MuscleMeat

Bench press tot waar je stang houden? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Je rug hol houden is het belangrijkste en liefst benen ook nog omhoog. Je moet echt puur je borstspier pakken en niks anders, gewicht moet wel omlaag dan. Vorm is het belangrijkste en nooit de spanning eraf laten gaan, dat is vragen om gezeik. Probeer met licht gewicht eerst en masseer als het ware je spier, zodat je precies weet welke beweging werkt. Te zwaar beginnen, met slechte vorm is blessuregevoelig, wees echt zuinig op je schouders, ik spreek uit ervaring.
Benen altijd omlaag houden en archen.... benen omhoog is echt fout
 
  • Like
Waarderingen: ak
benen omhoog en 90gr, geeft meer intensiteit op je Pecs(alleen moet je dat aanleren) en je ziet het niemand doen

Brononderzoek
Ik vind dat nogal een creatieve interpretatie van dat onderzoek. De 1-RM is daar vastgesteld op de conventionele manier, en vervolgens zie je dat van álle gemeten spieren een hogere EMG-activiteit wordt gemeten bij een 60% 1-RM met de benen van de grond t.o.v. de conventionele manier:
1650988872535.png


Als dat zich vertaalt naar dat je spieren harder moeten werken, voor hetzelfde gewicht, betekent dat ook zoveel als dat je ook niet dezelfde 1-RM kan behalen. Kortweg: je maakt het jezelf moeilijker. Oftewel, je vergelijkt een 60% 1-RM van de conventionele manier met eigenlijk bijv. een 75% 1-RM van de alternatieve wijze.
 
Klinkt misschien gek maar toen ik 22 jaar geleden begon. Is mij eigenlijk altijd al aangeleerd om met bankdrukken en DB flyes de knieën omhoog te trekken.
Arnold deed het ook. We wisten niet beter
 
Ik zeg niet dat je het moet doen, maar het is een optie. Benen omhoog is niet gelijk fout waar ik op reageerde. Ken wel iemand die de hakken altijd op het bankje zet,en traint ook al jaren zo BP. Iets wat anders is, of we niet gewent zijn is niet gelijk fout.
(ook al doe ik het zelf niet)
 
Als je echt eens in een gekke bui bent kan je hem nog altijd doen op deze manier natuurlijk :laugh:
 
Spiermassa / fysiek sterker worden. Maar op dit moment aan het cutten, toch proberen progressie te maken op bench press.
Als beginner maak je altijd progressie
 
Als beginner maak je altijd progressie
Ja oke maar ik bouw nu geen spiermassa op in een cutfase, omdat ik in een negatieve energiebalans zit.
 
Ik vind dat nogal een creatieve interpretatie van dat onderzoek. De 1-RM is daar vastgesteld op de conventionele manier, en vervolgens zie je dat van álle gemeten spieren een hogere EMG-activiteit wordt gemeten bij een 60% 1-RM met de benen van de grond t.o.v. de conventionele manier:
Bekijk bijlage 553861

Als dat zich vertaalt naar dat je spieren harder moeten werken, voor hetzelfde gewicht, betekent dat ook zoveel als dat je ook niet dezelfde 1-RM kan behalen. Kortweg: je maakt het jezelf moeilijker. Oftewel, je vergelijkt een 60% 1-RM van de conventionele manier met eigenlijk bijv. een 75% 1-RM van de alternatieve wijze.
De statistische significantie moet ook worden gecorrigeerd met een sequentiële Bonferroni test.
 
Ik zeg niet dat je het moet doen, maar het is een optie. Benen omhoog is niet gelijk fout waar ik op reageerde. Ken wel iemand die de hakken altijd op het bankje zet,en traint ook al jaren zo BP. Iets wat anders is, of we niet gewent zijn is niet gelijk fout.
(ook al doe ik het zelf niet)
Als je zwaar gaat drukken heb je natuurlijk de stabiliteit wel nodig en zet je je voeten op de grond.
Ik doe soms opwarmen met opgetrokken en overkruiste benen, spreekt meteen je abs/core goed aan.
 
Ja oke maar ik bouw nu geen spiermassa op in een cutfase, omdat ik in een negatieve energiebalans zit.
Als beginner kun je meestal massa opbouwen en vet verliezen als je een klein surplus (100-200 kcal) aanhoud.
 
Als beginner kun je meestal massa opbouwen en vet verliezen als je een klein surplus (100-200 kcal) aanhoud.
Wat valt onder beginner?

