XXL Nutrition

Ben niet gevaccineerd + qr-code (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
21 aug 2020
Berichten
28
Waardering
36
Lengte
1m76
Massa
78kg
Vetpercentage
20%
Van de overheid mag ik nu niet meer in de sportschool (Basic-Fit) om fit en gezond te blijven. Ik trainde vijf a zes dagen per week aan krachtrainingen. Nu worden aan de poorten naast je gebruikelijke ledenpas ook een qr-code gescand om binnen te komen en die heb ik niet omdat ik niet gevaccineerd ben. Ik kan niet meer volledig participeren in de maatschappij zoals deze was. Ik kan niet meer spontaan naar horecagelegenheden. Als ik dat wil, moet ik mij laten testen. Ik heb sterk gevoel dat er misbruik wordt gemaakt van de sportbranche om zo de niet-gevaccineerde extra te kunnen beperken. Iedereen weet dat gevaccineerd je nog steeds besmettelijk kunt zijn. Dus moet je iedereen blijven testen voor toegang (ongeacht waar je bent), maar door de gevaccineerde niet te testen blijf je een bron voor besmettingen in stand houden. Ook grappig en dat hebben jullie vast ook een keer meegemaakt. Je kunt het met bekenden ook niet eens meer hebben over vaccineren, want dan eindigt het in ruzie.

Waarom ik niet wil vaccineren
Er zijn voor mij te weinig lange termijn effecten bekend over het vaccin. Het voelt voor mij nog te experimenteel. Daarnaast besmetten we elkaar nog steeds of je nu gevaccineerd bent of niet. Een gevaccineerd persoon heeft minder bijwerkingen maar je kan nog steeds klachten ondervinden. Ze praten nu al over boostershots omdat de dekkingsgraad (vaccineffectiviteit) afneemt. Hoeveel effect heeft het vaccin dan op korte en lange termijn? Dat zijn voor mij genoeg redenen om het vaccin niet te nemen.

Hoe gaat dat dan in de praktijk?
De sportschoolhouders vragen hun leden wel degelijk naar de QR-code, maar weten zo onderhand wie zich wel en niet heeft laten vaccineren.
Als ze geen qr-code hebben? Krijgen ze een knipoog en mogen ze doorlopen of worden deze gezonde sportieve mensen geweigerd. Ben best benieuwd hoe het bij jullie sportscholen aan toe gaan.
Als ik toch gebruik wil maken van Basic-Fit filialen dan dwingen ze mij om in de criminaliteit te belanden van valsheid van geschriften. Dit is natuurlijk een keuze of je het wel of niet doet.

Dat uitgaan met vrienden en horecagelegenheden doe ik al jaren niet meer, dus dat mis ik totaal niet. Sporten is mijn hobby. Naast krachttrainen hardloop ik altijd in de buitenlucht twee keer in de week 10km, dan kan gelukkig voorlopig nog wel. Maar binnen sporten niet meer en dat is nu alles maar dan ook alles van mij en niet vaccineerden ontnomen. Ik hoopt dat niemand zich laat ontmoedigen om te blijven sporten en te werken aan een gezonde levensstijl. Sport en beweging is, ongeacht je wel of niet gevaccineerd bent, een essentieel onderdeel van zorgpreventie.

Stay Strong!
 
Eigen materiaal aanschaffen is de oplossing voor jou
 
Eigen materiaal aanschaffen is de oplossing voor jou
Heb thuis dumbells van 10 en 14 kg liggen. Deze gebruik ik nu en ook toen in de periode van lockdown voor me schouders en arm oefeningen. De rest is voornamelijk bodyweight en dumbells op me rug voor de push ups. Overige grotere materiaal geen oplossing voor mij.
 
Daar koppelen ze een code toch aan je pasje. Laat je 1 keer testen en koppel die qr aan je sportpasje, dan heb je 'm daarna niet meer nodig.
Wel snel doen, want na vrijdag zal het wel een 2G beleid worden en krijg je geen qr meer met een test.
 
Ik heb me nooit laten testen al is het nu gemakkelijker geworden. Om je te laten testen is dat qr-code niet 24uur geldig? Daarna kan je de qr-code toch niet meer gebruiken?
 
In mijn basic fit checken ze helemaal niet of je QR code wel bij jou hoort. Dus je zou met een QR van een kennis makkelijk binnen kunnen komen. Het lukte een maat van me zelfs zonder QR code om het poortje open te krijgen.
En anders gewoon paar x per week testen?
 
