MuscleMeat

Bench press gaat zwaar achteruit (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bobby69

Cool Novice
Lid geworden
26 nov 2019
Berichten
63
Waardering
11
Lengte
1m92
Massa
83kg
Vetpercentage
13%
Hallo forumleden,

Ik ben dus bezig met cutten alleen het bench pressen gaat steeds slechter.
2 weken terug deed ik nog 6x55kg nu nog maar 5x47,5.
Ik eet 2500 kcal per dag dus ik eet niet persee te weinig denk ik.
Iemand tips of is dit wel vaker zo dat je een periode hebt waarbij het iets minder gaat? (dit is de enige oefening waarbij ik achteruit ga tot nu toe).
 
Is toch logisch ? Je zit in een cut , je eet minder, je zult idd altijd wat kracht inleveren , je krijgt immers minder " brandstof " binnen

Overigens zou je gewoon een deload kunnen doen en via een progressive overload weer op kunnen bouwen , weet alleen niet tot hoever je komt.
Of 2500 niet te veel of niet te weinig is hangt af van je onderhoud en hoeveel kcal je nu onder onderhoud eet
 
Is toch logisch ? Je zit in een cut , je eet minder, je zult idd altijd wat kracht inleveren , je krijgt immers minder " brandstof " binnen

Overigens zou je gewoon een deload kunnen doen en via een progressive overload weer op kunnen bouwen , weet alleen niet tot hoever je komt.
Of 2500 niet te veel of niet te weinig is hangt af van je onderhoud en hoeveel kcal je nu onder onderhoud eet

Oke bedankt!
 
Bijna 20% achteruit op twee weken tijd is wel echt bizar. Kracht inleveren tijdens je cut is ook echt niet zo'n zekerheidje als sommigen je laten denken.
Ik denk eerder dat het een programmerings-dingetje is dan dat het door het verlagen van kcal komt. Hoe ziet je schema eruit?
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Bijna 20% achteruit op twee weken tijd is wel echt bizar. Kracht inleveren tijdens je cut is ook echt niet zo'n zekerheidje als sommigen je laten denken.
Ik denk eerder dat het een programmerings-dingetje is dan dat het door het verlagen van kcal komt. Hoe ziet je schema eruit?

Ik heb 2 dagen waar ik mn bovenlichaam train:
Bench press 4x5
Incline DB bench press 3x8
DB shoulder press 3x6
lat pulldown smalle grip 3x6
DB one arm row 3x8
Biceps curls 3x10
triceps push down 3x8
overhead triceps 3x12

dag 2:
inclined Bench press 3x8
Crossover pulley 3x15
DB shoulder press 3x10
side raises x12
lat pulldown brede grip 3x10
seated cable row 3x12
triceps extension 3x10
biceps curl DB 3x8
biceps curl pulley 3x12
 
Je bent geen keto-dieet gaan volgen?
 
Vind 20% toch wel enorm veel.

Als ik diep cut verlies ik wel wat in kracht de laatste 3 a 4 weken. Maar lang zoveel niet.
 
Heb je je macro's wel op orde in je totaal pakket van 2500 kcal?

1 gram vet per kg
2/2,5 gram eiwit per kg
rest koolhydraten?
 
Ik heb 2 dagen waar ik mn bovenlichaam train:
Bench press 4x5
Incline DB bench press 3x8
DB shoulder press 3x6
lat pulldown smalle grip 3x6
DB one arm row 3x8
Biceps curls 3x10
triceps push down 3x8
overhead triceps 3x12

dag 2:
inclined Bench press 3x8
Crossover pulley 3x15
DB shoulder press 3x10
side raises x12
lat pulldown brede grip 3x10
seated cable row 3x12
triceps extension 3x10
biceps curl DB 3x8
biceps curl pulley 3x12

Als je gewoon minstens de helft van die oefeningen schrapt, zal het vast wel beter gaan.
 