Ik ga sinds mijn 15e naar de sportschool. Maar trainde niet frequent.

Toen heb ik een periode 9 maanden weer 6x in de week getraind, maar geen focus op voeding enkel gwn leuk trainen.

En na een periode ben ik nu sinds 6 maanden, 5 dagen consequent aan het trainen. Ook track ik nu mijn voeding en zorg ik ervoor dat ik mijn macro doelen behaal. En ik log mijn workouts sinds kort.

Ben je dan nog steeds een beginner die dan in een cut ook spiermassa opbouwt. Of ben je dat voorbij?

Qua kennis over bodybuilding ben ik sws een beginner 😂
 
Wat valt onder beginner?

Ik ga sinds mijn 15e naar de sportschool. Maar trainde niet frequent.

Toen heb ik een periode 9 maanden weer 6x in de week getraind, maar geen focus op voeding enkel gwn leuk trainen.

En na een periode ben ik nu sinds 6 maanden, 5 dagen consequent aan het trainen. Ook track ik nu mijn voeding en zorg ik ervoor dat ik mijn macro doelen behaal. En ik log mijn workouts sinds kort.

Ben je dan nog steeds een beginner die dan in een cut ook spiermassa opbouwt. Of ben je dat voorbij?

Qua kennis over bodybuilding ben ik sws een beginner 😂
Beginner ben je zolang je (bijna) elke training gewicht kunt blijven toevoegen. Dat is meestal 1-2 jaar. Ik beschouw mezelf ook als beginner, ookal heb ik in het verleden enkele jaren getraind.
Een richtlijn die ik zelf aanhoud, is 1,5xbodyweight squatten (3 setjes van 5) = intermediate.
Of jij massa kunt opbouwen en tegelijk vet verbranden kan ik vanaf hier niet zeggen. Als je al laag in vet en/of hoog in spiermassa zit gaat dit sowieso niet op.
Als je een paar weekjes rond onderhoud eet merk je het vanzelf
 
Beginner ben je zolang je (bijna) elke training gewicht kunt blijven toevoegen. Dat is meestal 1-2 jaar. Ik beschouw mezelf ook als beginner, ookal heb ik in het verleden enkele jaren getraind.
Een richtlijn die ik zelf aanhoud, is 1,5xbodyweight squatten (3 setjes van 5) = intermediate.
Of jij massa kunt opbouwen en tegelijk vet verbranden kan ik vanaf hier niet zeggen. Als je al laag in vet en/of hoog in spiermassa zit gaat dit sowieso niet op.
Als je een paar weekjes rond onderhoud eet merk je het vanzelf
Nou ik moet echt cutten, mijn vetpercentage is 20%. En ik wil 10 hebben haha
 
Nou ik moet echt cutten, mijn vetpercentage is 20%. En ik wil 10 hebben haha
Is maar wat je wil. Als je vrij weinig spiermassa hebt, kun je wel gaan cutten, maar wat blijft er dan over?
Ik denk dat als je een klein surplus aanhoud, je langzaam wat vet wegsmelt, maar meer spiermassa opbouwt dan in een lichte cut.
Bv op onderhoud eten en op trainingsdagen +300 kcal.
 
Is maar wat je wil. Als je vrij weinig spiermassa hebt, kun je wel gaan cutten, maar wat blijft er dan over?
Ik denk dat als je een klein surplus aanhoud, je langzaam wat vet wegsmelt, maar meer spiermassa opbouwt dan in een lichte cut.
Bv op onderhoud eten en op trainingsdagen +300 kcal.
Mij werd verteld dat je hormoonhuishouding slechter is bij een vetpercentage van 20% en niet ideaal is voor spiermassa. Dat ik daarom beter kan cutten naar 10%, om vervolgens een tijd een op onderhoud te gaan eten. En daarna weken te gaan clean bulken.

In dat foto topic, van je laatste foto kun je zien hoe hoog mijn vet is.
 
Mij werd verteld dat je hormoonhuishouding slechter is bij een vetpercentage van 20% en niet ideaal is voor spiermassa. Dat ik daarom beter kan cutten naar 10%, om vervolgens een tijd een op onderhoud te gaan eten. En daarna weken te gaan clean bulken.

In dat foto topic, van je laatste foto kun je zien hoe hoog mijn vet is.
Ik zou zelf lekker cutten naar 10-12 en vanaf daar bouwen.
 
Back
Naar boven