AndroidHealthClinic

Bench press in squatrack

Bezoekers in dit topic

Anubisss

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
8 nov 2009
Berichten
333
Waardering
156
Lengte
1m90
Massa
90kg
Vetpercentage
20%
Hi,

Ik wil graag benchpressen in ons powerrack/squatrack, omdat ik geen spotter heb. Het is namelijk stukken veiliger als ik een rep niet haal.

Het is alleen zo, dat de safetypins in het squatrack die wij in onze gym hebben in te grote hoogtes verstelbaar zijn. Op deze manier zijn de safftypins of te hoog, zodat ik mijn borst niet kan raken, of te laag, zodat ik alsnog de veiligheid niet heb. Hebben jullie een slimme manier om dit op te lossen?
 
Ja.

De makkelijkste oplossing: spreek iemand aan in de gym die voor je wil spotten! Kom op zeg.. kleine moeite, je gaat er niet dood van.
 
Een houten plaat van de juiste dikte die groot genoeg is om het bankje stabiel op te plaatsen.
 
Gewichtschijven of matjes onder het bankje
 
Ja.

De makkelijkste oplossing: spreek iemand aan in de gym die voor je wil spotten! Kom op zeg.. kleine moeite, je gaat er niet dood van.
Hier ga je dus wel dood aan. Aan een willekeurige spotter heb je geen ruk aan. De meeste mensen kunnen niet goed spotten en kijken een beetje om zich heen. Daar heb ik geen zin in als er 80+ kilo boven mijn hoofd aan het zweven is.

Houten verhoging gebruiken, homegym?
Een houten plaat van de juiste dikte die groot genoeg is om het bankje stabiel op te plaatsen.
Ik ga niet naar de homegym. Dus om een houten plaat mee te nemen lijkt me een beetje teveel van het goede. ;)

Gewichtschijven of matjes onder het bankje
Ik denk dat dit waarschijnlijk wel een goede oplossing is. Ik moet nog even kijken hoe het in de praktijk werkt. Ik kan misschien ook de schijven op de (dikke en platte) safetypins leggen....
 
Laatst bewerkt:
Vraag gewoon aan mensen of zij jou willen spotten:roflol:
 
Gewoon niet tot failure trainen. En mocht het onverhoopt een keer misgaan zal er vast wel iemand te hulp schieten.
 
Ik ga niet naar de homegym. Dus om een houten plaat mee te nemen lijkt me een beetje teveel van het goede. ;)
Die houten plaat neem je 1x mee naar de gym en leg je dan ergens in een hoekje waarna jij en anderen deze indien gewenst kunnen gebruiken. Wel eerst even navragen of dat geen probleem is natuurlijk :)

Lijkt me stabieler en minder gedoe dan telkens halterschijven of matjes zoeken en eronder leggen.
 
Zo heb ik het thuis in mijn homegym ook gedaan idd. Met houten plaat/platform op juiste hoogte stellen.
 
Tuurlijk, een onstabiele schijf onder je bankje is veel veiliger dan iemand vragen om te helpen spotten...

Zijn altijd grote jongens aanwezig in de gym. Ga d'r vanuit dat zij toch wel weten hoe je moet spotten, toch?
 
Welk merk powercage is dit? Ik zou een powercage (c) willen kopen maar had juist dezelfde vrees ivm de safety's voor het benchen. Een aparte bench met dedicated safety's is al direct 500+ euro.

Als je in de gym traint zou ik ook gewoon vragen om te spotten, je kan het ze altijd leren als ze het nog niet kunnen. 80+ lijkt mij ook niet onoverkomelijk. Als het echt zwaar is kan je 2 spotters vragen langs de zijkant. Bankje verhogen zou ik niet doen omdat je dan je benen minder optimaal kan gebruiken.
 
Welk merk powercage is dit? Ik zou een powercage (c) willen kopen maar had juist dezelfde vrees ivm de safety's voor het benchen. Een aparte bench met dedicated safety's is al direct 500+ euro.

Als je in de gym traint zou ik ook gewoon vragen om te spotten, je kan het ze altijd leren als ze het nog niet kunnen. 80+ lijkt mij ook niet onoverkomelijk. Als het echt zwaar is kan je 2 spotters vragen langs de zijkant. Bankje verhogen zou ik niet doen omdat je dan je benen minder optimaal kan gebruiken.

Ik weet niet welk merk het is, maar het ziet er precies hetzelfde uit als in dit filmpje (alleen dan zwart).


Ik ga gewoon een (dikke) plank onder de bench leggen. Probleem opgelost. :cool:
 
Back
Naar boven