Je bent geen keto-dieet gaan volgen?

nope ik hou mijn macro's in de gaten ook heb ik geen spierverlies want ik ben niet veel gewicht in 1 keer verloren of iets. Maar het is ook alleen de benchpress met barbell met dumbells gaat het nog steeds goed maar ik probeer vanaf hier wel wat op te bouwen en niet meer achteruit te gaan vond het gewoon bizar dat ik zoveel gewicht achteruit gegaan ben in zo'n korte tijd
 
Hallo forumleden,

Ik ben dus bezig met cutten alleen het bench pressen gaat steeds slechter.
2 weken terug deed ik nog 6x55kg nu nog maar 5x47,5.
Ik eet 2500 kcal per dag dus ik eet niet persee te weinig denk ik.
Iemand tips of is dit wel vaker zo dat je een periode hebt waarbij het iets minder gaat? (dit is de enige oefening waarbij ik achteruit ga tot nu toe).

Kan je niet vaker benchen in een week?
 
Weet je wat je onderhoud is?

Hoeveel at je voor je cut?

Gezien je gewicht en lengte lijkt me dat je niet al teveel massa hebt.
 
Weet je wat je onderhoud is?

Hoeveel at je voor je cut?

Gezien je gewicht en lengte lijkt me dat je niet al teveel massa hebt.

als het goed is was mijn onderhoud rond de 3000 en ben daar 500 onder gaan zitten en toen ik begon met krachttraining was ik meteen begonnen met cutten en daar mee heb ik ook mijn beginner massa opgebouwd en nee ik heb inderdaad niet heel veel massa ben in november begonnen met krachttraining (is ook niet lang) ik weet dat je met cutten niet heel veel spiermassa opbouwt alleen aan het begin een beetje maar dan nog vind ik het een beetje raar zover achteruit te gaan.
 
Als jij meteen al in november bent gaan cutten is het niet gek dat je nu in ene zo achteruit gaat denk ik...
Je zit al erg lang in een deficit zo te horen...

weet je je onderhoud nu?
 
Als jij meteen al in november bent gaan cutten is het niet gek dat je nu in ene zo achteruit gaat denk ik...
Je zit al erg lang in een deficit zo te horen...

weet je je onderhoud nu?
ik begon met cutten omdat ik te zwaar was en de sportschool had als advies gegeven te gaan cutten want dan bouw je aan het begin spiermassa op en verlies je ook gelijk vet en sindsdien eigenlijk nooit meer mijn onderhoud opgezocht dat zou nu juist lager moeten zitten aangezien ik nu een stuk lichter ben. maar heb het net opgezocht op dit moment is mijn onderhoud 3150 dus heb ik een kcal tekort van ongeveer 600.
 
nope ik hou mijn macro's in de gaten ook heb ik geen spierverlies want ik ben niet veel gewicht in 1 keer verloren of iets. Maar het is ook alleen de benchpress met barbell met dumbells gaat het nog steeds goed maar ik probeer vanaf hier wel wat op te bouwen en niet meer achteruit te gaan vond het gewoon bizar dat ik zoveel gewicht achteruit gegaan ben in zo'n korte tijd
Nu ik er zo over na denk inderdaad een domme vraag van mij. Als het aan je voeding zou liggen, zou je immers op alle oefeningen achteruit moeten gaan. Meest logische is dat het aan je programmering ligt. Geen blessures of pijntjes verder met benchen?
 
Nu ik er zo over na denk inderdaad een domme vraag van mij. Als het aan je voeding zou liggen zou je immers op alle oefeningen achteruit moeten gaan. Meest logische is dat het aan je programmering ligt. Geen blessures of pijntjes verder met benchen?

geen blessures of pijn of iets maar ik probeer wel mijn eiwitten en koolhydraten wat omhoog te gooien en kijken of het beter gaat
 
Tekort aan vetten is slecht dat weet je?
Je hebt minimaal 1 gr vet per kg bw nodig voor je vetstofwisseling en je hormonen.
Meer dan 2 gr ewit per kg bw gaat je ook niet veel opleveren...
 
Tekort aan vetten is slecht dat weet je?
Je hebt minimaal 1 gr vet per kg bw nodig voor je vetstofwisseling en je hormonen.
Meer dan 2 gr ewit per kg bw gaat je ook niet veel opleveren...

ik heb meestal 55-70g vet per dag ik ga het wel een klein beetje verhogen. bedankt! wist niet dat vet zo belangrijk was
 
Back
Naar boven