- Lid geworden
- 28 okt 2005
Hoi hoi, ik was hier ooit erg actief. In 2005 begonnen en rond 2010 gestopt met trainen en nooit meer serieus opgepakt. In de 'betere' jaren woog ik rond de 105KG met 18% vet bij 1,86cm. Op dat moment voelde het alsof ik de wereld aankon, nu, 13 jaar later is van die fysiek en kracht niks meer over..
Ik ben nu 33 jaar en rond de 81 kilo met een vetpercentage van ik schat 22%, ik zie er in ieder geval vrij slank uit met een buikje. Ik ben vorige week gestart met trainen en volg een 6 daagse 'push, pull, leg' schema maar twijfel of dit de juiste richting voor mij is. Ego ben ik met de jaren wel verloren, maar mijn eerste keren in de gym voelen meer als revalideren dan trainen. Uiteraard eet ik weer als een bodybuilder en de uitvoering van de oefeningen voelt heel vertrouwd. Ik volg het schema hieronder, ik heb ook de gewichten erachter gezet. Is dit een goed schema om te volgen? Ik wil optimaal gebruik maken van mijn newbie fase, waarin ik hopelijk wat sneller spieren opbouw dan iemand die al langer traint. Hopelijk doet spiergeheugen nog wat. Is dit schema hier geschikt voor? alle tips zijn welkom.
PS: weet niet bij alles meer de huidige gewichten, maar zoals je ziet zijn de gewichten wel erg laag...
Dag 1 — Push
Dag 3 — Benen
Ik ben nu 33 jaar en rond de 81 kilo met een vetpercentage van ik schat 22%, ik zie er in ieder geval vrij slank uit met een buikje. Ik ben vorige week gestart met trainen en volg een 6 daagse 'push, pull, leg' schema maar twijfel of dit de juiste richting voor mij is. Ego ben ik met de jaren wel verloren, maar mijn eerste keren in de gym voelen meer als revalideren dan trainen. Uiteraard eet ik weer als een bodybuilder en de uitvoering van de oefeningen voelt heel vertrouwd. Ik volg het schema hieronder, ik heb ook de gewichten erachter gezet. Is dit een goed schema om te volgen? Ik wil optimaal gebruik maken van mijn newbie fase, waarin ik hopelijk wat sneller spieren opbouw dan iemand die al langer traint. Hopelijk doet spiergeheugen nog wat. Is dit schema hier geschikt voor? alle tips zijn welkom.
PS: weet niet bij alles meer de huidige gewichten, maar zoals je ziet zijn de gewichten wel erg laag...
Dag 1 — Push
- #1: Bench press, 3 sets x 8 reps (PR: 7 x 40KG)
- #2: Machine overhead press (pronated grip), 3 sets x 12 reps (PR: 10 x 15KG)
- #3: V-bar dips, 3 sets x 12-15 reps (PR: 1x BW)
- #4: Barbell skull crusher (behind head), 3 sets x 10-12 reps (PR: 10x EZ bar + 5KG)
- #5: Egyptian lateral raise, 3 sets x 12 reps (PR: 10 x 5KG)
- #6: Cable tricep kickback, 3 sets x 20-30 reps (PR 2x 5KG met cable...)
- #1: One-arm lat pull in, 2 sets x 15-20 reps
- #2: Pull ups (wide / overhand grip), 3 sets x 6-8 reps
- #3: Meadows row, 3 sets of 10-12 reps
- #4: Lat pulldown (wide / pronated grip), 1 set x 10-12 reps
- #5: Lat pulldown (medium / pronated grip), 1 set x 10-12 reps
- #6: Lat pulldown (medium / supinated grip), 1 set x 10-12 reps
- #7: Standing ez-bar curl (wide / supinated grip), 3 sets x 6-8 reps
- #8: 60 degree incline DB curl (2 sets x 15-20 reps),
- #9: Rack pull (just below knees), 3 sets x 6-8 reps
Dag 3 — Benen
- #1: Back squat, 3 sets x 4 reps (PR: 4x 40KG)
- #2: Romanian deadlift, 4 sets x 10 reps (PR: 5x 30KG)
- #3: Walking alternating DB lunge, 3 sets x 8 reps
- #4: Leg extension, 3 sets x 10 reps
- #5: Lying leg curl, 3 sets x 20 reps
- #6: Leg press calf raise, 3 sets x 15 reps
- #7: Cable rope crunches, 3 sets x 15 reps