AndroidHealthClinic

Bench press zonder hulp (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dit is van alle tijden en altijd al zo geweest. Vanmiddag nog in de fit-of-nie? 1 dude banken en de andere dude upright rowen (a classic!!!) nice combo though ...
 
Met hogere gewichten lukt dat bij mij ook, laatste keer dat het bij mij voor kwam was met 115, omdat de stang al op je borst ligt, hebben je schouders niet zo heel veel meer te verduren.
Toch zou ik eerder proberen
Dit is van alle tijden en altijd al zo geweest. Vanmiddag nog in de fit-of-nie? 1 dude banken en de andere dude upright rowen (a classic!!!) nice combo though ...
Misschien is het wel een hele goeie manier van supersets :p
 
Antagonisten supersetten is an sich niets nieuws. Kijk bijv. maar eens naar German Volume Training-schema's; het zou zo ook zijn voordelen hebben (alhoewel hier de theorieën over verschillen). Persoonlijk ben ik van mening dat je meer uit je training kan halen door gewoon voldoende rust tussen de sets te pakken of evt. wat stretcht-werk te doen, maar soms kan het wegens tijdgebrek wel eens oké zijn of om een lekkere flow en hoge hartslag vast te houden. Dat laatste is meer mentaal dan dat het fysiek echt heel veel meerwaarde heeft.
 
Antagonisten supersetten is an sich niets nieuws. Kijk bijv. maar eens naar German Volume Training-schema's; het zou zo ook zijn voordelen hebben (alhoewel hier de theorieën over verschillen). Persoonlijk ben ik van mening dat je meer uit je training kan halen door gewoon voldoende rust tussen de sets te pakken of evt. wat stretcht-werk te doen, maar soms kan het wegens tijdgebrek wel eens oké zijn of om een lekkere flow en hoge hartslag vast te houden. Dat laatste is meer mentaal dan dat het fysiek echt heel veel meerwaarde heeft.

Ok, maar wat heeft dit met de topicvraag te maken???????????????
 
Altijd spotter, kun je ook bij "fail" de spotter je laten helpen en gewoon door benchen.

De spotter zal steeds meer mee moeten helpen, maar zo went je lichaam sneller en vooral tussen je oren om met het "fail" gewicht om te gaan.

Een doorgewinterde en getrainde bodybuilder kent geen fail.

Mocht ik bij de laatste push out het niet in één keer halen, dan stop ik halverwege...effe diep adem halen en dan alles eruit gooien en klaar.

Fail kennen we niet...
 
.effe diep adem halen en dan alles eruit gooien en klaar.

Fail kennen we niet...

Maar jij bent ook zo’n “ massa monster “ natuurlijk ..

Maar ja , op jouw gewicht benchen is niet heel moeilijk , je chest is zo volgespoten met aas , dat je überhaupt geen volledige ROM kan maken ..

Hou op met opscheppen aub
 
Altijd spotter, kun je ook bij "fail" de spotter je laten helpen en gewoon door benchen.

De spotter zal steeds meer mee moeten helpen, maar zo went je lichaam sneller en vooral tussen je oren om met het "fail" gewicht om te gaan.

Een doorgewinterde en getrainde bodybuilder kent geen fail.

Mocht ik bij de laatste push out het niet in één keer halen, dan stop ik halverwege...effe diep adem halen en dan alles eruit gooien en klaar.

Fail kennen we niet...

Je bent nog vergeten "name dropping" te doen, iemand die ze zgn. kent of waarmee je zgn. mee hebt getrained zoals Rich Gaspari of i.d.
Maar niet getreurd, je kan je post nog "editen".
 
Altijd spotter, kun je ook bij "fail" de spotter je laten helpen en gewoon door benchen.

De spotter zal steeds meer mee moeten helpen, maar zo went je lichaam sneller en vooral tussen je oren om met het "fail" gewicht om te gaan.

Een doorgewinterde en getrainde bodybuilder kent geen fail.

Mocht ik bij de laatste push out het niet in één keer halen, dan stop ik halverwege...effe diep adem halen en dan alles eruit gooien en klaar.

Fail kennen we niet...

En toch fail je op dit forum. Bizar
 
Ok, maar wat heeft dit met de topicvraag te maken???????????????
Niets. Het was een reactie op de twee posts boven mijne gerelateerd aan het supersetten van BP en Pull-Ups. Wellicht had ik voor de duidelijkheid deze berichten kunnen citeren. Ik meen trouwens dat jij een keer woorden van soortgelijke strekking omtrent advies voor supersetten van antagonisten had gepost, wat ik zeker goeie tips vond. :thumbs: (Dus dat dit ten koste ging van de oefening/gewicht en rust pakken de voorkeur heeft.)
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Het ging me ook niet om de inhoud maar de context tov de topicvraag :)
 
Altijd spotter, kun je ook bij "fail" de spotter je laten helpen en gewoon door benchen.

De spotter zal steeds meer mee moeten helpen, maar zo went je lichaam sneller en vooral tussen je oren om met het "fail" gewicht om te gaan.

Een doorgewinterde en getrainde bodybuilder kent geen fail.

Mocht ik bij de laatste push out het niet in één keer halen, dan stop ik halverwege...effe diep adem halen en dan alles eruit gooien en klaar.

Fail kennen we niet...
Bij de fail je laten helpen en gewoon doorgaan, fantastisch advies
 
Hallo,

Ik train zonder spotter en bench press is een belangrijk onderdeel van mn schema.

Het probleem is dat ik de limieten niet volledig durf op te zoeken, uit vrees dat ik de bench press niet ga kunnen houden.

Smith machine is ook niet ideaal, maar daar zou je alleen wel sneller wat meer gewicht kunnen plaatsen.

Wat raden jullie aan? Zelf ervaring?
Train je voor massa of voor kracht?

Als je voor massa traint, puur bodybuilding, heb je geen enkele reden om dusdanig zwaar te gaan dat je een spotter nodig hebt.
 
Falen heeft niet alleen te maken met gewicht maar ook met volume.
 
Back
Naar boven