Fitness Seller

Bench press progressive overload

Bezoekers in dit topic

kenny1

Cool Novice
Lid geworden
8 apr 2016
Berichten
66
Waardering
9
Lengte
1m76
Massa
73kg
Hoi allemaal,

Ik stel hier waarschijnlijk een cliche vraag..

Bij mijn training vandaag wou ik 10x 55 kg
3 sets doen op de barbell bp.

Nu heb ik de laatste set bij 8 gestopt omdat ik voelde dat nog 1 rep niet ging. En had geen spotter
Gewoon gewicht bijgooien en lagere reps kracht opbouwen of gewicht afnemen en terug 10 reps halen?

Ik doe dit voor progressive overload;

Bv week1 8x52.5
Week 2 10x52.5
Week 3 8x55
Week 4 10x55


Regards
 
spotter is nodig voor progressie op de bankdruk naar mijn mening.
geeft je meer vertrouwen om er alles uit te halen.
 
Kan je in een powerrack BP doen met safety?
Of gewoon iemand vragen?
 
Iemand vragen, of je gevoel volgen en volgende keer hopelijk beter. Doe je nog iets van chest flyes als ondersteuning?

ik zou zelf niet tot fail gaan met bp. Tenzij je safeties hebt, maar dat is er meestal niet. Overigens is het me wel eens gebeurd dat ik toch faalde (overmoed) en toen was ik blij dat ik geen clips gebruik, dan kun je iig de schijven eraf laten glijden.
 
Omdat je 1 training faalt wil je alles omgooien? Probeer het gewoon nog een keer.
 
Heb niemand gevraagd omdat ik dacht dat het me zou lukken, eerste 2 sets gingen redelijk goed alleen de laatse begon al zwaarder te worde, maar tot failure ben ik niet gegaan want ben optijd gestopt, alleen met 2 reps minder

Ik doe ook chest flyes en weighted pushups en db bench press
Doe 3x fb per week

Maar ik ga nog eens proberen volgende week hopelijk lukt het dan wel..
 
Heb niemand gevraagd omdat ik dacht dat het me zou lukken, eerste 2 sets gingen redelijk goed alleen de laatse begon al zwaarder te worde, maar tot failure ben ik niet gegaan want ben optijd gestopt, alleen met 2 reps minder

Ik doe ook chest flyes en weighted pushups en db bench press
Doe 3x fb per week

Maar ik ga nog eens proberen volgende week hopelijk lukt het dan wel..
Waarom niet na die bijna faal even iemand vragen als sporter? Geen schande.
 
Was laatste set, daarna andere oefening

Wat is er mis met een extra set? Maar dus vanaf nu bij de laatste set een spotter vragen, ik vraag ook zo vaak ff een spotter bij de laatste set. Heb de stang al wat te vaak op de borst gehad (ben hard leers :roflol: )
 
Met eens in de zoveel tijd tot failure gaan is niets mis maar om dit nou elke training op te gaan zoeken gaat je tegen zitten.

Wellicht was het een slechte dag en lukt het de volgende training wel. Lukt het niet dan zou je een herstart kunnen overwegen. Kom je hier niet meer mee verder dan kan je een andere reprange proberen.

Uiteraard kan voeding ook een rol spelen. Eet je genoeg, kom je aan?

Lukt het je alsnog niet om verder te komen dan is linear verhogen tot zijn eind gekomen en kun je gaan kijken naar programmering.
 
Waarom niet gewoon akkoord gaan met dat je dit keer 8 reps haalde? Dit keer was dat je max. Max is max. De volgende keer doe je er misschien max 6. Of 10. Of 12.
 
Vorige benchpress 120kg 3X, nu last bij 100kg X5 (ik train eigenlijk nooit op max weight) Soms doe ik 3-4 sets op reps, daarna nog een 5de of 6de set om te kijken wat er nog in zicht qua kracht, reps maken me niet uit.
Om maar te zeggen niet elke training is hetzelfde, dus zit er niet te hard over in. Wat waren je meals ervoor, genoeg slapen, tijdstip van trainen bla bla bla..
 
Back
Naar boven