

Mijn vader zegt ook altijd: 40 jaar geleden liep er niemand bij een psych. Mensen moesten keihard werken en hadden meer wezelijke problemen. Je had geen tijd om over jezelf na te denken. Tegenwoordig is veel te veel tijd, vooral onder jong-volwassenen. Kijk hoeveel mensen hier per dag posten, gek he dat je over jezelf gaat nadenken.

Internet is wat dit betreft ook een vervuiler. Enerzijds kun je er informatie vergaren en jezelf opweg helpen, anderzijds is deze info vaak broos en niet verantwoord. Je kunt/mag er geen eigen intrepetatie aan geven, daarvoor is een geleerd iemand.

Kortom: zoek eens een baan waar je moe van wordt ( of uberhaupt een baan, ref: Meisscream ) werkschuw tuig!! ;)

Een baan waar ik moe van word? Ik zit nu helemaal bekaf op de bank, heb mijn voeten onder de blaren zitten, mijn handen zijn goed kapot gegaan... Ik denk dat waar ik mee bezig ben vermoeiend genoeg is. En dit is nog de opleiding, niet eens het echte werk.
En toch heb ik terwijl ik bezig ben tijd genoeg om overal over na te denken.

Ja, ik heb bij de psycholoog gelopen en dat kwam echt niet omdat ik tijd te veel had om over dingen na te denken.
Mijn moeder is na een jeugdtrauma manisch-depressief geworden. Zoals je misschien kan begrijpen is dat geen fijne thuissituatie, zeker niet als zij in een inrichting zit en suicidaal is. Als dan op zo'n punt je vader een burn-out krijgt omdat hij het allemaal niet meer aan kan en hij zwaar agressief is en dat op allerlei manieren agreageerd, dan ben je blij als er iemand is waartegen je kan gaan staan schelden en waar je boos kan worden op alles en iedereen. Thuis kon ik dit absoluut niet kwijt. Mijn zusje zorgde al voor genoeg problemen, ik heb alles al die jaren opgekropt. Bij vrienden kon ik het ook niet kwijt, want tsja... hoe leg je zoiets uit aan mensen?

Dus ga me alstjeblieft niet zeggen dat het allemaal komt omdat ik niet hard genoeg gewerkt heb.
 
Nog niet, maar dat komt nog wel wss.:D
 
verplichte gesprekjes, maar is ook logisch wanneer je tijdelijk bivakkeert in een TBS-inrichting.........
:lol:
 
Wie heeft er een psycholoog nodig als je DBB hebt?!
 
Wie heeft er een psycholoog nodig als je DBB hebt?!
daar kan ik je wel een antwoord op geven...............maar ik ben bang dat dat door de meerderheid niet op prijs wordt gesteld!
:rolleyes:
 
nopez, ik zou er niet meer buiten mogen...
 
Iemand al die filmpjes gezien?
 
Ik had wel wat meer willen horen van EricR omtrent de psychiatrie:( Ericje hoe sta jij er tegenover?

Heb me er nooit zo in verdiept. Heb geen aantoonbare psychiatrische aandoeningen dus heb ook geen noodzaak om er meer over te weten te komen.

Vind wel dat er te vaak medicijnen worden voorgeschreven maar in sommige gevallen is dat wel noodzakelijk. Dat echter halve volksstammen aan de SSRI's lopen vind ik een kwalijke zaak.
 
Laatst bewerkt:
Ben zelf student psychologie, maar ik denk dat ik zelf ook eens langs ga. Kan nooit kwaad :)
 
Nooit geweest maar mocht het nodig zijn, zal ik zeker gaan. Ik zal dit dan alleen aan mijn vriendin vertellen.
 
Na de dood van mijn zus hebben diverse psychologen zich op mij gestort , niets heeft geholpen.

Kijk eens hoeveel TBS clienten recidiveren en je weet hoe betrouwbaar de psychologie is.

Ik zou een ptss hebben , psycologie hielp niets maar LSD en paddo's wel..........
 
Ben zelf student psychologie, maar ik denk dat ik zelf ook eens langs ga. Kan nooit kwaad :)

Je doet alsof het een uitje naar de kermis is.
 
Back
Naar boven