XXL Nutrition

ben nieuw en heb hulp nodig

Bezoekers in dit topic

letsGo

Novice
Lid geworden
13 jun 2019
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
83kg
Vetpercentage
30%
hallo iedereen

ik ben nieuw met bodybuilding en ben al een maand en een week aan het trainen maar ik zou hulp willen bij een eetschema met 2000 cal want ik woog toen ik begon 87 en nu 83 en had toen 30% vet een dat is veel te veel en kzou graag mijn training echt serieus nemen


nog is mijn stats

leeftijd: 20
gewicht:83
vet: 30% toen ik het laats heb laten meten

en hoe zou ik mijn training zelf aanpakken

zouden jullie mij wat raad kunnen geven
 
Een super toffe doelstelling en mindset die je hebt gezet, houd dat vast. Afvallen heeft zo zijn tijd nodig dus, het gaat erom dat je jezelf gedisciplineerd opstelt.

Zelf ben ik niet zo van een strikte eet schema. Je kan het echter wel gebruiken ter inspiratie. Ik adviseer je zoveel mogelijk af te wegen en in te voeren in een food tracking app. Verdeel je maaltijden in 3/4: ontbijt, (lunch), middag- en avondeten. Zorg ervoor dat je vooral let op voldoende eiwitten.

Wat je training betreft verander hier niks aan. Je kan eventueel overwegen om cardio toe te voegen ergens in de week om het proces te versnellen. Daarbij kan je ook een kijkje nemen bij 'intermittent fasting'.
 
dankje voor de informatie en dat doe ik ook wel ii volg niet echt schema maar ik eet wel elke dag het zelfde om zo mij eiweten vetten en koolydraden bij te houden maar ik denk wel dat ik te veel eiwiten eet op een dag is dat erg?
 
Het is zeer waarschijnlijk dat je 'teveel' eiwitten binnenkrijgt. Je kan de vuistregel bodyweight x2 simpelweg nemen. Dus je weegt 83 kilo, dan wil je ongeveer 166 gram eiwitten per dag. Geraak je hierover? Studies hebben uitgewezen dat dit geen schadelijke of negatieve effecten heeft.
 
Back
Naar boven