Dus behalve dat je aanhaalt dat de effectiviteit afneemt van vaccin en niet 100% beschermt heb je geen enkele andere reden om het niet te nemen. Dus zelfs al werkt het maar 10% dan kan het nog geen kwaad om te nemen om toch deel te nemen aan de maatschappij en ben je nog altijd beter beschermd dan een niet-gevaccineerde, als jij natuurlijk met je brandende fakkel en hooivork wilt gaan protesteren doe je dat maar kom niet jammeren over vrijheid want die heb je vanaf je geboorte al niet meer. Of je word een piraat dan heb je vrijheid, hoe dat verloopt moet je vragen aan Sanca Saxon.
 
ow echt waar joh?
 
We moeten onze gezondheidszorg beschermen.
Vaccinatie is belangrijk om minder covid patienten in het ziekenhuis te hebben.
Nu is het reeds gepuzzel om bedden vrij te houden voor covid patienten.
Dit is een gezondheidskwestie. Niet iets om onze vrijheid te beperken.
 
Laatst bewerkt:
Haal die prik, probleem opgelost.

Wie weet doet je lokale friettent chinees zijn vet ook nooit verschonen en krijg je daar kanker van elke keer als je daar je bami bal haalt.

Als je echt para bent en die prik niet wilt halen dan laat je jezelf testen gaat overigens best snel. Hier in het dorp zonder afspraak sta je binnen 15min buiten met je negatieve test.

Kunnen wel blijven klagen en zeuren en anti dit en dat, maar je wint het nooit van de overheid. Deal with it or join een anti overheid club en ga elke zondag ergens met je spandoek op een veldje demonstreren.
 
@allen,
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb mijn post puur uit emotie getypt en alles erbij gehaald. Een beetje uit de bocht gevlogen. Ik lees het nu terug en moet erbij vermelden dat ik aan het klagen ben. Dat was niet de bedoeling. Ik wilde gewoon sporten en of er leden zijn die geen qr-code hebben bij de Basic-Fit poorten streng worden gecontroleerd.

MDC, Over vrijheid vanaf geboorte ben ik helemaal met je eens, maar ben niet iemand die met brandende fakkel en hooivork gaat protesteren, nooit! Dan blijf ik liever een piraat. Uiteindelijk met omweg kom ik toch aan mijn goudstaven ;)
 
Ripo is toegevoegd aan de conversatie;

Een vaccin doet helemaal niks op langere termijn... Ook niet ons beschermen, daarom zullen we straks elk jaar waarschijnlijk opnieuw een naaldje in onze schouder moeten krijgen. Soort van als de griepprik.

Als je naar Portugal kijkt waar 98% is gevaccineerd en er vrijwel geen corona ellende is lijkt mij dat een goed voorbeeld.
Daar kon je eerder de doden opvegen die aan corona zijn overleden, daar hebben ze in Portugal een harde maar wijze les van geleerd.
Blijkbaar moet dat hier eerst ook gebeuren.

Haal gewoon die 2 prikjes en stop met dat gezeik.. Zoals hier al is gezegd, je werkt ook wel andere dingen naar binnen warvan je niet weet wat er aan vooraf is gegaan en waar je later misschien wel (dood)ziek van kan worden.
Denk zelfs dat die kans een stuk groter is dan van een vaccin 🙂

Waar ik mij het meest aan erger zijn mensen (uit mijn eigen kenniskring) die vorig jaar het hardst riepen dat we niet met te veel mensen samen moesten komen, afstand houden enz enz, nu degene zijn die niet willen vaccineren...
Dat kan ik dan niet rijmen...

Ripo heeft de conversatie verlaten.
 
MDC RiPo
Mensen met andere kijk op dingen of andere mening zijn Iq loze mensen en doorgedraaid wordt ik hier neergezet. Dat lees ik ook uit je laatste alinea RiPo. Iedereen die tegen een vaccin of de maatregelen is zetten we weg als dom of wappie. Mensen die vaccin nemen zijn schapen en de propaganda van de overheid. Zie je zelf ook niet in dat overheid ons al 1,5 jaar voor liegt? We moesten toch massaal vaccineren om hieruit te komen? Hoe kan het dat we na 80% vaccinatie graad dan weer in zo’n lockdown gaan. Leg mij dat is uit. Hoe kunnen de ziekenhuizen nog steeds bomvol zitten terwijl 80% van de bevolking gevaccineerd is? Wacht graag je uitleg uit. En nee ik ben geen wappie maar de laatste weken zet ik m’n vraagtekens bij het beleid van de overheid.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven