MuscleMeat

Bench Press loopt erg achter? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dortalina

Cool Novice
Lid geworden
1 mei 2013
Berichten
64
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
75kg
Vetpercentage
10%
Las een artikeltje op T-Nation http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/9_great_ideas_to_improve_your_workouts In dit artikel geeft de auteur onder andere een aantal standaards voor 'high school atletes'. Nu vind ik het altijd wel leuk om mezelf doelen te stellen dus ging ik die standaards eens vergelijken met mijn eigen PR's. M'n Squat (ja ik ga par) en m'n deadlift zijn er bijna maar mijn benchpress loopt echt achter.. Hier de stats zoals hij ze beschrijft en de mijne:
Stats: Goals:
Deadlift 135KGx1 142,5x1
Back Squat 110KGx1 117,5x1
Front Squat 70KGx3 92,5x1
Overhead Press 40KGx6 52,5x1
Bench Press 75KGx1 92,5x1

Ik heb altijd al een beetje het idee dat mijn bankdrukkracht achterloopt op de rest, maar wat kan ik hier concreet aan doen? Meerdere keren per week gaan bankdrukken? Wat voor set/rep schemas? probeer nu 3x5. Misschien nog goede assistance oefeningen? Ter informatie ik weeg 75KG en bench momenteel 1x p/w.
Alvast bedankt
 
Als je ergens sterker/beter in wilt worden moet je het vaker doen, geldt zeker ook voor bankdrukken.
 
Kun je dan ook na elke training even 1 setje bankdrukken ofzo?
 
bench momenteel 1x p/w.
Alvast bedankt
Vaker benchen zoals tymboo zegt. Wat is je trainingsschema?

En niet te veel gaan stressen rond die bench; te veel druk op jezelf kan er al voor zorgen dat je stats blijven hangen.
 
Vind je bench helemaal niet zo hard achterlopen.

Idd vaker benchen (2x per week), extra aandacht aan techniek, ademhaling en juiste set up (schouders op de bank, spanning op je rug, goed tucken, knijp hard in de stang etc.).

Maak een schema dat je voor 8 weken 2,5kg per week omhoog kan op 5-jes of op 3-jes. Zet deze dan iets boven je vorige 3rm of 5rm. Voorbeeld 3rm is 70 begin je week 1 op 55kg en werk je 8 weken later naar 75kg. Zorg dat er snelheid in je beweging blijf, train dus explosief.
 
Als je puur wilt dat je 1RM omhoog gaat kan je wekelijks een training bouwen rond je bench waarbij je begint met bankdrukken met hoog gewicht en weinig herhalingen. Zijn genoeg schema's te vinden hoe je dit kunt indelen.
 
Madcow of iig de set-up ervan:

Maandag bench woensdag OHP vrijdag bench

Begin je de workout met de press ipv squat of deadlift.
 
Back
Naar boven